Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volvo S80 2.9 T6 vétel?

Volvo S80 2.9 T6 vétel?

Figyelt kérdés

Üdv!

Ennél az autónál mire kell figyelni megvétele előtt? Olvastam, hogy a váltó szokott néha vacakolni, de népitéletben nagyon sehol se olvastam, hogy bármi bajuk lenne. Egyéb kopó-alkatrészek könnyen beszerezhetőek hozzá? Van esetleg olyan hiba, amire nagyon illik figyelni? Rozsda mennyire szereti ezeket az autókat? A két turbo silány minőségű, vagy odafigyeléssel (+ járatás, olajcsere) sok baj nem lesz velük? A négy sebességes automata jól kiszolgálja az autót? Utanajarva kell neki ido meg kapcsol, hogy mit szeretnek, de nem versenyzesre vennem.

Hosszútávra szeretném megvenni ezt az autót.



2016. aug. 28. 18:40
 1/6 anonim ***** válasza:

Idős prémium, sok km-rel, csúcs motorral.

Nem az olcsón fenntartható autó.

2016. aug. 28. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, ezzel tisztában vagyok, de, ha egy korrekt felmeressel jonak tunik minden, ne adj isten, a tulaj szamlaval tudja bizonyitani ennek meg ennek az alkatresznek a cserejet, akkor meg ugyis veszes?
2016. aug. 28. 18:52
 3/6 anonim ***** válasza:

Attól függetlenül valószínű, hogy drága lesz fenntartani.

Nem azt mondom, hogy tilos ilyet venni de a fentiek tudatában kell dönteni.

2016. aug. 28. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Ennél leginkább arra kell figyelni, hogy ne vedd meg.


A T6-ok ( és a szívó 2.9-esek ) váltója egy sima GM 4T65EV automata, amit 350Nm bemenő nyomatékra terveztek, a T6 pedig 400Nm-t tud leadni. Az összes T6-nál vannak kisebb nagyobb problémák ( kisebbek a többi olyan főleg amerikai autóban is akadnak, ahova bekerült a 4T60/4T65 sorozat). A bajt csak tetézi, hogy a Volvonál is csak szintellenőrzés van előírva és nem olajcsere, így még 300 000km előtt garantáltan letérdel az összes, kivétel nélkül. Bontott váltó van 200 000 alatt is, egy korrekt felújítás az 300 000 felett van + a kiszerelés és beszerelés.


A két turbó az kifejezetten jó minőségű, 2 db Mitsubishi TD03-08g van benne. Az viszont kevésbé jó hír, hogy az egyik turbó olajcsöve a másik feltöltő mellett van elvezetve, nem volt ritka amikor ebbe a beleégő olajsár és koksz miatt csökkent a keresztmetszet és gyakorlatilag kenés nélkül maradt a feltöltő.

A turbókkal az a legnagyobb gond, hogy nincs hozzá túlméretes felújítókészlet, csak gyári méret és ha esetleg későn derül ki, hogy az egyik felújításra szorul akkor az komplett középrész cserét szokott jelenteni, ami anyagáron is valami 120 000 környéke. Láttam már T6-ban aftermarket kínai feltöltőt is (e-bayen találsz, újonnan is jóval olcsóbb, mint egy fél Mitsu), hát no comment :D


Igazából ha a kasztni nem volt törve, akkor az S80 nem rohad, sehol.

A T6 motornak maga a blokk része az általában probléma mentes, elég egyszerű és túlméretezett konstrukció. A problémák a sallangokkal szoktak lenni, turbók, túlbonyolított kartergáz szűrés,gyakori hiba, hogy a szervótartály elereszti az olajat.

A szűrt kartergázt felvezetik a turbók elé, megjáratják az intercoolerben majd a fojtószelepen keresztül megy a motorba és elégetik. Ha eldugul a kartergáz szűrő ( cseréhez le kell bontani a szívósort) vagy épp szelepszár szimeringes a kipufogó oldal ( van akkora hőtermelés, hogy ez is elő-elő fordul) akkor képes felhordani elég sok olajgőzt és frankón mindent összeken. Ha az intercooleren is túljut a cucc( túl szokott ) akkor szép lassan összegyűlik a fojtószelepnél amitől annak a mozgása lassul és gyönyörű hullámzó alapjáratot produkál.


Biztosítéktábla gondok voltak még az első S80-asokkal,meg pár csip-csup apróság.


A négy sebességes automata az egyébként jól működik, de az áttételezése baromi hosszú ( 100km/h-nál ~1800rpm). Ez pályázásnál teljesen jó, városban szintén jól teszi a dolgát, viszont sok utassal sok csomaggal dimbes-dombos országúton 70-90km/h-s tempóban azért szokott oda-vissza váltogatni bőségesen - nem erre lett optimalizálva.

A váltónak nem kell időm még kapcsol, hogy mit szeretnél, egy jó Geartronic ( a T6 csak ezzel készült ) az baromi gyorsan vált, a le és felváltás és a kickdown is sokkal sokkal gyorsabb, mint amit te egy kézi váltóval meg tudsz valósítani. Amelyik nem így vált, abban már fékszalag problémák vagy lamella problémák vannak. Ha nagyon lassan és keservesen vált akkor váltószolenoid/szeleptömb csere érik/esedékes.

Amúgy a 0-200-as sprint az 20sec alatti, szedi a lábát azért az autó.


Valamikor 2001-2002 környékén váltott a Volvo, azóta nem bőrből, hanem bőrdarálékból készülnek az ülések borításai, amik az elődnél jóval gyorsabban öregszenek és csúnyulnak.


Alkatrész van hozzá bőven. A futómű/fék része az egyáltalán nem nevezhető drágának ( olcsóbb pl mint egy Passaté). A keresztben elhelyezett sor6+automata az fogyasztja a felső billegéscsillapító bakot.


A Volvo S80 nem rossz autó, de én a T6-ot kihagynám. Az 5 hengeres turbós motorok (2.0, 2.4, 2.5) bőven hozzák azt a teljesítményt ami a kasztni dinamikus mozgatásához kell, de egy turbóval kevesebb van és nincs geartronic.

Egy kézi váltós 2.5T pl jelentősen kevesebbet is fogyaszt, mint a T6 ( és abból van összkerekes is ).

2016. aug. 28. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
5 hengeresekbe gondolkodj.Jó és megbízható motorok.A 2,4 170 lovas szívó is jól mozgatja az s80-ast.
2016. aug. 29. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

Az előttem kettővel szóló szuper leírását egészíteném még ki kicsivel. :) Elektronikailag szerintem megbízható de lassan 20 éves autókról beszélünk ha a vezérlőegységek valamelyike megadja magát amikből 11 db van az S80-ban, azok már 100 ezres tételek darabonként. Nem jellemző gyakori meghibásodás de erre fel kell még készülni.

Sok kilométeres példányoknál ne lepjen meg egy kis olajfogyasztás se.

Annyira emlékszem még, hogy az amúgy nagyon meleg összezsúfolt motortérben a műanyag elemek szó szerint porladnak. Legelőször a kábelek műanyag gégecső csatornái lesznek darabokban mindenhol marokszámra aztán lassan a kábel összefogó bilincsek is majd a borítások fülei is pattognak lefelé a legkisebb megmozdításra. A fordulóköre nagyon nagy 13 vagy 14 méter is megvan, sokat kell vele Y-ozni. Nehogy megpatkázd az elejét, a lökhárító alsó része mögött van a turbóhűtője! Annak ellenére, hogy nem vagyok egy alacsony a kilátás nem volt a legnagyobb a tükrök nem kicsik de így is van holt terük rendesen. Ha törésmentes a rozsdát hírből sem ismeri, a kasztni nagyon erős, szuper biztonságos. Amikor volt egy sérült a lakatosok 2-3 vágókorongot is elhasználtak egy elemcseréhez az S80-S60 meg V70-esekre míg tucatautókból 2-3-at vagdostak egy koronggal. :) A futómű szuper finoman megy, szuper csendes, és a 13 hangszórós zene az koncert terem. :) (Volvom van de az S80 nem a sajátom volt cégesként vezettem párszor kb 10 éve.) Ha S80-at vennék azzal a kasztnival akkor inkább egy 2004-2005-öst a váltás előttit lehetőleg a legkevesebb kilométerrel ha nagy szerencse első tulajost és nem T6-ot.

2017. ápr. 4. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!