Nyugat-németországban volt Trabant és Wartburg?
Persze, hogy voltak, bár emlékszem anno a kapitalisták azt hitték valami garázsban összerakott 4 kerekű "izé"
NDK-ban szerették a Opelokat. Mondjuk volt is miért.
A Wartburgot Nyugat-Európában is árulták, úgy tudom, az NSZK-ban is volt importőr. De bizony még a ködös Albionba is eljutottak az eisenachi háromhengeres csodamasinák a '60-as és '70-es években. Később már teljesen versenyképtelennek bizonyultak.
A Trabantot tudtommal a KGST-n kívülre nem exportálták: még a hazai és KGST-n belüli igényeket sem tudták ellátni Zwickauban, ráadásul a Trabant - ha lehet - még a Wartburgnál is elmaradottabb konstrukció volt. Maguk a műszaki alapok fiatalabbak voltak vagy két évtizeddel, de a rájuk alkotott kisautó már a '60-as évek közepén sem váltotta meg a világot, hát még később. Ráadásul a Trabantból nem is lehetett jobbkormányos kivitelt építeni, így a brit piac is kimaradt.
Azt viszont nem tudom, hogy az NDK-ba be lehetett-e hozni NSZK-ban gyártott autót. Teljesen nem zárták ki a nyugati autókat az országból, Erich Honecker is Volvoval járt, mert a KGST-n belül akkor már nem készültek épkézláb nagyautók (mondjuk előtte sem erről volt híres a keleti blokk autóipara).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!