Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amikor a nagy TDI-k James...

Amikor a nagy TDI-k James Bond féle füstfelhőt lőnek már az mitől van, mivel érik el, a gyárihoz képest?

Figyelt kérdés
2016. szept. 8. 07:14
 1/8 A kérdező kommentje:
((Nem,nem akarok "kormolni" ,csak az érdekelt,hogy mitől lesz a gyári beállításokhoz képest 3-5x annyi füst?Mert nem hiszem,hogy 3-5x annyi benzint fecskendeznek be))
2016. szept. 8. 07:15
 2/8 Johnny Bravo ***** válasza:

Hat benzint erdekes is lenne a tdi-be befecskendezni.....

Egyebkent koppra tekert füstcsavar vagy valami gagyi csipsz esetleg mindkettő

2016. szept. 8. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Koromszűrő kiütve + csipptuning.
2016. szept. 8. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Van amelyiken nem is állítanak semmit, csak simán szét van menve már minden a motor körül, és azért füstöl :)
2016. szept. 8. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
#3 amiben van koromszűrő ott nem csavargatsz adagolót..... Itt euro 2-3ról van szó és nem euro 5-6-ról
2016. szept. 8. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Tulajdonos igénytelensége, hozzá nem értése esetleg mások totál letojása okán lehet ezt elérni.

Minden tdi-t lehet olyan állapotba hozni hogy ne füstöljön.

(elhasználódott alkatrészek cseréje, szívóoldalból korom kitakarítás, tuning mellőzése)

A probléma oka, hogy azok is megveszik a tdi-t akiknek nincs pénze jó állapotban tartani.

Aki ledugóz, lefalaz, kiüt, kiherél attól mit lehet várni?

2016. szept. 8. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Adagoló hozzá nem értő tekergetése, rossz chip, vagy szimplán elhasználódott, rossz állapotú motor.


Lehet tuningolni úgy is, hogy nem okádja a füstöt, csak ahhoz értelemszerűen több pénz kell

2016. szept. 8. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Régi sor vagy köradagolós dízeleknél van egy csavar ami egy regulátort állít, ami pedig azt állítja adott fordulat mellé mennyi gázolajat nyomjon be maximum. Tehát ha odalépsz neki, akkor mindig csak épp annyi többletet ad ami az adott fordulatszámtól függ. Ha ezt a csavart elkezdik tekergetni, akkor odalépésnél a maximális gázolaj mennyiséget beadja, amit nem tud elégetni, ergo kormol.


Moderneknél már szoftveresen van ez megoldva, de már az egyes Golf is szoftveres volt, szóval a modern szót így kell érteni, ott is egy kis mütyür rém egyszerű elektronika szabályozta a gázolajat már és nem mechanikus regulátor. Itt vagy szoftver átírással vagy pedig a megfelelő vezetékbe megfelelő méretű ellenállás forrasztásával lehet játszani.


Kormolhat még akkor is, ha tuningkor túl elméretezett turbót kap és lassan pörög fel, amíg nem pörög fel kormol a kevés levegő miatt, ha felpörgött akkor abbahagyja. Bár nálam ez is az igénytelen tuning kategória.


És akkor ott vannak a szimplán elhasznált autók, amikből kiverték a dpf szűrőt a kipufogóból, ledugózták az egr szelepet, nem cseréltek porlasztócsúcsot vagy porlasztót ami miatt már szarul spricceli a gázolajat, vagy épp a magasnyomású szivattyú nem tud már elegendő nyomást kifejteni ehhez. És ezért kormolnak. Ez érthető egyrészt, mert elég drágák ezek az alkatrészek, de a fél net erről szól, ezzel tisztában kellene lennie aki dízelt vesz hogy ilyen lesz. De sokszor pont a csóró ember veszi a dízelt, hogy spóroljon azon a két liternyi fogyasztáson, az meg nem számít ha kormol, a műszaki vizsgát meg úgy is ismerős csinálja. Kb.így megy manapság.

2016. okt. 27. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!