Villogó olajlámpa! Mitől lehet? (Részletek lent)
Sziasztok!
Van egy régi '96-os Suzuki Swiftem.
Utóbbi időben amikor huzamosabb ( fél -1 óra ) időre használva van, alapjáraton villogni kezd az olajlámpa, de ha gázt adok el alszik majd alapjáraton ujra villogni kezd, menet közbe semmi baja, viszont az olaj egy jó ideje habzik, pedig nem folyik össze a víz az olajjal.
Mitől lehet?
1-2 tippem van, bár nem értek hozzá.
Szerelő régebben meg állapította hogy a bötyköstengelyen a szeletek oldal irányba is ki járnak ezért a szelep nem zár megfelelően.
Másik dolog, hogy amikor kipörög a motor, bizonyos fordulatszám felett a motor elég recsegő hangot ad, lomhább is, muszáj elváltanom, hengerfejes esetleg?
Összegezve tehát:
-Habzik az olaj
-alapjáraton villog az olajlámpa egy bizonyos használat után.
Mitől lehet? Esetleg hengerfejes? Szelepek miatt?
Köszi előre is :)
ha habzik az olaj, akkor keveredik bele víz, valószínűleg hengerfejes, de lehet csak a hengerfejtömítésből hiányzik egy darab.
Ha alapjáraton nincs olajnyomás, akkor jobb esetben olajszivattyú baj, de kicsi rá az esély. Érik a motorfelújítás. Én is így jártam, először alapjáraton nem volt olajnyomás, utána magasabb fordulaton se, majd alig találtam "közlekedhető" fordulatszámot, ahol volt olajnyomás. Nekem is csak melegen jelentkezett a baj. A főtengelyszimeringnél elgedte el. Nálam motorfúrás lett belőle, dugócsere stb.
Ha már ott voltunk a manőverben, akkor szeleprugó csere, hidrotőkék cseréje, stb stb, hengerfej is rendbe lett rakva, zsebbenyúlós volt sajnos.
"milyen alkatrészek mehettek tönkre benne"
Szerintem egyszerübb de legalibb is rovidebb lenne felsorolni hogy mi jo meg benne!Ez a motor gyakorlatilag kuka...éppen csak a torka véres....vagy felujitod ezt ami velhetoen egy anyagi csőd lenne,vagy veszel bele egy bontott motort!
ha olaj nélkül nyomtad, akkor szinte minden.
Dugattyúk, hengerfal, szelepek, hidrotőkék, vezérműtengely, minden siklócsapágy (hajtókar, főtengely csapágyazása) Örülj, hogy nem szorult meg a motor a pálya közepén. Leállósáv erre való, se olaj, se víz nélkül nem megyünk egy métert se. Nézesd meg, szétszedésesen valami szakival, hogy mit mond rá, de mivel egy '96-os suzukiról van szó, ha neked nem jelent semmi extrát az autó, nem kötődsz hozzá, csak használati tárgy, akkor dobd ki a bánatba. Bontóban talán beveszik. Drágább lenne a motor rendberakása, mint amennyit ér az autó. Vagy cserélj benne motort (pl egy hátulról totálkárosra tört donorból), az jóval olcsóbban megveszed, mint amennyiből ezt megcsinálják. Csak azt le kell papírozni, hogy megváltozott a motorszámod, kell az új motorról számla vagy adásvételi, fontos, hogy ugyanaz legyen a motorkód (a motorszám első néhány karaktere, suzukinál nem ismerem a jelölést pontosan) tehát lökettérfogat, teljesítmény egyezzen, különben nagy hercehurca, meg kpm meg minen.
Szóval ezek a lehetőségek.
Köszi a válaszokat :)
Igazából nem kötődöm hozza különösebben , most akarok vásárolni hamarosan egy Suzuki SX 4-et , csak érdekelt lehetne-e kezdeni valamit még ezzel vagy fölösleges
Írtad, hogy pótolni kellett az olajat. Ha nem ugyan az a márka/minőség, akkor a különféle kenőanyagok keveredése is tud habosodást okozni. A habosodás légbuborék, ami -ha az érzékelőhöz kerül- pillanatnyi nyomás kimaradást eredményez, így a lámpa villog.
A kiverődött csapágyak megjavulni nem fognak, de egy olajcserét talán megér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!