Hogy működik a torziós rugó?
Sok francia kocsikban van torziós hátsó rugózás.
Az alapja az hogy fogsz egy erős vasrudat, egyik végét lefixálod,míg a másik végét csavarod meg a saját tengelye körül.
A harckocsiknál álló helyzetben is van elmozdulása a felfüggesztésnek a nyugalmi helyzethez képest. Ha láttál már ilyet, nézd csak meg: ahogy leteszed a földre, összeül, ha felemeled, először kirugózik, úgy emelkedik csak fel a lánctalp. Az álló harckocsit meg is tudod rugóztatni: kicsit megnyomod a tetejét, berugózik, majd visszaáll alaphelyzetbe.
A jármű tömege valamekkora berugózást ad a rugóknak, így tudják mindkét irányban követni az egyenetlenségeket (bizonyos határokon belül). De ez ugyanaz, mint az autók, motorok, kerékpárok futóműve: az autó kereke is egy darabig a földön marad, mikor elkezded emelni.
És mia annak az oka hogy vissza áll alaphelyzetbe?
Én szerintem de a válaszban is az lesz hogy a rugó, ha igaz akkor a tank súlyához képes meg a felfügesztéshez képest milyen rogót kell hasznélni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!