Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan is működik bizonyos...

Hogyan is működik bizonyos autóknál a hengerek lekapcsolása? Tényleg fogyasztáscsökkenést eredményez?

Figyelt kérdés

Főleg, amerikai autóknál használják.

Például, egy 8 hengeres motor képes arra, hogy lekapcsol 8 hengerből kettőt, de akár négyet is, hogyha úgy érzi a motor, nincs szüksége annyi erőre.


Ez, hogyan is működik a gyakorlatban?



2016. aug. 15. 19:00
 1/4 anonim ***** válasza:
szelepek bezárnak, befecskendezés leáll
2016. aug. 15. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
64%
Amerikai v8as OHV motorok nem tudják ezt megcsinálni. Inkább japán és európai motorok szokták.
2016. aug. 15. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
71%
Apámnak volt egy öreg skodája aminél 4 hengerből csak 3 volt működő de nem hiszem hogy kevesebbet evett volna :D
2016. aug. 15. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
A szelepmozgató mechanizmus van úgy megoldva, hogy zárva marad azon hengerek minden szelepe, amiket le akarnak kapcsolni és persze megszűnik az üzemanyag ellátás is. Ezzel együtt egy kissé jobban kinyílik a fojtószelep is, ami azt jelenti hogy a működő hengerek jobb töltéssel üzemelnek, kisebb a veszteség szívóütemben ezért javul a motor hatásfoka. Ez az elmélet. A gyakorlatban viszont pár probléma is ami fellép ilyenkor. Pl az hogy mozgatni kell azokat az alkatrészeket is amik egyébként nem járulnak hozzá a munkavégzéshez, ez egyértelmű veszteség, azonkívül a nem működő hengerek nem termelnek hőt sem, tehát egyenetlen lesz a motor hőmérséklete, bár ez utóbbit ki lehet kerülni a dolgozó és nem dolgozó hengerek váltakozó működtetésével, de ez is bonyolítja a szerkezetet. Szóval a gyakorlatban elég csekély az az üzemanyagmennyiség amit meg lehet spórolni, viszont a motor gyártása meg lényegesen többe kerül, tehát nem terjedt el nagyon ez a megoldás. A Mercedes egy időben alkalmazta a 8 és 12 hengeres motorjain, de ma már nem használják ezt a technológiát. Egy ideig a Chrysler a Mercedes (Daimler AG) tulajdona volt, így ott is megjelent a technika, sőt talán még a mai napig is készülnek ilyen Chrysler 8 hengeres motorok, amik csak automata váltóval párosíthatók, kézi váltóval mindig meg minden henger.
2016. aug. 15. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!