Mi az előnye és hátránya a Wankel motornak?
13:18
Köszi :D
Ha olyat írok, amibe nem tudnak belekötni, már csak az marad hogy 15 vagyok :D
Ja :D
elég ....érzés hogy lenézik a 15éveseket...
A kialakítása miatt kétüteműnek felel meg.
Előnyük kisebb tehetetlenségi nyomaték, nem igényel túl sokalkatrészt, kisebb súly, amiket a jóval előttem lévő válaszoló is írt... A hátránya: hatalmas környezetszennyezés, a motor tömítéseit 60000 km után cserélni kell, és 100000 km után az egész motrot... Valószínüleg, ha két háromezres fordulaton tötyögsz vele, akkor talán a motor kibír 120-150000 kmt is, de elég gyorsan meghal... Az RX8-asban is wankel motor van, az autó kasznija, belsősége elég jó, de a motorja szemét.
Hiába
mondják, hogy "tudni kell vele bánni" a motor akkor is megdöglik, nem is olyan soká...
Na akkor egy értelmes válasz.
Előnye:
Könyebb, kisebb köbcenti, nagyobb nyomaték, iszonyat erő és vezethetőség, amihez egy benzines RS sem méltó.
Hátrány:
Rövid élettartam, mielőtt leállítanád hagyd kicsit járni, mielőtt elindulsz vele hagyd járni egy kicsit. Maga a motor ha elszáll akkor az egészet cserélni kell, eltelt a kérdés óta pár év, kb 5-600-ba van egy teljes csere, de akkor 0-ról indulsz, és ha rendesen tolod bele az olajat (5k kilóméterenként nálam fél liter sincs kb) akkor ez 100-150.000 kilóméterre elég. Nekem vegyesbe 12-13 at eszik. Ez a 20-25 lityós városi legenda vicc.
De a sok hátrány ellenére ellenfeled nincs az utcán, ezt aláírom.
Egyébként hozzá sem kell nyúlni, iszonyat élmény. És ha azt nézed, hogy új motort veszel bele x évente, akkor is többet raksz egy sima dízelbe, ha ezt azt kicseréled időközönként ha elszáll a gagyi BMW stb-be.
Honnan tudod? 1,5 éve van meg nekem. 62k kilóméterrel vettem, most vagyok 84-be vele.
A 15 éves srácnak meg több normális válasza volt mint nektek, a nagy sofőröknek.
Mi az előnye és a hátránya a Wankel motornak? Jó kérdés!!!!! 76 éves vagyok
és amikor az "Élet és tudományban"megjelent első cikk a kezembe került,
nevezetesen, hogy az autó átmegy a tűzön, tudtam ez a reklám sok mindent eltakar, de nem sejtettem, hogy ennyi ideig!!!!!
Én a TV-ből hallottam, hogy majd, ha lesz kicsi, erős motor, akkor majd
lehet 1-2-3-4 személyes gépeket tervezni!!!!! Rögtön terveztem egyet és utánanéztem, mi is az a Wankel csoda!!!!!!!
76 évesen is állítom, a két motorból az utóbbi a jobb, de miért?
A motorok FŐ hibája az EXCENTRIKUS FŐTENGELY, ha valaki újat akar ezt kell legelőször megszüntetni, de hogyan? A Wankelnál ezt nem sikerült, sőt a csapkiállása kisebb, magasabb a fordulatszáma, ami nem előny, a nyomatéka kisebb!!!!(Már egy focista is tudja, nem elgáncsolni kell a csatárt, hanem picit meglökni, de már ezt is lefújják a bírók!!!) Tehát
hatékonyan. ahogy régen volt, a nagyobb csapkiállás a jobb, a hatékonyabb!!!!
Hogyan lehet ezt megoldani? Egy centrikus főtengelyre, ellipszis alakú
forgőrészt teszünk, palástfelületén kialakul forgatás közben, a két felső és két alsó dugattyú állás, de még arra is szükség van, hogy a levegő-üzemanyag keverékét, a paláston átütött résen, a dugattyú fölé juttassuk,
de ennek az elhasznált anyagnak kijutását is biztosítani kell, hasonló
módon, a dugattyú másik oldalán, ezzel elértük, hogy a dugattyú könnyebb,
belülről hűthető, és nincs szelep és vezérlés!!! Az üzemanyag elégetése és munkája egy térben zajlik le, így a másik négy térben, az ütemek folyamatosan zajlanak le, nyomásaik összeadódnak!!! Az egyes tereket reteszlapok választják el, alternáló mozgással, amik a forgásirányt nem akadályozzák, kívülről vezéreltek, a kopást és a lapok forgórészén
történő felfekvést biztosítják!!!!
Gondolom érzékelhető a különbség!!!!!
Ez a motor a hibrid hajtásoknál is fontos lehet, de a sorozatosan lehulló kisgépeknél is hasznosítani lehetne!!!!
A környezetvédőket azzal nyugtatnám, ha nem elégetik a benzint, hanem hasznot is hoz, sokkal gazdaságosabb, pláne, ha még kevesebbet is fogyasztunk belőle!!!!!!!!
Leírtam miben hasonlít, vagy más egy motor, leírom külön a Wankel hibáit!
1/. Excentrikus főtengely.
2/. Excentrikus csapkiállás.
3/. Magas fordulatszám.
4/. Magas üzemanyag fogyasztás.
5/. Magas olaj fogyasztás.
6/. Keverékolajozás a tömítőélekhez
7/. Forgórész hűtés olajjal.
8/. Állórész hűtés vízzel.
9/. szívó és kipufogó rések elhelyezése.
10/. gyújtás két gyertyával.
11/. háromszoros gyorsító áttétel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!