Ha megveszik az autómat, és fél éven belül valami baja lesz akkor nekem azt mindenféleképp helyre kell hoznom?
Olvasgattam visszamenőleg a Gyikon, ám olyan kérdést - választ nem láttam, amit keresek.
A jelenlegi autómat eladásra szánom, minden jó rajta, rejtett hibákról nem tudok, talán nincs. Igényesen, és odafigyeléssel karbantartottam, ápoltam. A kérdésem viszont az, hogy ha megveszik így az autót, és fél éven belül valami baja lesz (21 éves az autó ) akkor nekem azt mindenféleképp helyre kell hoznom? vagy ez hogy működik? Ez miatt kicsit félek.
Ha megveszik màr nem a te kocsid nem a te felelőssèged.
Mindegy,hogy van e rejtett hibàja vagy sem,megnèzi,jònak làtja,megveszi,onnantòl pedig övè a felelőssèg ès a hibàkèrt felmerülő költsèg is.
Az adásvételi tartalmazza, hogy "megtekintett állapotban" vagy az, hogy "tájékoztatást kapott az autó a műszaki állapotról".
Ha ma aláírjátok, pénz a zsebbe, adod a kulcsokat, és viheti az autót. Te holnap illetékes elvtársnak leadod a papírt, és onnan semmi közöd az egészhez. Az új tulaj akár holnapután rommá törheti, vagy tovább adhatja feketén egy arab sejknek, bármi.
Ha tisztességesen játszol, nincs mit aggódnod.
Nem vagy felelős egy szabályosan eladott jármű további sorsáért.
Az adásvételi szerződés nem véletlenül olyan, amilyen. Nem véletlenül kell két tanu is. És nem véletlenül kell beírni az eladás(aláírás) dátumát percre pontosan, valamint kiegészítő záradékként, hogy a járművet megtekintett állapotban vette meg, ismert hibája nincs eltitkolva.
Ennyi. Tanuk ezt igazolják, onnatól kezdve nálad a pénz, nála az autó, oszt jónapot...
Még az sem igaz, hogy három napon belül elállhat a vételtől, és visszahozhatja az autót a vevő.. Ugyanis néhány bűncselekményt már ilyen trükkel hajtottak végre. Vagy kölcsönzést megspórolva inkább megszopatnak egy naiv eladót, és három nap furikázás után visszahozzák.
A szerződést kell pontosan kitölteni, aláírni, aztán annyi.
Ha próbálkoznak, akkor azok sunyi férgek.
ez nem a tescó, hogy bocs..
Magánszemély esetén 3 hónap szavatosság van, de a vevőnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a vétel idején is fennállt, kereskedő esetén 6 hónap főbb egységekre, itt viszont a kereskedőnek kell bizonyítani, tehát egyszerűbb dolgunk van a kereskedőkkel.
Kivéve külföldi papíros autóknál, mert azt papíron a külföldi tulajtó veszed, bár a korrekt kereskedők kicserélik az alkatrészt.
Ismerősömnek csináltak egy váltó javítást, pedig nem lett volna kötelező, de hát nem véletlen vettünk már tőlük több autót is.
10-15-20 éves autóknál szerintem ez már inkább formalitás, mert ha nagy hibája van az autónak az látszik.
Pl. "frissen cserét váltóolaj" akkor lehet gyanakodni, mert senki nem fog 80-90 ezer forintot költeni csak egy váltó olaj cserére azért, hogy a következő tulajnak jó legyen.
Bizony-bizony, sokan tájékozatlanok.
Pl. a Total Dynatrans AC 10w hajtóműolaj 230.627 Forintba kerül!
/jah ez egy 208. literes hordó ára/ ;)
"Karteres szűrő: 20.460,- Ft+ÁFA/db
ZF Lifeguard Fluid 8 kenőolaj (13-15 liter): 3.915,- Ft+ÁFA/liter
Munkadíj (3-4 munkaóra) 10.500,- Ft+ÁFA/óra
Jelenleg 1-2 hét türelmét kérnénk, Gyár nagyobb raktárba költözik, és az olajszűrőre és a kenőolajra kell várnunk.
Tisztelettel:
Devánszki Imre
Protruck Kft.
ZF Szerviz Magyarország
Vevőszolgálat"
át is kell mosni a rendszert, hogy tökéletes egyen ehhez 13-15 liter olaj kell
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!