Egyetértetek, hogy a dízelautók jobban, mint a benzinesek?
2 hónapja vettem használtan egy 2011-es Passatot.
Nagyon pöpec autó.2 literes dízelmotorja van, 170 lóerővel.
Az elődje egy Peugeot 407-esem volt, benne 2 literes benzinmotor volt.De, lóerőkben elmarad a Passatól.136 lóerős volt.
Előzni a Peugeotal sem volt probléma, szépen ugrott.
De, ez a Passat olyan, mintha rakétákat gyújtana be és fel akarna szállni.
Ami viszont a dízel mellett szól, az a fogyasztás.
A 407-esnek 9 literes volt az átlagfogyasztása, néha pedig a 11 litert is elérte.
A Volkswagen ezzel szemben alig kér enni.Ha taposom, akkor sem hajlandó jelentősen többet fogyasztani.
Fiatalabb koromban én is azt gondoltam, "dízel traktorba, benzin autóba" való.Ennek az eredménye, hogy a Peugeotomban is 2 literes benzinmotor volt, pedig ebben a kategóriában inkább a dízelt ajánlják.
Azóta, eltelt pár év, megváltoztam.
Manapság már a dízeleket sokkal jobbnak tartom.
Régebben a dízelek nagyon gyenguszok voltak, nagy köbcenti, kis teljesítmény, csak pöfögtek az úton.Manapság viszont, szinte verik a benzineseket.
A8 TDI megette a BMW alpine-t a ringen
Ennyit erről XDDD
Nagyon nem mindegy hogy milyen állapotban van a motor,mekkora a kocsi súlya,chiptuningolt e a motor és milyen állapotban vannak bizonyos alkatrészek pl gyertyák,gyújtótrafó stb Már egy rossz vagy sérült kipufogó visszavesz a teljesítményből.Nem tudhatod biztosra hogy a két kocsi mennyire vannak 100%-os állapotban amelyeket össze akarsz hasonlítani.Egyszerűen annyi mindentől függ egy kocsi gyorsasága hogy nem lehet csak arról beszélni hogy dieseles vagy benzines motorja legyen
De egyébként is kit érdekel?Ebben az országban elég lenne akár egy szaros trabant is,mert a legtöbben else tudnak indulni meg döcögnek 30-al 40-el,könnyű őket leelőzni.Az a lényeg hogy guruljon a kocsi meg azért lehessen vele előzni is.Még a trabant is megfelelne erre a célra.Sokan lenézik az ilyen "gagyi" kocsikat mint a trabant,suzuki stb de tudnak azok menni csak a vezetőjük a béna
Sokkal jobb a dízel, én imádom az autókat, a benzineseket is szeretni akartam, dehát mikor megéreztem, hogy mekkorát tol a 3.0 TDI....
Nekem most van egyszerre egy 224 lovas dízel, meg egy 192 lovas benzines. A dízel nehezebb is jóval, mégis érzetre legalább 100 lóval erősebbnek érződik. És hiába pörgetem a bezinest üveghangon is, soha nem megy úgy. Pont ezt szeretem a dízelben, nem kell agyonpörgetni, hanem 2000 fordulat körül is gyorsul erőteljesen. Városban ezért nagyon kellemes.
"Pont ezt szeretem a dízelben, nem kell agyonpörgetni"
Én meg pont azt szeretem a 2.0V6 benzinben,hogy lazán elpörög 7500-t mesés hanggal.
Ezt se kell agyonpörgetni,de ez szereti ha pörgetik,ahogy én is szeretem pörgetni.
Ennyi,különbözőek vagyunk,ahogy valakinek a japán,úgy másnak a német vagy az amerikai autó.Örökké lehetne vitázni.
"Fogyasztása meg persze, hogy kisebb, nem kell úgy pörgetni, nincs akkora fordulat, értelemszerűen kevesebbszer nyom be üzemanyagot."
Vicces hogy még ma is van olyan,aki azt hiszi hogy a magasabb fordulatszám nagyobb fogyasztást jelent.
"Én meg pont azt szeretem a 2.0V6 benzinben,hogy lazán elpörög 7500-t mesés hanggal. "
Elméletben, aztán a gyakorlatban úgyis az van, hogy egy hónapban max egyszer hajtod meg 7500-ig (már ha tényleg elmegy addig), mert:
-drága a benzin
-félsz hogy szétmegy valami
-nem meleg a motor
-nem akarod felverni a környéket, stb.
Nekem meg a dízel kímélve, hideg motorral is kellemesen megy 2000-res fordulaton. Nekem ez számít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!