Melyik volt annak idején az erősebb jármű? A Trabant vagy a Wartburg?
A Trabant olyan 27 lóerő körül volt a Wartburg 50. Karbantartásilag a Trabant volt jobb, mert a Wartburg vízhűtéses volt, a Trabi meg léghűtéses, de amúgy elég igénytelen volt mind a kettő, persze ezt nem a mai autók ismeretében kell érteni, 100 ezer lefutott km már komoly igénybevétel volt ezeknél. A Wartburgnál a vízpumpa és a szabadonfutó volt gyenge pont.
A Wartburg üveghangon olyan 140 - ig elhajszolható volt, a Trabant kevésbé, 100 - 110 körül megállt a tudomány.
Az volt bennük a jó, hogy tényleg gyerekjáték volt megbütykölni őket, nulla elektronika.
Igen, a szabadonfutó kapcsolható volt. De az enyém pl. állandóan elromlott, úgyhogy maradt motorfékes üzemmódban, de ez meg rövidebb élettartamot jelentett a motornak.
Azért voltak ezek szabadonfutósak, mert keverékolajozású motorok voltak, azaz a benzinnel együtt kapták az olajat. Ha motorfék üzemmódban haladtál, főleg hegyi úton, magas fordulatszámnál, gáz nélkül nem volt elégséges a kenés, hiszen ilyenkor benzint nem vagy alig kapott és így olajat sem, ergó, ha nem nyomtad a gázt alapjáraton kellett maradnia, erre szolgált a szabadonfutó.
Más kérdés, hogy motorfék üzemben sem volt egy hatalmas fékteljesítménye egy három hengeres, kétütemű motornak, így hegyi úton a lábféket is nyomni kellett, ami kissé alul volt méretezve egy öt személyes autóhoz, úgy fel tudott melegedni, hogy ott maradtál nulla fékhatással a lejtőn.
Nekem legalábbis sikerült a Wartburg Tourist - tal elérni ezt Erdélyben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!