Mennyi egy BMW 730D fenntartási költsége?
Sziasztok.
Régóta tetszenek nekem a 7-es bmw-k Ezek közül viszont a 730D (2001-től) ami elnyerte a tetszésem.
A kérdésem az lenne, hogy mennyibe kerül ténylegesen fenntartani egy ilyen autót. Mert rengeteg dolgot olvastam a neten és kb semmit nem ért. Mert 50%-a imádja jó és nem volt semmi extra baja a kocsinak, míg a másik fele a véleményezőknek olyan brutális összegekről ír, hogy el sem hiszi az ember.
Tényleg annyi baj van-e az elektronikával, a szívosort, tényleg 150ezrenként cserélni kell? Milyen tipusbetegsége van? Illetve napaság mennyire borsosak az alkatrész árak? Bármilyen hasznos infót szivesen fogadok.
A kérdést nem azért írtam, ki, hogy fikázzatok.
Szeretném jelenlegi autómat lecserélni, 2-2.5 millót szánnék rá + 500 ft félretett ha bármi lenne vele. Viszont nem akarok egy új alapkategóriás autót vásárolni, hogy aztán állandóan szervízbe vigyem olajcserére, hogy ne vesszen el a garancia. + fapados, pici stb ugye nem kell sorolnom? Inkább vennék egy régebbi 14-16 éves luxust. De nem akarok olyan autót venni amire évente rá kell költeni 3-4száz ezret.










11-es
Ott sántít a történeted, hogy 20 éves A6-ba sem 200 ezer forint a stabilizátor, max márkaszervízben annyi. Éppen erről beszéltem fennebb, hogy az emberek hagyják átba**ni magukat. A másik, hogy az EGR szelepet is ki lehet tisztíttatni hatékonyan, elég olcsón, nem kell 90 ezerért újat venni. És még számtalan ilyen példa van, amivel a milliós kiadásokat 300-400 ezer forintra is le lehetne faragni. És az a baj, hogy kell érteni az autókhoz, témában kell lenni minden alkatrésszel. Ha nem, akkor súlyos pénzeket hagysz ott a semmiért a szervízben.
#11 Elég érdekes árfekvésben dolgoznak a szerelőid:) De hozhatnád, hozzám is azt a 20 éves Audit mert ennyiért én is kicserélem nagyon szívesen :)
Igazából olvasgattam, informálódtam, egy ilyen mondjuk 2004-2006-os évjáratú 730D-nek sem jelentősen nagyobb a fentartása mint másnak. (Na nem egy 94-es suzukié) Olajcsere 2x annyiba kerül mint egy átlag autóba mivel 3ezer ccm. Vannak költséges dolgok itt is, na meg persze az adó is 5x annyi rá évente de hát az kit érdekel ilyen kényelemért cserébe. Ahogy néztem számolgattam nem kerül jelentősen többe a fentartása mint egy 98-as 1.9TDI-nek. Hisz ha abban megy tönkre egy váltó az is majdnem fél milla, meg ebbe is ugyan annyi egy váltó :) A turbó is ugyan úgy 2-3 száz ezer stb stb. Szóval már nem félek attól, hogy a gatyám rámegy a szervízre, mert baromira nem drágább már fenntartani szerintem. Biztos, hogy jelentősen több, hisz átlagban az adó, a gumiméret, a fék kopása, és a kétszer annyiba kerülő olajcsere durván megdobja. viszont komolyabb alkatrészek ugyan annyiba kerülnek ebbe is mint egy 20 éves fostalicskába aminek még az alját is hegesztethetem ki mert szarrá rohadt már :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!