A turbófeltöltő jobb vagy a kompresszor?
A turbót fejlettebb,modernabb megoldásnak szokták tartani.
Az európai, japán márkák többsége a turbót preferálja.
Egyes európai márkák csak tradícióból csinálnak kompresszoros motorokat.
Amerikában viszont máig szeretik a kompresszoros autókat.Miért?
A kompresszor esetében nincs "turbólyuk", rögtön reagál és már lentről is húz.
A kompresszort egyszerűen le is lehet választani menet közben, ha nincs rá szükség.
A turbónál a kipufogógázok "hulladék" energiáját használod. Tehát nem vesz el felesleges lóerőket a motortól. A kompresszor meghajtásához pedig plusz energia kell a motorból mint pl a klímakompresszornál.
Ez az egyik nagy előnye a turbónak. Hátránya pedig amit előttem írtak.
Kompresszor egy elég összetett szerkezet, mert ugye külön szíj vagy tengely hajtja, meg ilyesmi. Nagyon nagy az energiaigénye. Viszont lazán "visszatermeli" a többszörösét a felhasznált energiának. És a kompresszor az már fúj keményen 1000-res fordulattól, és nincs turbólyuk sem.
A turbó az elviekben egy sokkal egyszerűbb szerkezet, ami a felesleges kipufogógázt használja fel. Egyáltalán nem fogja vissza a motort, 0 az energiaigénye. Minél jobban nyomja az ember a gázt, annál több a kipufogógáz, és annál jobban dolgozik a turbó. Tehát szép lineárisan dolgozik. Pont ez a hátránya is, hogy ugye kis fordulatnál nincs még erő.
Ezért használja a VW konszern előszeretettel a kompresszor + turbó megoldást a TSI/TFSI benzines modellekben. Csak ugye ez még több hibalehetőséghez vezet, de alapjaiban véve nagyon jó a karakterük az ilyen "hibrid" motoroknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!