Automataváltó működése normális?
Most vettem egy automataváltós autót, nem tudom mi a normális működése és mi nem:)Segítsetek :)
Úgy állítom le az autót ahogy olvastam: Leállok, kézifék behúz N-ben. Amikor eléri az autó a nyugalmi állapotát csak akkor teszem P-be.
Ezek után:
- Reggel amikor elindítom és behúzom D-be picit megremeg az autó, nem nagyon, de azért érezhető. Ha benn van D-ben simán váltogat gond nélkül.
- Ha állok a lámpánál és nyomom a féket,hogy ne kússzon az autó picit rezonál az autó, olyan mintha lejjebb esne az alapjárat mint az ideális.( Hidegen amikor megy az autószívató akkor elég magas az alapjárat akkor jó)
ez így normális?
Nem kellene érezhető remegéseket produkálni az autónak, de nem biztos, hogy a váltóval van a gondja, lehet az alapjárat nem optimális.
N-be kapcsolgatást fölöslegesnek gondolom, fékkel lassítasz, megállsz, folyamatosan nyomod a féket, és átkapcsolod a váltót P-be.
"váltó automatikusan ki kell, hogy tegye magát N-be" eletedben nem vezettel meg automata valtos autot, ugye? De meg csak kepen sem lattal ilyet!
Automata valtos autoval:
Elindulasnal fekpedal benyom, valtokar Pbol D-be huz (amennyiben elore akarsz indulni) lab fekpedalrol levesz, kocsi lassan elindul, adsz gazt amennyi kell.
Ha tolatni akarsz, a valtokart R-be huzod, hatrafordulsz, leveszed a labad a fekrol es a kocsi elindul hatrafele.
Piros lampanal, stop tablanal lab gazpedalrol levesz, fekre attesz, fekezel, megallsz, mikor indulni akarsz fekrol atteszed labad a gazra es nyomod neki.
Ha sokat allsz a pirosnal(pl. soromponal) akkor addig van a labad a feken, amig nem lesz zold es lehet indulni. Az auto SOHA nem fogja magat uresbe tenni.
Ha sokaig tart a sorompo es elfarad a labad, akkor az autot P-be rakhatod, ilyenkor a labad leveheted a fekrol, kezifek nem kell, az auto NEM fog elgurulni. (hacsak nem eszmeletlen emelkedon allsz es/vagy rossz a valtod, de emelkedore nem tesznek sorompos atjarot;)
Kezifeket csak akkor hasznalj, amikor emelkedon/lejton parkolod az autot (pl. San Francisco utcain). Ilyenkor a kezifek levesz nemi terhelest a valtorol, de a valto ugy van tervezve, hogy egyenletes talajon valo parkolasnal az autot megfogja, eltolni sem fogod tudni.
Úgy állítom le az autót ahogy olvastam: Leállok, kézifék behúz N-ben. - rosszul tanultad. Fekezel, megallsz, valtokart atrakod P-be, leallitod a motort es kiszallsz. Ennyi. Az urest abszolut felesleges hasznalni. Az csak arra van, hogy Dbol ne tudd rogton atlokni veletlenul Rbe, mert akkor kinyirod a valtot, meg arra, ha el kell tolni a kocsit, akkor Nbe tudod csak, de se leallitasnal, se parkolasnal se maskor nem kell N-t hasznalnod.
A remegest meg a rezonalast nem tudom miert csinalja.
Osszegezve:
P - parking - leallitasnal, parkolasnal
R - reverse - tolatasnal
N - neutral (ures; ha tolni kell a kocsit, vagy vontatni)
D - drive - vezeteshez kell
" nem arra gondolt, hogy kirakja N- be a kart, hanem arra, hogy az elektronika leveszi a hajtást ha áll az autó" - tapasztaltál már ilyet?
Nem kellene túlmisztifikálni az automata váltó működését.
hanem arra, hogy az elektronika leveszi a hajtást ha áll az autó - legyszives linkeljed be azt a markat es model tipust amelyik tud ilyet csinalni!
Szerintem keveritek a szezont a fazonnal. Olyan VAN, hogy amig all az auto a pirosnal, az automatika leallitja a motort es abban a pillanatban, hogy leveszed a labad a fekrol es gazt adsz, beroffenti a motort es lehet vele menni. Nem erre gondoltok veletlenul???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!