Autókban jártasak kérem kicsit közérthető nyelven informáljanak kicsit (daewoo, chevrolet, opel, stb)?
Nem érdemes ebbe a témába vérmesen komolyan beásni magadat, mert még jobban össze zavarodsz.
Kusza összefonódások jellemzik az autó gyártást, konszernek uralják a piacot. Több néven futnak hasonló, sőt szinte ugyanolyan autók. A Wolksvagen nem csak a saját néven futö autökat gyártja, nagyob sok gyárat, márkát megvettek: BMV, Audi, Skoda, Seat is Wolksvagen. A Renault és a Nissan közös fejlesztésű autókat gyárt, holott az egyik üzletfél francia, a másik japán. A General Motors is sok márkát felvásárolt, de pl a svéd Volvo tulajdonosa kínai. A gyárakat is országhatároktól függetlenül találod, nincs már nemzeti autógyártás, Magyarországon is gyártanak, szerelnek össze Suzukit, Audit, Mercedest.
Sokat segithet a google, de szerintem nem feltétlenül kell kutatói részletességgel mindent tudni.
#1-esnek igaza van, de azért az Volkwagen, ne cseréld fel a V és W betűket !:-)
kérdező : mára pár nagy konszern van, meg pár kisebb, aki küzd a piacon. Nem mai példa, de pl. a Volvo S40 és a Mitsubishi Carisma egy gépsoron készült anno Hollandiában. Vannak együttműködések a gyártól közt, egy-egy modell esetében, vagy teljes mértékben. A VW konszern termékei szinte egyforma elemekből épülnek, egy Skoda, Seat, VW, Audi esetében mégsem mondod, hogy ez ugyanaz. Pedig rendgeteg eleme ugyanaz. Vagy nem. Nem tudjuk, melyik beszállító milyen minőségű cuccait építik be az autókba. A Fiat pl. Lengyelországban és Törökországban is gyártat, meg Braziliában is. A Seat anno a komplett Audi gyártósorát megvette és azon készült az Exeo nevű autójuk. Szerintem hagyd a fenébe, mert bele fogsz őrülni ! :-) Vagy tényleg wikipédia és ásd bele magad. Szerintem nem érdemes.
Ahogy az első írta, konszernek vannak, akik birtokolják a márkákat akár vegyesen is. Pl. Tata, vagy lehetne sorolni a fentieken kívül is. De összefolynak a dolgok a teherautó gyártással is. (Pl. VAG csoport).
Utána lehet nézni egy-egy márka tulajdonosi hátterének, és hogy az adott típus éppen milyen tulajdonosi érában készült, ezáltal fel lehet göngyölíteni, hogy melyik modellekkel közösek az alkatrészek, vagy a fejlesztés (pl a Dacia, ki gondolná, egy román Renault) és még lehetne sorolni.
Az általad említett Daewoo/Chevrolet a General motors tulajdona, mint az Opel is részben, bár ott bejátszik már az orosz Magna is, de már nem vagyok képben egészen.
Az autógyártást pedig ne úgy képzeld, bevisznek az autógyárba egy nagy kupac vasércet és kihozzák a kész autót. Az autógyár lényegében egy összeszerelő üzem. Komplex, több szintű beszállítói hálózatok látják el az OEM-et alkatrészekkel, részegységekkel (pl általában a komplett összeszerelt műszerfalat egyben szállítják be, amihez további beszállítók biztosítják a különböző alkatrészeket). Szóval ez egy nagyon szövevényes, gazdaságilag és termelési tekintetben is egy többszintű bonyolult hálózat.
Autó vásárlás előtt hasznos a tájékozódás, érdemes külön információkat gyűjteni a vásárolni szándékozott autó márkájáról, típusáról, az mennyire vált be másoknál, mivel nincsenek megelégedve, és nem utolsó sorban az alkatrész árakat is érdemes megnézni. Nagyon ritka típust átlag autós inkább ne vegyen, pontosan az alkatrész ellátás lehet problémás, ha az adott autóból kevés került hozzánk.
A gyártók kusza összefonodása igazából nem érdekes, sokszor követhetetken is, bár abból a szempontból lehet jelentősége, hogy sok a csereszabatos alkatrész, de ezt is inkább bízd szakemberre, ők is többnyire számítógépes adatbázisból lesik ki, hogy milyen lehetőségek vannak egy alkatrész cseréje esetén
"onnan jott egyebkent az egesz,hogy nagyon tetszenek a chevrolet autok,egesz jo aron is vannak,es elkezdett erdekelni,hogy miert is vannak olyan jo aron."
Azért vannak ennyire jó árban, mert a GM abbahagyta a Chevrolet márka forgalmazását Európában, mivel az Opel-től vonta el a vevőkört, és mivel az Opel-t az Insigniával nem tudták felnyomni a prémium szegmensbe, így két népautó márkát nem szándékoztak fenntartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!