Renault Clio tulajdonosok! Mikre kell fokozottan figyelnem használt autó vásárláskor?
2001, 1.4 16V konkrétan.
Mik a tipikus hibái, vagy hibalehetőségei?
Mik azok amiket talán elsőre nem vesz észre az ember?





A motorja elég strapabíró g€p, azzal nem valószínű, hogy lenne gond, kimegy a világból. Ettől függetlenül érdemes próbakört menni vele, hogy tudd, hogy húz, nem kerreg-e, minden a helyén van-e, nem ugrál-e.
Renaultnál és más franciáknál az elektronikai rendszer gyakran hibás lehet, ezeket a próbakör során gyakrabban, többször érdemes ellenőrizni. A Clio váltója sem az a japán szerkezet, azt is érdemes közelebbről megvizsgálni.
Alapjában véve meg inkább a jellemző használtautós bugokat érdemes figyelni: festékvastagság, rozsda, klíma, futómű elhasználtsága, titkos tipp a ködlámpa lencséje, ha az matt, akkor az autó sokat futott, még ha a rendes fényszórók szépek is. (Ezeket felpolírozzák, és így gyári UV védelmüket is elvesztik). Kb ez jut eszembe.





Előfordul, hogy beázik a csomagtér. Be kell nézni a kárpit alá a sarkokban, és a pótkerék körül.
Általában könnyen orvosolható a hiba, de nyilván ha régóta áll benne a víz, az gond.
A hátsó beázás, a csomagtartó ajtónál ha felnyitod, akkor a hátsó lámpa mellett láthatsz egy fekete kör alakú gumit. Az elérik, összezsugorodik és igy ott befolyik a viz. Körbe kell tömíteni és megoldva a beázás hátul.
Elektromos fojtó szelep (pillangó szelep) a régiek fekete műanyag házzal rendelkeznek, típus hiba, hogy az elromlik, és az elég rossza mikor a szelep magától csak úgy kinyilik...... az új aluminium házas, javitott verzió, bontóban ha van az kb. 30 ezer Ft
hátsó fék lámpa aljzat. Fékezéskor kigyullad a ködlámpa visszajelző, aztán elalszik mikor leveszed a lábad fékről. aljzat cserével megoldható.
Egyébként az 1.4-es motorral gondod nem lesz. Ha megveszed akkor alap ugye a vezérlés és fékek cseréje.
A futómű lehet kérdéses, a magyar utak..... Sokat futottnál figyelj a kuplungra, nehéz e benyomni, ha igen valószínűleg az kuplungszett cserés lesz, nem bowden. Gumiharangok, szilentek lehetnek elérve, elöregedve. Attól függ, hogy az előzö tulkajd mennyit törödött vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!