Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi egy BMW 730D fenntartás...

Mennyi egy BMW 730D fenntartási költsége?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Régóta tetszenek nekem a 7-es bmw-k Ezek közül viszont a 730D (2001-től) ami elnyerte a tetszésem.

A kérdésem az lenne, hogy mennyibe kerül ténylegesen fenntartani egy ilyen autót. Mert rengeteg dolgot olvastam a neten és kb semmit nem ért. Mert 50%-a imádja jó és nem volt semmi extra baja a kocsinak, míg a másik fele a véleményezőknek olyan brutális összegekről ír, hogy el sem hiszi az ember.

Tényleg annyi baj van-e az elektronikával, a szívosort, tényleg 150ezrenként cserélni kell? Milyen tipusbetegsége van? Illetve napaság mennyire borsosak az alkatrész árak? Bármilyen hasznos infót szivesen fogadok.

A kérdést nem azért írtam, ki, hogy fikázzatok.

Szeretném jelenlegi autómat lecserélni, 2-2.5 millót szánnék rá + 500 ft félretett ha bármi lenne vele. Viszont nem akarok egy új alapkategóriás autót vásárolni, hogy aztán állandóan szervízbe vigyem olajcserére, hogy ne vesszen el a garancia. + fapados, pici stb ugye nem kell sorolnom? Inkább vennék egy régebbi 14-16 éves luxust. De nem akarok olyan autót venni amire évente rá kell költeni 3-4száz ezret.



2016. aug. 7. 00:07
1 2
 1/13 anonim válasza:
89%
Minden rossz indulat nélkül szerintem egy ennyi idős BMW-re örülhetsz ha évente csak 3-4száz ezret költesz, és nem 1 millió 4százezret.
2016. aug. 7. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
3-4 százezer simán összejöhet egy évben de ha nincs szerencséd akár 1 millió is
2016. aug. 7. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
63%

előzőeknek igazuk van.


Akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is.


OKé hogy luxus meg minden, de azért gondolj bele. 14-16 éve beleraktak egy csomó extrát. Azok egy része már lehalt/ halál közeli állapotban van. Gondolok itt az elektromos dolgokra.


Ezek már elöregedtek bennük és cserére szorultak,/szorulnak. Gondolj bele. Ha már maga az ülésfűtés bemondja az unalmast, arra is költhetsz, és még sorolhatnám.


Az elektronikai elöregedett bennük bármelyik pillanatban lehalhatnak. Azon felül pedig ki tudja hány gazdája volt, és hányszor van visszatekerve. Nagy az esély rá hogy tekert tekintve, hogy népszerű autóról van szó. Ráadásul dízel is, amiben ha bedöglik valami, akkor sokat kell rá költeni.


Szerintem inkább hagyd. Csak azért venni egy autót mert "luxus" azért nem éri meg. Utána meg nem tudod fenntartani, mert most ez a baja, holnap az, később meg amaz.


Dönts racionálisan és válassz mást.


pl


[link]


Ilyen autót volt alkalmam huzamosabb ideig használni és nagyon jó! Tágasabb mint a Skoda Rapid!


Digit automata klíma, elektromos ablak, tükör ami fűthető is, 6 fokozatú sebességváltó, navigáció, és valljuk be, azért jobban megbízom ebben mintsem egy 14-16 éves agyontekert BMW-ben.

2016. aug. 7. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

[link]


2002-es BMW 7-es sorozat árai...


Döntsd el te, hogy neked ezek mennyire "fájnak"

2016. aug. 7. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

#3

"Akinek van pénze majomra...." Ez igaz is lehet akár de..., éppenséggel egy ilyen autó 16 éve 20-30 millió ft-ba került, akkor az alkatrészek ára is megvolt. Gondolom 14-16 év alatt az alkatrész árak már lementek jócskán, illetve nagyobb tapasztalat van már az autó körül. Így új korában 1 millós fentartási költség mára lemehetett pár százra is akár.

Másrészt amit te küldtél link. elhiszem, hogy bejött teljesen jó autó!

De ebből a linkből számomra egyértelmű, hogy nagyon elbeszélünk egymás mellet!

Nekem automata váltós dízel kell, kényelemmel, tágas helykínálattal, mind utas mind pedig csomagtér részről, legyen azért erő is benne. Szóval egy ilyen kis autót kézi váltóval nem nekem találtak fel.

Valamint lehetőleg szedánt szeretnék. Jelenleg egy opel Vectram van szóval azért most sem kis autóval járkálok, erre is költöttem a 3 év alatt évente min. 100-150-et. most úgy gondlom, ha ezt meg tudtam engedi magamnak különösebb probléma nélkül, akkor 2-3 száz mondjuk egy kényelmesebb autóra teljesen megéri. Viszont, ha átlag évente 5-6 százat elvisz a szervizköltség akkor nem kell.

Az elektromos dolgok mindig veszélyt jelentenek, de ennyiből ne vegyünk autót, mert behalhat rajta valami.

Valamint az ilyen kategóriáknál szerintem nem szokott behalni az ilyen luxus extra pl 30 éves autókban mai napig működik a fejtámla elektromos lehajtása, ülés állítás stb. ezek elég egyszerű szerkezetek. Szóval nem ezeknek a hibájától félek, hanem a szívósor pillangószelep tengelyének kopása miatt, a futómű megbízhatósága és élettartama miatt, a fedélzeti pc hü lyeségei miatt, vagy, hogy egy 1900KG-os bálnán a fékek kopása mekkora, és mennyibe kerül hány ezret bírnak ki. Szóval a tényleges fenntartási költség érdekel, az meg, hogy közben esetleg tönkremegy, egy ülésfűtés és ez miatt fel kell szabni a bőrülést, majd újra varratni + fűtéspanel csere az nem igazán érdekel mert mellék költség, és az autó menet tulajdonságát nem befolyásolja, csak a kényelmi szintjét, de azt meg én el tudom dönteni, hogy egy ilyen mutatványra most vagy fizetés után adok-e ki. Az, hogy mennyi egy olajcsere pl? vagy van e valami spéci dolog, amit sűrűn kell cserélgetni, én arra vagyok kiváncsi. És ezek éves átlagjára, vagy, hogy mondjuk 80 ezrenként izzitó csere ami mondjuk 100 rugóba fáj vagy ilyesmikre.

Az meg, hogy hány kilóméter van a kocsiban kit érdekel??

Amúgy egy ilyen bálnában 16 évesen átlag 600ezer-1millió km vagy több van már. De nem km-t vásárolnék, hanem állapotot!!!!! Én nem megyek sokat a kocsival évente 20-as az átlagom, (és tudom most jön, hogy akkor mi a f@ sznak nekem ekkora dög blabla...) Mert imádom a kényelmet a kocsiban, és egy 8 órás utazást a nyaralásra nem szeretnék egy kényelmetlen kis f o s b a n l e s z o p n i. Me llesleg 30km-t sem!! Mert ha megtehetem akkor igen is legyen kényelmes az a k u r v a autó az van értem nem én érte!! Én megfizetem amit megkér aztán kész.

2016. aug. 7. 01:24
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
legrosszabb szériája a BMW-nek a facelift előtti E65
2016. aug. 7. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen megértem az allást én is pont így vagyok vele, viszont ez a modell nem a legjobban sikerült, inkább ajánlanám figyelmedbe a Mercedes W220 as szériát s320 Cdi ismerősök közül van egy párnak és azt mondják nagyon jó és kényelmes, illetve vannak autó nepper ismerőseim is és szerintük is nagyon jó és megbízható autó (és tapasztalatból mondják, nem hogy láttam interneten oszt jó), valamint volt szerencsém ülni is egyben elképsztő egy felszereltsége van.
2016. aug. 7. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
Vannak emberek, akik egy Swiftre is elvernek százezreket, mert felesleges dolgokat cseréltetnek benne, a legdrágább helyről rendelve, természetesen átvágós szerelővel. Ez a BMW-re meg hasonló márkákra fokozottan igaz. Egy régebbi 730-as BMW-n is már a drága dolgok (turbó, injektor, hengerfej, váltószerelés, stb,) is kijönnek 200-300 ezer forintból, vagy nagyon max 400 ezer forintból. És úgysem megy minden egyszerre tönkre. Sőt ha szerencséd van, akkor semmi sem megy tönkre. Ebben az esetben szinte kisautós a fenntartási költsége egy ilyen autónak.
2016. aug. 7. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Audi A6 2.0 tdi 2006-ból? azt láttam még ami tetszik azért, igaz nem olyan erős de annyival újabb :)

Hát ez még hosszú út lesz mire meg lesz a megfelelő autó :)

De ha valaki tudja a jelenlegi konkrét fenntartását a bmw-nek akkor még mindig szivesen fogadom az infot.

Köszönöm a mercedes tipusajánlatot utána nézek annak a modellnek is.

2016. aug. 7. 14:57
 10/13 A kérdező kommentje:

#8 Köszönöm szépen. én is így gondolom ezért is nézegetem ezeket az autókat. Persze megnézem még az audi, és a mercedes kínálatát is. Most nézegettem alkatrész árakat a BMW hez. és úgy vélem nem kerülne sokkal többe a fenntartása mint a Vectramnak. mert pl vezérműlánc készlet 60-90 ezer ft. Vectramba kedvezménnyel a vezérlés készlet került 65-be. Persze ugye ott a turbo, szívósor, váltó, De olvastam, hogy van specialista aki a szívosort megcsinálja úgy, hogy soha többet nem kell aggódni a pillangószelepek szára miatt. A túrbó drága ez igaz, de azt csak 1x kell kicserélni, ha kell!+ van, hogy elég felújíttatni ami viszont 100-120-ból megvan és ugyan olyan jó minőségű mint egy új. Viszont nem tudom, hogy egy ekkora bálnán a fékek milyen tempóban kopnak (egyértelműn gyorsan). vagy hogy bármi futómű panasz lenne-e amit sűrűn kell cserélgetni. Én ezekre lennék főleg kiváncsi.

Amúgy teljesen egyet értek veled, hisz pont 1 éve vett (180ezerért) az egyik barátom egy 94-es suzukit 1.0-ásat, azóta ráköltött már 170-190 ezret az autóra és még mindig nincs rendbe rakva a kocsi :) Szóval lehet, hogy néha betegeskedik egy ilyen Bömös alattam, de ha nem hagy ott az út szélén, akkor kiperkálom az évente 3százat a fenntartására. Mer jobban megéri mint egy suzukira rákölteni a majd 2 kilót :)

2016. aug. 7. 15:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!