Miért manuális?
Távolsági buszokon ritkán kell váltani, ha pedig váltani kell akkor visszakell váltani előzéshez, vagy a gyors elinduláshoz is jobb a manuális váltó.
Kisebb fogyasztást lehet elérni, és olcsóbb a karbantartása.
Városi buszokon fontos az automata, mert nagyon megkönnyíti a vezetp dolgát, gondolj bele egy dugóban araszolgató buszban órákig a kuplungon állva 1-2 be váltogatva cammogni rohadt fárasztó lenne a sofőrnek.
Azért az új automaták karbantartása sem drága. Az automatákkal is el lehet indulni gyorsan ( bár ez nem kimondottan szempont autóbusznál) és azzal is lehet előzni.
A "modern" buszok már helyköziben és távolságiban is kérhetők automatával. Egyedül árban van különbség.
A régi Ikarusok is "kérhetők" voltak automata váltóval
Városokban automata ikarusokat is használtak(BKV össszes ikarusa autómata váltós)
Egyszerüen csak az a helyzet hogy távolsági busznak a manuális váltó az ideális, városi busznak meg az autómata.
Ez a szempont egyébként ma is érvényesűl a buszoknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!