Életem első autóját szeretném megvásárolni, de nagyon félek, hogy belenyúlok egy rosszba. Jó tanácsok, tippek?
20 éves vagyok, 2 évnyi kemény munkám van benne, összetettem 2 millió ft-ot.
Egy BMW E46 320D-t szeretnék vásárolni, jelenleg jó állásom van, szüleimmel élek, havi 150-200 ft körüli a megtakarításom, úgyhogy szerintem fenn tudnám tartani.
1,8 körül néztem ki 3 autót, hétfőn megyek megnézni mindhármat!
Ezért sem tudok aludni valószínű....
Először megnézem mindet, majd amelyik a legszebb állapotban lesz, ahhoz fogok vinni egy szerelőt (akit nem ismerek, csak megbízok egy BMW szervízest, aki 30 ezer ft-ért eljön velem és ránéz géppel az autóra, illetve alváz alapján lekér dolgokat)
Mit tudnék még tenni annak érdekében, hogy ne nyúljak bele egy olyan autóba, amire 300-500 ezer ft-ot kelljen még költenem, hogy tudjam normálisan használni?
Igazából egy évre venném az autót, utána eladnám, mert elkezdek egy egyetemet, ahol nem lesz szükségem autóra, de jelenleg a munkám miatt is és egyéb okok miatt is szükségem van rá.
Jelenleg 2 millióm van, ezért is félek, mert ez mindenem. Viszont, ha nem nyúlok mellé, akkor a pénzem 70%-át ki tudom venni belőle biztosan eladásnál, és nekem megér 500-600ezer ft-ot egy ilyen élmény.
Gyerekkorom kedvence ez az autó!
Kérlek írjatok pár dolgot, amit vásárlás előtt kérdezzek meg, ellenőrizzek le, nézzem meg, stb.!!
Köszönöm a segítséget!
"60-70 ezres olajcsere ??? Mit számoltak fel neki?"
Nem a sarki Janibá-hoz vitte.
Ezt nem értem?Minek költesz ennyit,ha el akarod adni?
Én vennék pl egy Toyota Corollát 600-ért és a világból kimennék vele negyed annyi fenntartásból,ha eladnám akkor meg nem buknák annyi pénzt.De ez csak az én véleményem!
Ide másolom amit egy másik hasonló kérdésre írtam segítségként.
Mielőtt bármelyiket megveszed mindenképpen el kell vinni egy műhelybe átnézetni. Ezt meg kell lépni. Enélkül le se foglalózzad. Ezekkel a 320Dkkel kibszott sokat mentek már és ezért bármilyen nagy és költséges probléma összejöhet. 2013 óta ez a sláger a külföldről hozott autók között és nagyon sok olyat hoztak ami azért volt olcsó mert kibszott sok km volt bennük. Behozás után visszatekerték őket az eredeti km harmadára és ezért nagyon becsapósak. Kipróbálás előtt teljesen hideg legyen a motor. Akkor nézd meg az olajat. Az ujjaidra kenve vagy zsebkendőre csepegtetve sötétbarnának kell lennie. Ha koromfekete akkor az nem jó. Ha alacsony az olajszint akkor se. Ha a nívópálca szárán lerakódások vannak az se jó jel. Ha be van melegítve a motorja akkor hagyd ott mert már direkt előmelegítették. Meleg motornál kevésbé látszik ha kehes az öszvér és ezt kihasználják. Nézd meg hogy indul hidegen. Most hűvös idő van úgy is. Mennyire füstöl és gázadásra milyen. Mennyi idő alatt melegedik be. Milyen gyanús hangok vannak hidegen és melegen. Mennyire tiszta a hűtőfolyadék. Milyenek a folyadékszintek. Hogy szedi a lábát vagy mennyire lomha. Mennyire lehetett összetörve és milyen minőségben javították. Emiatt hol rozsdál. Ehhez már műhelye kell vinni. Piszkálták az alváz és motorszámot? Ezek egyeznek a forgalmival? Ha nem akkor már megspórolhatod az eredetiség vizsgálatot. De még azon is átcsusszan néhány megpiszkált azonosítójú autó. Rossz úton milyen a futóműve. Nagyobb sebességnél mint 110-120 km/h mennyire ráz a kormány és milyen az egyenesfutása. Ha kereskedőtől veszed akkor számíthatsz arra hogy szr akku és szr gumik vannak rajta és még az ajándék téli gumi is szr filléres guberált. Ezek ellenére drágák ezek az autók úgyhogy jól át kell gondolni. Ellentmondásosnak tűnik de én olyant néznék amit végig Magyarországon használtak újkora óta és mindent vezettek papíron és a szervizek rendszerében. A km állásokat is jó ha lekérdezed [link]
Abban igazat adok a többieknek hogy fiatalként lehet inkább mást kellene venni például egy sokkal fiatalosabb Golf IVet ami mellett sokkal jobban tudnál spórolni pl lakásra.
"Mielőtt bármelyiket megveszed mindenképpen el kell vinni egy műhelybe átnézetni."
Attól még sokmindent be lehet nyalókázni: [link]
Jó 5let ez a viszem a szerelőt és átnézni(30rugóért),a probléma viszont az,hogy elsőre megtaláld a tutit kb annyi esélye mint egy lottó 5-nek.Mondjuk mikor a negyedik autót kell otthagyni,mert a helyszinen derül ki,hogy egy rakás sz.. akkor a szerelőnek már kifizettél 120 pengőt meg mondjuk elautóztál 50 et.Az emberek pedig hazudnak és vagy mellébeszélnek.Saját tapasztalat sajnos.Ilyen fiatalon első autónak vegyél valami olcsóbb,egyszerűbb gépet(pláne ha max 1 év múlva el akarod adni)max 3-400e Ft-ért.
"Azért a sarki Janibá és a Wallis Pest között lehet, hogy van egy vékony kis mezsgye, amin lehetnek értelmes árak, nem ?"
Igen vannak, csak azok nem adnak rá garanciát, ha viszont valamit kijelez a műszerfal, azt csak márka szervízben tudják megcsinálni.
Nem kell elhinni, egy komolyabb gép, ami nem ákom bákom, típustól függően 2-5 millió.
Neten elérhető adat.
Hogy mit hiszel teljesen mindegy.
Az óratekerős 40 ezres géppel visszatekert autókat, azonnal kiszúrják a márka szervizben.
A net tele van ilyen finom kis történetekkel.
Nekem is van 6500 ft olyan gépem, ami megmondja, hogyha gond van a kocsival.
A szerelőmnek van 300 ezres gépe, amivel mélyebbre tud menni, de az egy általános gép, és pontosabb képet ad a kocsiról, a márka szervíznek meg olyan gépe van, amit a gyár adott ki, mivel azt csak ők vehetik, és használhatják. A BWM és a Mercit ezkkel a szoftverekkel lopták el régen. Ma már leveszik a zsebedből a kulcs jelét, és elviszik a verdát egy 2-3 százezres eszközzel.
Ha eredetvizsgán ezeket a szoftvereket használnák, nem tudna átmenni lopott autó se, meg a tekert autó se.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!