Miért erősödik érvről évre az utcai járművek teljesítménye?
Egy szaros széria 2.0 tdi már ott tart hogy 240 ló egy családi autóban, a 170 meg már szinte alap.
Mindenhol a nagy büntetések, forgalmi bevonások, óvva intés a gyorshajtástól, hol ott a piacon kapható járművek egyre erősebbek és erősebbek, legyen az terepjáró, kisautó, limuzin bármi..
Egy mai modern autóban az ember tudta nélkül is jócskán képes átlépi a sebességhatárt ha nem figyel egy pillanatig, amire játszi könnyedséggel képes már szinte valamennyi új motor.
Nem hiszem el hogy a piac ezt kívánja, rengetegen azt sem tudják hány lóerős autójuk van.
A kérdés nagyon jó, és nyilván le is leszek pontozva.
A média is erősen szerepet játszik ebben, mert azt próbálja sulykolni az emberekbe, hogy nekik ez kell! És ez sikerül is.
Az ember meg már csak ilyen, szeret mindenből nagyobbat, erősebbet venni, és nem számít, hogy ez rohadtul nem kell neki.
Az autógyáraknak ez szintén jó, fogyasztói társadalom van, veszik is ezeket.
Én meg még bízok abban, hogy lesznek "nyamvadt" kisautók, mert nekem arra kell csak, hogy A-ból B-be menjek. Ehhez nekem nem kell 160-200 lóerő.
Mert valamit adni kell ujat, maskulonben nem veszik meg a termeket.
Most egy autoban mit tudsz ujitani? Karosszeriat nem lehet hatmillio felekeppen csurni-csavarni, itt-ott belefer egy kis extra, de latvanyos ujdonsagot alkotni kozel lehetetlen.
Ergo pumpaljak fel a motort, mert a nagy szamok sok embert megszeditenek, plane, ha kapcsolni se tudjak semmihez.
Szerintem alaposan el vagy tevedve.
Nezd vegig a belepo modelleket, az elmult 10 evben nem nott jelentosen a teljesitmenyuk.
Egy Passatnal 15 eve 90 lovas volt a belepo dizel, 100 lovas a belepo benzines.
Ma 120 lovas a belepo dizel, 125 lovas a belepo benzines. Mivel az autok nagyobbak es nehezebbek lettek, a menetteljesitmenyek nem valtoztak kulonosebben.
Ami valtozott az az hogy ma mar rendelhetsz 280 lovas benzinest es 240 lovas dizelt a Passathoz, 15 eve meg 200 loero korul volt a maximum. De messze nem ezek az atlagmodellek.
Meg lehet csinalni ugyanezt az osszehasonlitast mas autotipusra is, kabe ugyanez lesz az eredmeny.
Az autok atlagos teljesitmenye 20 ev alatt korulbelul 100 loerorol korulbelul 140 loerore emelkedett (uj eladasoknal) Nemetorszagban, Magyarorszagon szerintem ettol jelentosen alacsonyabb mert a gyengebb motorizaltsagu autokat veszik az emberek.
Namost 20 eve egy 100 lovas auto kabe ugy ment mint ma egy 140 lovas, az ujabbak talan nyomatekosabbak, nem kell oket annyira forgatni, es persze kevesebbet esznek.
Hogy a piac mit kivan, azt csakis a piac tudja megmondani, es nem a te velemenyedtol fugg. Ha az autogyartok nem azt kinalnak amit a piac akar, akkor csodbe mennenek (ahogy neha meg is tortenik).
Ja es a harmadik tevedesed: az erosebb motor nem azert kell hogy gyorsabban menj, hanem azert hogy a legalis hatarok kozott komfortosabban kozlekedj.
Ha pedig valaki a tudta nelkul atlepi a sebesseghatart, akkor adja vissza a jogositvanyat. Egy 600 loeros autoban sem leped tul a sebesseghatart a tudtod nelkul.
Mostanra beállt az autóiparban egy tendencia a tömegmodelleket tekintve: az új modell hároméves korában ki kell jönni a ráncfelvarrott, frissített változattal, hat év után pedig le kell cserélni. Ez azt jelenti, hogy a gyárnak valahogyan meg kell győznie a vevőt arról, hogy az ő három- vagy hatéves autója már nem elég jó, érdemes lecserélni az újra. Pedig azért lássuk be: manapság egy 3-6 éves autó még nagyon is jó, évekig lehet vele járkálni. De ha nem veszel új autót, a gyárnak nem érte meg kifejleszteni az új modellt.
Tehát ott áll a gyár az új modellel és meg kell győznie a vevőt arról, hogy megéri megvenni. Sokféle eszközhöz nyúlhat, de a legegyszerűbbek működnek a legjobban.
Először is: az autónak nőnie kell. Legyen nagyobb a hossz, a szélesség, a magasság (az nem sokkal, mert egy idő után London Cab lesz minden autóból) és a tengelytáv. Érezze a paraszt, hogy van hely tespedni, folyjon szét jaó kényelmesen az ülésbe'. A hely tuti dolog, azzal nem futnak lukra a marketingesek. Ha az új modell nagyobb, máris van egy megkérdőjelezhetetlen indok, hogy miért kell megvenni.
Aztán legyen gazdagabb az alapfelszereltég és hosszabb az extralista. Mivel a légkondi, a blokkolásgátló, az elektromos mozgatású minden és a többi, egykoron drága extra mára olcsón előállíthatóvá vált, ezért egyre inkább a "Ki tud haszontalanabb f***ságot kitalálni?" című vetélkedő körzeti elődöntőjére hasonlít ez a verseny. Állatfigyelő éjjellátó, GPS-szel kapcsolt, prediktíven működő automata váltó, szagelszívós szellőztetés, masszázsfotel, gesztusfelismerő, érintésmentes érintőképernyő - az elektronikus kütyük 90%-a olyan, hogy meg lehet magyarázni a létét, de azért nélküle is nagyon jól lehet élni. Csak éppen ha a korábbi szériában egyáltalán nem volt egy funkció, az újban meg szériatartozék, akkor rögtön megvan az indok, hogy miért kell megvenni az új modellt.
A harmadik jó módszer a motorteljesítmény növelése. Nem az alapmodellé, nem arra izgul a vevő. A csúcsmodelleknek kell több lóerőt és newtonmétert tudniuk, az a tuti. Lehet, hogy ugyanazzal az alapmotorral veszi a proli a passzátot, mint az előzőt, de melegséggel tölti el a szívét a jó érzés, hogy a derék Klausok és Güntherek már nem csak 200, hanem akár 240 lóerőt is ki tudnak sajtoli a Szent TDI-ből. Úgy gondolja, mégiscsak van valami haszna a modellváltásnak.
Persze van más módszer is, manapság már mással is lehet vevőt fogni. Lehet például csökkenteni a tömeget, ez is sokakat vonz. Egykoron az EuroNCAP-csillagok gyűjtőgetése volt nagy divat, de mióta minden prémiumgyártó kötelezően megugorja az öt csillagot, ez lecsengett. Ezzel összefüggésben a légzsákok számának szaporítása is divat volt, de ma már az is elérte azt a szintet, aminél tovább már nem kell erőltetni. Közép- és felsőkategóriában a váltófokozatok számának szaporítása is divat volt, mára már lassan annak is vége. A francnak se kell kilencnél több fokozat, nem hoz annyi hasznot, amennyibe kerül a fejlesztés. Valamikor a karbantartási intervallum nyújtása is nagy fegyvertény volt, mára el is jutottunk oda, hogy magára valamit adó gyártó 30.000 km-t ad meg rá. Az autószerelők meg másképp gondolják. A garanciaidővel is volt verseny, nagyot gurított pár éve a Kia a 7 éves idővel. Mára ez is lecsengett. A fogyasztáscsökkentés viszont nem: a katalógusban mindig az előző modellénél kedvezőbb számoknak kellett lenniük. Csak azt is annyira túltolták, hogy már vagy három-négy éve senki sem hiszi el az adatokat.
Pár évtizeddel korábban hengerszám-szaporítási verseny is volt: az '50-es és '60-as években a luxusautókba elég volt a soros hathengeres motor (legalábbis itt, Európában), a '70-es évek elejére kötelező lett a V8, mer' az menőbb. A '90-es években pedig ott jártunk, hogy magára valamit is adó presztízsmárka csúcsmodelljében tizenkét hengernek kell dolgoznia, nehogy már lemaradjon a többiektől. Itt is ugyanaz volt a vezérelv: az új modell legyen még jobb, mint a régi, hat- helyett nyolchengeres, később V8 helyett V12 motorral. Vegyed, paraszt mer' attul jó, hogy sok benne a henger!
Sokféle divat volt hát, de egyvalami nem változik: a nagyobb, erősebb és jobban felszerelt új modell mindig kelendő. Ezzel a hármassal mindig el lehet adni az új kivitelt, a többi divat mulandó.
Változnak az igények.
Ha megfigyeled, az európai autók egyre nagyobbak.
Az új VW póló már nagyobb, mint egy régebbi Golf.
Pedig a Golf mindig alsó-középkategóriás volt, a Polo meg kis kategóriás.
De, ugyanez megfigyelhető a többi márkánál is.Az új Renault Talisman is egy nagy bálna lett.
Az igények megnövekedtek, annak meg kell a hely, teljesítmény.
Próbálj előzni 1.0 Corsával, aztán ülj át egy 170 lovas CR TDI Passatba, vagy egy hasonló Mondeoba.
Egyből érezheted a különbséget.
"Németországon kívül nem igazán lehet kihasználni a nagy teljesítményt."
Barhol ki lehet hasznalni a teljesitmenyt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!