Érdemes használt autót venni?
Gondolok itt újabb évjáratokra: pl. 2011-től.
Tegyük fel, veszek egy új autót, és tudom, hogy 5 év múlva úgy is el fogom adni, akkor nem biztos, hogy fogok rá vigyázni(a többség talán így gondolkozik), gondolok itt a turbóra, hideg motor húzatására, olajcserére, stb.
Tegyük fel az autóban már van 100e km(és van benne kettős tömegű lendkerék). Ha sokat használta városban, akkor nem sokára érik a lendkerék cseréje, azután a turbó javítása, esetleg cseréje, amik nem kevés pénzt emésztenek fel.
Tehát nem érdemesebb egyszer kiadni nagyobb összeget az autóért, utána törődni vele, és valószínűleg 10, de akár 20 évig is csak kisebb javításokra kell költeni?
A másik kérdés: miért adja el valaki 2-3-4-5 éves autóját? Hiszen ezekben az években veszti el az autó legjobban az értékét?
Már 20 éve is olyan autókat gyártottak amiken a kettőstömegű, turbó, stb 300.000-400.000 km-t is kibír...
Miért adja el 3-5 évesen? Sokat megy, mielőtt jönne a második vezérléscsere inkább autót cserél a nagy kiadás helyett. Vagy cégautó, azoknál presztízs kérdés is, hogy nem egy 10 éves 300.000et futott kocsi legyen.
Aztán az egyedi eladásoknak millió oka lehet, nem tetszik, kell a pénz, nem tudja fizetni a hitelt, jobbat álmodott magának stb stb.
Előbb megunod az autót, minthogy széthullana. Én is így voltam, hogy na majd megmarad 20 éves koráig (10 évesen vettem rendbe rakattam). 3 év alatt meguntam.
Egyébként olyat vegyél amiben nincs 2 tömegű, turbo, stb.
Tehát egy alap benzinest, azt nagyon sokat elmegy kis ráköltések mellett is.
Ha van újra pénzed (nem a banknak hanem neked) akkor megéri, mert négy évig nincs gond a műszakira, nem kell félni a rejtett hibáktól és egy korszerűbb technikát kapsz. Ráadásul ott a garancia ha valami gond lenne. Csak olajat meg szűrőket cserélsz és nincs más tennivalód.
Néhány éves autót általában az ad el aki sokat ment vele, netán céges volt és négy év alatt leírta vagy egyszerűen megteheti.
Ez egy annyira összetett kérdés, és annyira emberfüggő hogy nehéz ezt így egybe megválaszolni.
Érdemes-e használt autót vásárolni? A válaszom az hogy igen, érdemes. Persze nem mindegy hogy milyen márkájú/típusú/évjáratú/állapotú stbstb.. autóról van szó. De a te esetedben ha csupán egy pár éves autóról van szó, bőven megérheti. Számtalan 4-5 éves, megkímélt, keveset futott autó van a használt autó piacon, amiknek még jó pár évig semmi komoly bajuk nem lesz.
Miért cserélgetik az emberek az autójukat? Ugyan azon oknál fogva minthogy te évről-évre cseréled a telefonodat, számítógépedet, ruháidat stb.. Kell az új, a jobb, a modernebb, a szebb és ha megtehetjük akkor miért ne. Az ellenkező esetben meg ahogy már előttem is mondták, nem bírják fizetni a hitelt, sürgősen pénz kell és még sorolhatnám.
Az új autó vásárlás egy kényes téma. Azonban az autó eleve egy luxuscikk, meg nem térülő befektetés, csupán a kényelmünket szolgálja (most attól tekintsünk el hogy valakinek ez a munkaeszköze is, mert az más tészta) Minden embernek el kell döntenie hogy hajlandó-e kiadni érte x összeget, vagy sem. Az tény - legalábbis számomra - hogy az új autó érzetét nem lehet pótolni, biztos az eredete, s ezáltal nem kell aggódnunk hogy jaj vajon mennyire kínozta az előző tulaj. Nincsen megbuherálva, az van benne amit kérünk hozzá, olyan felszereltséggel és színnel vásároljuk meg ahogyan csak szeretnénk, és csak és kizárólag tőlünk függ hogyan bánunk vele.
Nem lehet, és nem is szabad kijelenteni hogy csak használt autót vagy csak új autót lehet érdemes venni. Mindenki döntsön belátása és pénztárcája szerint.
Az autólizing cégek más cégeknek adnak bérbe jellemzően nullkilóméteres autókat 3-4 évre, majd eladják. Magas lízingdíjat kérnek,így nem buknak az amortizáción. A 3-4 év alatt ráadásul garis az autó, így a szervís is olcsó.
Ha megnézed a 3-4 Octáviákból 10ből 9 céges, ami az utakon fut ma.
"A másik kérdés: miért adja el valaki 2-3-4-5 éves autóját? Hiszen ezekben az években veszti el az autó legjobban az értékét?"
Ma Magyarországon sajnos az eladott új autók nagyon magas százaléka céges autó ( nincs pénze a népnek új autóra na :D ). A céges autó elszámolható értékcsökkenése évente 20%, ebből már kitalálod mikor lesz az új autó értéke 0 egy vállalkozásban. Ennek megfelelően tervezik meg a járműbeszerzést, finanszírozást és a továbbértékesítést is. A nagyobb flottát üzemeltetők alapból kapnak kedvezményt a rendelésnél, így már őt hozzád képest csökkentett áron veszik az autót. Ők kötnek karbantartási és szervizszerződést a rendelésnél, amiért fizetnek egy havi átalánydíjat a teljes futamidő alatt, amiért cserébe az összes kötelező és nem kötelező szervizszolgáltatást megkapják alkatrészekkel együtt. Ez két dolgot garantál: az autó mindig üzemkész és megbízható valamint a kereskedő a következő flotta rendelésekor ezeket visszaveszi/beszámítja.
Szóval veszel 20db új Focust a cégedbe, 5 évig fut a lízing és a szervizszerződés, ennyi idő alatt számvitelileg 0-ra csökken a cégedben az autó értéke, beviszed a Fordba a 20 használt Focust és hozod a következő 20-at.
Na ez így működik az új flottás/céges autók jelentős részénél. Azért adják el, mert így gazdaságos a dolog. A cég is jól jár, a kereskedő is jól jár. A kereskedő duplán, mert egyrészt növeli a forgalmát, másrészt a a visszavett autókra is rá tud dobni egy picit és azon is fut be valami lóvé. Ha csak 300 000-ret dob rá az 20 autónál már 6 guriga tisztán.
Ennél a buli még nagyobb volt, amikor még nem lehetett lekérdezni az óraállást. Egyik ismerősöm vett tavaly egy ilyen ex flottás 5 éves Focust, végig Fordban szervizelve ~295 000km-rel. Az autó gyakorlatilag újszerű, ha letakarod a műszert nem mondod meg róla, hogy benne van a 300 000. Anno szerinted ezek közül hánynak az óráját tekerték vissza? :D
"Tegyük fel, veszek egy új autót, és tudom, hogy 5 év múlva úgy is el fogom adni, akkor nem biztos, hogy fogok rá vigyázni"
Tegyük fel, ha nem te vagy a Telepi Tuner Jóska, akkor közlekedésre veszed az autót és nem gyilkolásra. Hány átlag új autót látsz hidegen tiporva?
"Tegyük fel az autóban már van 100e km(és van benne kettős tömegű lendkerék). Ha sokat használta városban, akkor nem sokára érik a lendkerék cseréje, azután a turbó javítása, esetleg cseréje, amik nem kevés pénzt emésztenek fel. "
Azért ahhoz igen botlábúnak kell lenni. Sok várossal is el kell mennie egy dízel lendkerekének 200k km-t. A turbót is fel kell újítani egy idő után, de ez nem függ attól, hogy használták ( kivéve ha Rally2-ben nyomták ).
"Tehát nem érdemesebb egyszer kiadni nagyobb összeget az autóért, utána törődni vele, és valószínűleg 10, de akár 20 évig is csak kisebb javításokra kell költeni? "
Nem feltétlen. Maradjunk egy ilyen átlag méretű autónál, pl a Focus ( vagy bármi más, töklényegtelen). Megveszed 3 millió beszállóval és 3 évig hitelezed, majd eladod 3 millióért így hozod a következőt szintén 3 millió beszállóval és hitelezed tovább.. Ha keresel annyit, hogy belefér akkor... Ha 3 év alatt beleraksz 90 000-ret, akkor is csak 3 olajcserén voltál és mehet a lecsóba.
Ha 3 milla beszállóval megveszel egy ilyen autót és megtartod 20 évig akkor ugyanúgy kifizeted a vételárát, csak épp a maradványértéke konvergál a nullához, a szervizköltség meg...
Ennek érdemes kicsit utánaszámolni.
Persze nem minden ember egyforma, nem mindenkinél ez a szempont, van akinél más..
Bazz, a kérdésre még nem is válaszoltam :D
Érdemes pár éves használt autót venni? Ha erre van keret, akkor úgy sincs más választás.. Ha odafigyelve sikerül egy jót venni akkor érdemes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!