Torziós rugó vágása?!
Láttam egy videót, melyben egy bmwnél torziós rugót vágtak, hogy alacsonyabb legyen a hasmagassága.
Hogyan oldották vajon meg a berakását, és hogyan vághatták le?
Íme a videó: https://www.youtube.com/watch?v=txOGcvLHZqo
torziós rugót elvágod akkor nem éri át a tengelyt.
Látom azt sem tudod mia torziós rugó:)
Nézz utána szerintem mielőtt butaságot kérdezel.
Tekercsrúgót is csak a buherálósok szoktak elvágni hogy így ültessenek le egy autót.
ültetésnél egyszerűen vesznek egy rövidebb de vastagabb anyagból készült spirál rugót és azt rakják be.
"Ne sajnáld rá azt a néhány 10-est. És még szabályos is mert a típushoz készült minőségi ültetőrugók TÜV engedéllyel is rendelkeznek."
Azokkal a híres ültető rugókkal lesz borzalmas az autó...
Annál a rugóvágás is tényleg jobb és célravezetőbb,ha az ember ésszel csinálja.
A TÜV engedélyedbe meg maximum a könnyeidet törölheted,amikor elkéri a forgalmit a KPM,meg amikor megbukik a szigorított vizsgán.
Ha ültetni akarsz,akkor vagy vágj rugót és keményítsd hozzá a gátlókat.Ez a legprolibb,de minimális ültetéshez elég.
Ha viszont komolyat akarsz,akkor állítható futómű vagy akár airride.
Nekem gyári magasságú autóm van,de vezettem már Golfot és Civic-et amiken először ültető rugók voltak,majd utána vágott.
Közelébe se ért az ültető,csak a vesémet verte le.
Ezeket a műbizonylat,TÜV papír meg E szám dolgokat jó lenne kiverni a fejekből,mert ezen papírok megléte nem teszi legálissá a módosítást.
Ezek a típusbizonylatok az engedélyeztetési folyamat során kellenek,amikor az NKH elbírálja a kérelmet,vagy amikor a sima műszakin levizsgázik vele az autó.
Attól mert a kesztyűtartóban tartja a sok ricer a TÜV papírokat,attól még ugyanúgy ugrani fog a forgalmi péntek este a Vácin.
Bezony, ezek a papírok az engedélyezési eljáráshoz kellenek. Ha ezek a módosítások nincsenek beírva a forgalmiba, attól még ugyanúgy elviszik a forgalmit, hiába lobogtatod a papírt.
Ez a rugóvágás meg a világ egyik legnagyobb gányolása. Az a probléma, hogy egy mezei ültetés miatt is gyakorlatilag már a fél futóművet át kell alakítani hogy szakszerű legyen. Először is erősebb gátló kell(ene) hozzá, hogy a rövidebb rugóúton is meg tudja fogni az autót. De mivel rövidebb úton fogja meg az autót, ezért már a futómű minden elemére jóval nagyobb terhelés fog nehezedni, mint amúgy és így már szépen ki lehet cserélgetni a szilenteket, a toronycsapágyakat, stb. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy még egy egyszerű ültetés miatt is hozzá kell(ene) nyúlni a fékrendszerhez. Egy-két ilyen gányoló tuningos simán összehozhat 10-20%-al nagyobb fékutat egy sima ültetéssel.
Nézd meg a BMW ETK-ban a BMW E30 M3 (aminek tényleg valódi sportfutóműve van) és a BMW E30 316i futómű alkatrészeket. Utóbbihoz a toronycsapágy kerül kb. 8000 ft-ba, előbbihez pedig 50.000 ft-ba... és az csak egy alkatrész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!