Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Torziós rugó vágása?!

Torziós rugó vágása?!

Figyelt kérdés

Láttam egy videót, melyben egy bmwnél torziós rugót vágtak, hogy alacsonyabb legyen a hasmagassága.

Hogyan oldották vajon meg a berakását, és hogyan vághatták le?

Íme a videó: https://www.youtube.com/watch?v=txOGcvLHZqo



2016. aug. 5. 23:10
 1/6 anonim ***** válasza:
SOHA NEM VÁGUNK RUGÓT. Az a rugó nem olyan magasságra lett optimalizálva, romlik az autó úttartása, stabilitása. És nem utolsó sorban el is törhet illetve ki is ugorhat a helyéről, amit remélem nem kell ecsetelnem milyen. Ne sajnáld rá azt a néhány 10-est. És még szabályos is mert a típushoz készült minőségi ültetőrugók TÜV engedéllyel is rendelkeznek.
2016. aug. 6. 04:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nos, az nem torziós rugó... az tekercsrugó. Azt a videót meg kezeld a sátán videójaként, ilyet ép eszű ember nem csinál.
2016. aug. 6. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

torziós rugót elvágod akkor nem éri át a tengelyt.


Látom azt sem tudod mia torziós rugó:)


Nézz utána szerintem mielőtt butaságot kérdezel.


Tekercsrúgót is csak a buherálósok szoktak elvágni hogy így ültessenek le egy autót.

ültetésnél egyszerűen vesznek egy rövidebb de vastagabb anyagból készült spirál rugót és azt rakják be.

2016. aug. 6. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

"Ne sajnáld rá azt a néhány 10-est. És még szabályos is mert a típushoz készült minőségi ültetőrugók TÜV engedéllyel is rendelkeznek."


Azokkal a híres ültető rugókkal lesz borzalmas az autó...

Annál a rugóvágás is tényleg jobb és célravezetőbb,ha az ember ésszel csinálja.

A TÜV engedélyedbe meg maximum a könnyeidet törölheted,amikor elkéri a forgalmit a KPM,meg amikor megbukik a szigorított vizsgán.


Ha ültetni akarsz,akkor vagy vágj rugót és keményítsd hozzá a gátlókat.Ez a legprolibb,de minimális ültetéshez elég.

Ha viszont komolyat akarsz,akkor állítható futómű vagy akár airride.


Nekem gyári magasságú autóm van,de vezettem már Golfot és Civic-et amiken először ültető rugók voltak,majd utána vágott.

Közelébe se ért az ültető,csak a vesémet verte le.

2016. aug. 6. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ezeket a műbizonylat,TÜV papír meg E szám dolgokat jó lenne kiverni a fejekből,mert ezen papírok megléte nem teszi legálissá a módosítást.


Ezek a típusbizonylatok az engedélyeztetési folyamat során kellenek,amikor az NKH elbírálja a kérelmet,vagy amikor a sima műszakin levizsgázik vele az autó.


Attól mert a kesztyűtartóban tartja a sok ricer a TÜV papírokat,attól még ugyanúgy ugrani fog a forgalmi péntek este a Vácin.

2016. aug. 6. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Bezony, ezek a papírok az engedélyezési eljáráshoz kellenek. Ha ezek a módosítások nincsenek beírva a forgalmiba, attól még ugyanúgy elviszik a forgalmit, hiába lobogtatod a papírt.


Ez a rugóvágás meg a világ egyik legnagyobb gányolása. Az a probléma, hogy egy mezei ültetés miatt is gyakorlatilag már a fél futóművet át kell alakítani hogy szakszerű legyen. Először is erősebb gátló kell(ene) hozzá, hogy a rövidebb rugóúton is meg tudja fogni az autót. De mivel rövidebb úton fogja meg az autót, ezért már a futómű minden elemére jóval nagyobb terhelés fog nehezedni, mint amúgy és így már szépen ki lehet cserélgetni a szilenteket, a toronycsapágyakat, stb. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy még egy egyszerű ültetés miatt is hozzá kell(ene) nyúlni a fékrendszerhez. Egy-két ilyen gányoló tuningos simán összehozhat 10-20%-al nagyobb fékutat egy sima ültetéssel.


Nézd meg a BMW ETK-ban a BMW E30 M3 (aminek tényleg valódi sportfutóműve van) és a BMW E30 316i futómű alkatrészeket. Utóbbihoz a toronycsapágy kerül kb. 8000 ft-ba, előbbihez pedig 50.000 ft-ba... és az csak egy alkatrész.

2016. aug. 6. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!