Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Európában miért igyekeznek...

Európában miért igyekeznek visszafogni a nagy köbcentis autók terjedését?

Figyelt kérdés

Visszafogás alatt azt értem, hogy nagyon drága a benzin és minél nagyobb a kocsi motorja, annál több adót kell utána fizetni.

A 4 hengeresnél többel rendelkező autók, még Nyugat-Európában sem olyan gyakoriak.

Pont ezek miatt.


Részben ennek az eredménye a dízelbotrány is.

A dízel jobban szennyez, mint egy benzines.De a nagy nyomaték miatt,gazdaságosan csak ezek a motorok tudnak dinamikusan mozgatni mondjuk egy Avensist vagy Passatot.


Egy 1.6 benzines középkategóriás limuzin olyan, mintha utánfutót akasztanának utána, még a fogyasztása is magas, mert nem bír a nagy testtel.


Hogyha a dízelek ennyire rosszak, akkor egyszerű a képlet.Csak árufuvarozásban, ipari területen kell őket engedélyezni.Személyautóknál be is lehetne tiltani.Aztán, levenni az adót a benzinről, meg nem agyonadóztatni az autókat.

És, megvan oldva.



2016. aug. 27. 20:02
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

jó a 4 henger is 1 turbóval ha tud 400 lóerőt :D

Nem kell ide V8 meg 5.7 liter

Ott a 2JZ motor meg az RB25DET stb... jó ez már 6 henger, de ott a nissan 200sx 4 hengeres 1 turbóval gyárilag az s13 169 lóerő de fel lehet húzni +1 milliából 350 lóerőre is és csak 1.8 literes

2016. aug. 27. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Nem túl ésszerű kis motorokból túl sok lóerőt kihozni.

Általában bizonyos autók sportváltozataiba tesznek csak ilyet.

Vagy, tuninggal érik el.

Jelentősen rövidíti a motor élettartamát.


3 hengeres motorból is kilehet hozni 150 lóerőt.A kérdés, hosszútávon megéri-e.



Egy V6-os, 3 literes 270 lóerővel tökéletes.

2016. aug. 27. 20:29
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Hát ezek a kocsik amiket felsoroltam nem is arra van hogy a városba döcögj vele, meg nem a tartóssága miatt veszik :D
2016. aug. 27. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
29%
A nagy teljesítmény és hosszú élettartam követelménye már nem vonja feltételnül maga után a nagy hegnerűrtartalmat is. A világ fejlődik. Fejlődik az anyagtudomány, fejlődik a gyártástudomány, stb. Ezt egysezrűen el kell fogadni és kész. Nem tudom hányan gondolták volna 15 éve, hogy egy telfon annyi mindent fog tudni lassan megbízhatóan mint anno egy PC , de mégis így van, ezt tény. A nagymotorok jóformán a gyártó szegénységi bizonyítványával egyenlő, hisen már nem 1 meg 2 gyártó van, aki jóval kisebb motorból hoz ki ugyanannyit, ami ugyanannyit bír , csak vagy 200 kg-mal könnyebb a végén, ami pl. sportautóknál rohadt sok. Ha mégis nagy köbcentis kell valamiért, akkor úgyis ott vannak még a régebbi autók, de a világ érthető módon nem erre tart.
2016. aug. 27. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
46%

Kár ezen rugózni, nekem is hiányozni fognak a sokhengeres, nagyköbcentis motorok, de ez a trend. Mióta autók vannak, állandó átalakulás, fejlődés volt jellemző az egészre. 100 éve 6000 köbcentiből hoztak ki 15 lóerőt. Ma ezt nevetségesnek tartjuk. Lehet 50 év múlva azon fognak nevetni, hogy 3000 köbcentiből hoztunk ki 200 lóerőt. Már ha lesznek még belsőégésű motorok.


A dízelt meg ne tiltsák be. Mert szerintem nagyon is jók, kevesebb kőolaj megy el vele, és a széndioxid kibocsátása is kisebb. Ezt, hogy a dízel mérgező, meg stb, inkább hagyjuk, mert a benzinesből is ugyanúgy jönnek ki a durva, mérgező gázok.

2016. aug. 27. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A motor élettartama már rég nem szempont. Volt egy idő, amikor nagyon okosan megmondták, hogy hát ezek az új dízelek nem lesznek sehol annyi után, mint a régiek. Aztán mégis elmentek annyit, ha nem többet. De ma már nem csak a dízelmotorokat kellene korlátozni, vagy "betiltani", hanem úgy általában a belső égésű motorokat. Ez az idő úgy is eljön majd (remélhetőleg még időben), mert már most sem nagyon tudnak csalás, illetve a jogi és az elavult mérési módszerekből adódó kiskapuk nélkül motort gyártani. Sőt, én inkább a benzinmotorokat tiltanám be a városi kisautókban, ha már tiltani akarunk. Aki nagy távokra megy, annak úgyis fosszilis üzemanyag kell, és ott sokkal jobban megtérül a dízel. Viszont városon belül meg minek is a benzin, amikor már ott tartunk hogy 100 km-es hatótávot tudunk előállítani egy full elektromos kocsiból? Egy jól kiépített töltőhálózat kellene, de nem hinném hogy ott ahol a seggszőrtépő is villannyal megy, olyan településeken ez gondot okozna. Mellesleg ez hogy a dízel mennyire szennyez, valóban igaz. Csak akkor ne a szívóbenzint nézzük mellé, hanem a turbósat, ami ugyan úgy termeli a Noxot mint egy magasnyomású turbódízel.
2016. aug. 27. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Mert nagyobb motoros autok tobb balesetet okoznak a statisztikak szerint, tobb kornyezeti kart okoznak, ezert tobb adot is kell fizetni utana. A 2 iq-ju idiotak veszik csak ezeket egyebkent is.
2016. aug. 28. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Nekem soha nem volt 3000 köbcenti alatti autóm, sőt, volt 5000 köbcenti feletti benzines is. Mégsem okoztam soha balesetet, nem koccantam, nem húztam meg másik autót, egyszer törtem otthon össze, mert részegen beakartam állni a garázsba csak a garázsajtó zárva volt. Gyorshajtásom egyszer volt, amikor a kölyök tacskó kiskutyámat vittem állatkórházba, na akkor odaléptem a kocsinak kicsit. Szóval ne általánosítsuk a dolgot, hogy csak az idióták vesznek nagyköbcentis autót.
2016. okt. 4. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!