Manapság, bizonyos márkáknál miért van egyen arculata az autóknak?
A legjobb példa erre az Audi.Talán, ők kezdték el az egészet.
Az A-val kezdődő modelleknél, az összesnek egyforma az eleje.
A karosszéria mérete, ami más.Kivéve persze, az A5, A7, mivel ezeknél maga a karosszéria formája a különbség.
Régebben, mindegyik Audi egy egyéniség volt.
De, ugyanez lejátszódott a Mercédesznél, BMW-nél is.
Sőt, a nem prémium márkák közül, a Renaultnál is.
Pedig a franciák igyekeznek egyéniségeket tervezni.
Ott is, a Méganénak, Talismannak, meg az új Suv-nak is ugyanolyan az "arca", a hátsó lámpák is ugyanolyanok.
Ez nem csak manapság fordul elő, régebben is voltak ilyenek.
Hogy kedvenc autómárkámból hozzak példát: Opel Astra G, Opel Zafira A élőben egészen hasonlítanak egymásra.
De pl. a Astra H, Vectra C, Zafira B is hasonlítanak, egyen arculatuk van.
Ezeket talán azért vezetik be, hogy az azonos formatervezés, arculat is árulkodó jel legyen az embernek az autó márkájáról.
Tény, hogy az Audit emlegetik a legtöbbet, mikor erről a témáról van szó, pedig nem ők kezdték el a dolgot.
Ilyenkor azt szoktam mondani, hogy nezzünk már meg egy W123 meg egy W126-os Mercedest, akár előlről, akár hátulról. Na ugye? Pedig ezek régi klasszikus autók.
És az Audik régen is nagyon hasonlítottak, főleg szemből, de szerintem nincs is ezzel semmi baj, ez egy nagyon szép forma, és lehet alkalmazni. Meg ha belegondolunk, már nem is csoda, ha kifogynak az ötletekből a tervezők, hiszen csillió modell létezik, minden formát már megcsinált valaki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!