Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pótféklámpa autóba!?

Pótféklámpa autóba!?

Figyelt kérdés

[link]


Ilyet rendeltem és akarom beszerelni opel astra f ferdehátúba. Vett már esetleg valaki ilyet?


2016. aug. 25. 22:04
 1/10 anonim ***** válasza:
Nem rossz cucnak látszik.Lenne kocsim én is meg venném.!
2016. aug. 25. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
az érdekelne inkább hogy mire figyeljek vele? meg mennyire jó stb :D
2016. aug. 25. 22:56
 3/10 anonim ***** válasza:

Arra figyeljnagyon,hogyha fékezel világítson...XD

-Az árát tekintve erősen távolkeletinek tűnik,az 1 év garancia pedig mese habbal

2016. aug. 25. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 JohnnyBoy002 ***** válasza:
Ezt szerintem felejtsd el, nem E jeles, rendőrök illetve műszaki vizsgán nem szeretik.
2016. aug. 26. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Valószínűleg nincs benne rövidzár, sőt semmilyen védelem sem, ezért meghibásodás esetén nagy bajt okozhat. Pl. rövidzár keletkezik benne és jobb esetben csak az adott áramkör biztosítékát égeti ki, rossz esetben az egész autót.

Ezen kívül van egy rakás jogszabály, amit a féklámpának teljesítenie kell:

Féklámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek


64. § (1) Féklámpával fel kell szerelni a gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és ezek pótkocsiját. A felszerelendő féklámpák száma:


a) gépkocsi, mezőgazdasági vontató és ezek pótkocsija, valamint motoros tricikli esetében - 2 db

b) oldalkocsi nélküli és oldalkocsis motorkerékpár, valamint a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében - 1 db


2)


a) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott féklámpákon kívül további egy darab, középső féklámpával szabad felszerelni a gépkocsit és pótkocsiját;

b) egy vagy két féklámpával szabad felszerelni a lassú járművet és pótkocsiját.


(3) A féklámpa fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - nappal, ráeső napfényben legalább 300 méterről - egyéb fényjelző berendezés bekapcsolt állapotában is - határozottan felismerhetőnek kell lennie. A féklámpa fényerejének jól érzékelhetően nagyobbnak kell lennie a hátsó helyzetjelző lámpa fényerejénél. A féklámpa csak piros fényt bocsáthat ki. A gépkocsi belső terében felszerelt középső féklámpát úgy kell kialakítani és elhelyezni, hogy annak fénye a vezetőt - közvetlenül vagy visszaverődés által - ne zavarja.


Féklámpára vonatkozó további műszaki feltételek


65. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott féklámpát szabad felszerelni.


(2) A féklámpát hátul, az oldalkocsi nélküli és az oldalkocsis motorkerékpáron, valamint a motorkerékpár 0,80 méternél szélesebb pótkocsiján a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, a többi járművön pedig úgy kell elhelyezni, hogy a két féklámpa átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél - mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetén 0,50 méternél - közelebb ne legyenek. Ha a jármű 1,40 méternél nem szélesebb, a két féklámpa átvilágított felülete közti távolság 0,40 méterig csökkenthető. Ha a lassú járművet egy féklámpával szerelik fel, azt a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra kell elhelyezni.


(3) A féklámpa átvilágított felületének az alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől


a) motorkerékpár és pótkocsija esetében 1,20 méternél,

b) gépkocsi és pótkocsi esetében 1,50 méternél,

c) mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél,

d) olyan jármű esetében, amelynél a jármű szerkezeti kialakítása a fenti magassági elhelyezést nem teszi lehetővé 2,10 méternél


távolabb nem lehet.


(4) A féklámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a féklámpa legkésőbb akkor kapcsolódjék be, ha az üzemi fékrendszer a járművet 0,5 m/s2 lassulást eredményező hatásossággal fékezi és mindaddig világítson, amíg a fékrendszer legalább ilyen fékhatással működik.


(5) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a féklámpára is.


(6) A középső féklámpát a gépkocsi hosszirányú függőleges felezősíkjában, a jármű belső terében vagy azon kívül úgy kell elhelyezni, hogy átvilágított felületének alsó széle a 64. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott féklámpa átvilágított felületének felső szélénél magasabban legyen, és


a) a gépkocsi belső terében történő elhelyezés esetén a hátsó ablak alsó vagy felső szélénél,

b) egyéb elhelyezés esetén:

ba) a hátsó ablak alsó széle alatt legfeljebb 0,15 méterrel, vagy

bb) az úttest felszínétől legalább 0,85 méter magasságban


legyen.


Forrás:

[link]

2016. aug. 26. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 veterán vas ***** válasza:

Omlás!

Nem adják olyan könnyen az autóégést. ;)

Az utólag fölszerelhető kis teljesítményű fényforrások (pótféklámpák, bel.tér világítások, stb.) között, alig találsz olyat, amelyik önálló védelemmel rendelkezni.

Egy ilyen "tuning szett" ;) általában egy világító testből, izzókból és egy darab kábelből áll.

Nincs is szükség külön védelemre, hiszen a hozzá legközelebb eső -azonos működésű- lámpára szokták rácsatlakoztatni, ami már eleve biztosított.

Tehát normális szerelés mellett, nem kell aggódni.


-Ha a kívánt "E" jelzés hiányzik, akkor tényleg kár vele foglalkozni.


-Arról nem is szólva, hogy ha az előírt helyre teszed, akkor sötétben, minden fékezéskor vörösbe fog borulni a hátsó üveged. Anno -mikor még nem volt gyárilag pótféklámpám, én is szereltem az akkori autómra egy hasonlót. Két hét után leszedtem, annyira idegesítő volt a tükröződés.

2016. aug. 26. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

A kigyulladással kellő elrettentést akartam kelteni azok számára, akik teljesen laikusként vágnának bele.


Nagyon nem mindegy, hogy milyen autóról beszélünk, milyen elven működik a belső elektronika.

Pl. egy Ladába beszerelve a 3. féklámpát, párhuzamosítható valamelyik oldallal és ott csak egy olvadóbiztosíték véd, de nagy gebasz se lehet. Míg egy modernebb kocsiban vezérlőelektronika hajtja meg külön-külön a féklámpa világítást. Okos vezérlő esetén le is tilthat hibajezéssel a rendszer, mert a vezérlő kimenetén a rákötött plusz fényforrás többletterhelést jelent. Butább vezérlő esetén, ha nem volt elég alapos a tervezés akkor megbolondíthatja az elektronikát a be nem tervezett extra lámpa meghüjíti a rendszert. És akkor a vezérlő ég le. Volt szerencsém járműelektronika hasonló (nem tervezett esemény) kísérletében részt venni.


De visszakanyarodva a kiégésre :-)

E27-es háztartási kínai LED fényforrásnál sajnos első kézből találkoztam LED csipp kiégéssel, mely jelentős olvadással és füsttel járt. Ha a féklámpában is gagyi ledek vannak, akkor azok akár hőhatás kíséretében is kimúlhatnak és akkor már olvadnak is a gyenge láncszemek.

2016. aug. 26. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
és honnan szerezhetek bele valót akkor? ami nem univerzális stb hanem új és ferdehátú astra F classicba való
2016. aug. 26. 21:50
 9/10 JohnnyBoy002 ***** válasza:
Menj be egy autós boltba és kérdezz rá. Én anno bementem egy ilyenbe, mondtam, hogy 94-es Suzuki Swiftbe kell, először rám akartak sózni valami hasonlót mint ez, közölték, hogy de műszakira vegyem le, én meg mondtam, hogy olyat akarok ami műszakin is át megy és akkor adtak egy téglalap alakú, gyárihoz hasonló lámpát, igaz 5x annyiba került mint a ledes. Oda adtam szerelőnek, Ő beszerelte, lelopta az egyik féklámpa áramkörét. Azóta el telt 2 év, egy műszakin már csont nélkül át is ment a gépjármű. Egyszer olyan baja volt a lámpának, hogy a ragasztó megengedett, 10 mp volt vissza tenni. Egyébként teszi a dolgát rendesen, nem okozott problémát.
2016. aug. 26. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 JohnnyBoy002 ***** válasza:

Amúgy ami nekem van, úgy nézem, hogy az F astrába is jó, ez igazából ferdehátúba való, de én Sedan Suzukiba is betudtam tenni.


Vagy esetleg amit még érdemes megpróbálni egy autós bontó, ha későbbi modellekben van kiegészítő féklámpa akkor azt bontott autóból kivesz, Tiedbe betesz

2016. aug. 26. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!