Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mai dízelautók teljesítménye...

A mai dízelautók teljesítménye más szerint hihetetlenül megnőtt?

Figyelt kérdés

Főleg a Renaultnál, illetve a Volkswagen konszernnél találkoztam ezzel a teljesítményhajszolással.


Például a 2 literes Renault-Nissan motor 177 lóerős volt.Akkoriban a legerősebb a 2 literes dízel volt.

Ezt a motort tették a Nissan terepjárókba, meg a Lagunákba is.

177 (gyári) lóerő egy 2 literes dízelmotortól, szerintem döbbenetes teljesítmény.

Pár éve a 2 literes benzinesek tudtak ennyit.


A maiaknál meg kihoznak 200 lóerőt is belőle.

Másfél évtizede, egy 6 hengeres motor tudott ennyit.


Igaz, ezek a 200 lóerős dízelmotorok dupla turbósak.



2016. márc. 21. 19:01
 1/7 anonim ***** válasza:
72%

Modern technika miatt.

Dízelnél adagoló helyett közvetlen magasnyomasu befecskendezes.

Benzinne karbi helyett injektor, turbo mitt van ez, viszont ezzel aranyosan csökken is a futasteljeitmeny,

Pl.: Regi amcsi szivobenzin motorok kimentem a világból is a nagy nyomaték meg az alacsonyfordulat miatt, a maiak viszont nem fognak mert sokkal tobbet forognak.

2016. márc. 21. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
72%
...és mi a kérdés?
2016. márc. 21. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Mért, minden másnak nem nő a teljesítménye? A benzineseké is nő, nem csak a dízeleké.
2016. márc. 21. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
80%

Ez csak a marketing része, kihegyezik az égbe szerencsétlen motorokat, hogy megmutassák, ott vannak a szeren. Közben az élettartam megy lefelé.

Ugyanaz a gyár viszont a teherautóiba nagy köbcentis, alacsony literteljesítményű motorokat tervez, mert aki munkára használja, annak a motor élettartama és karbantartásigénye fontos, és nem arra izgul, hogy most már 20-al több lóerőt hoztak ki 100 köbcentivel kisebb lökettérfogatból.

2016. márc. 21. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
14%
Nem megy olyan mértékben lefelé az élettartam, mint ahogy a teljesítmény nő. És ez jó. De az egészet összefoglalhatjuk egy szóban: fejlődés. Most nagyapám jöhetne a dumával, hogy milyen király volt ezelőtt 25 éve (tehát nem is olyan rég) a Ford Sierra például, hogy 2.3-as motorral tudott 67 lóerőt. Olyan fa*a volt? Szerintem nem. Nem mondom, nekem is fáj, hogy eltűnnek a V6, V8, V10 motorok, de ez van.
2016. márc. 21. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Petya183 ***** válasza:
35%

Lesz még ennél durvább is :)

A jelenlegi munkahelyemen (nemotthon) 2-3 hengeres blokkokat csinálunk készre az alapoktol a letesztelésekig .

A 3 hengeres 1.4-es kompresszoros(főtengelyröl van hajtva akkor ez az ?) BENZINES motor 277LE. Nem mondok se márkát céget meg azt se hogy mibe megy, de igen ez van, fejlődés.

Amugy ez még nagyon új projekt de biztos jó lesz mert rennntgeteget gyártunk szerte a világba :)

2016. márc. 22. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Semmiféle fejlődés nincs...egyszerűen arról van szó, h felhúzták a teljesítményt, h gyakrabban járj vele szervízbe.
2016. jún. 29. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!