Csak 1 pl, régebbi mk3-as mondeo iszonyatosan hűtött , az újabb mk4 pedig alig. És több autóban is ültem, mindben ilyen volt. De ültem pár éves a4 audiban is és ott se volt nagy hideg hiába tekertünk mindent a leghidegebbre. De középkategóriát is nézhetünk pl a mk1 fucus jegesre tudott hűteni, bár focusból nem próbáltam újabbat de más márkának hasonló méretű autóit igen és szinte mindben gyenge volt a klíma.
8 éves autómban alig hűt, a férjem 2 évesében meg jéghideg van.
Szóval ez nem így van, azért, mert te így tapasztaltad. Inkább az újabbakban szokott jobb lenni.
2016. aug. 3. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Nekem pont veled ellentétes tapasztalatim vannak. A régebbi autóinkban - Renault Clio Campus (2006), VW Polo (2002), Opel Corsa (2003) - elég gyatra klíma volt, ráadásul pár éven belül mind el is romlott. Viszont a mostani autóinkban - VW Jetta, Citroen C4 (mind kettő 2009 utáni) - nagyon jó klíma van, és tökéletesen beállítható a kellő hőfok.
2016. aug. 3. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Hát érdekesek a tapasztalataid, én erről eddig soha nem is hallottam, sőt, eddig csodáltam hogy a fiatalabb autókban milyen bika klíma van.
2016. aug. 3. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Nekem a 95-s 323-ba jéghideg,a 2000-es WagonR-be pedig csak elfogadható kategória.
2016. aug. 3. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Érdekes a megközelítés. Nos nem a klímák gyengébbek, hanem az autók jellege változik. Laposodnak a szélvédők, vagyis több napfény jut be az autóba. A lapos szélvédő alatt meg egyre nagyobb műanyag felületek vannak amik nagyobb hőforrást jelentenek a nap által felmelegítve. Ettől "gyengébbnek" tűnik ugyanaz a teljesítményű klímarendszer. Mindazonáltal ingyen energia nincs, tehát egy nagyobb hűtőteljesítményű rendszer nagyobb energiabefektetést igényel, ami az autóklímákra vonatkoztatva (is) azt jelenti hogy nagyobb teljesítményt kell elvonnunk a motortól a klímakompresszor meghajtására. Tehát elvi lehetőség van arra hogy "megfagyasszuk" magunkat az autóban, akár nyári kánikulában is, csakhogy akkor egyrészt kevesebb motorteljesítményt tudunk az autó hajtására felhasználni, másrészt megfizetjük az árát a benzinkúton. Természetesen megfelelő műszaki állapotú klímákról van szó.
2016. aug. 3. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Nem lehet, hogy egy automata klímájú autóról van szó, aminek van egy alsó hőfok beállítása?
Mert így tapasztaltam olyat, hogy a régi alsó-középkategóriás manuális klímásban jött a fagyos levegő, de új középkategóriás autó automata klímája csak hűvös levegőt fúj mert automatán keverte a beállított hőfokra és először nem is maximális teljesítménnyel hűtött, mert a tervezésénél gondoltak arra is, nehogy beteg legyen az utas aki rögtön magára engedné a hideg levegőt a felmelegedett utastérben.
2016. aug. 3. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Hát szerintem azért befolyásolja az autókba szerelt motor teljesítménye is,egy 60Le-s autóba nem tehetnek erős klímát,mert nagyon visszafogná és megemelné az autó teljesítményét.Szerintem az autó színe is nagyban befolyásolhatja,nem mindegy hogy fekete vagy fehér autóról van szó... Mondjuk nem tudom hány KW osak lehetnek ezek a kocsikban lévő klímák.Valaki tud e erre adatot?Miket szerelnek be?
2016. aug. 18. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
Tényleg, ez érdekelne engem is. Esetleg ha úgy rá lenne írva mint a generátorokra is h mekkora a teljesítménye.
Pl cégnél van több mk4-es 2.0tdci mondeo és mindbe halvány a klíma. Nekem meg egy régi mk1-es focusom van 1.4 benzin. Abba iszonyatosan hűt. Cserébe le is fogja a motort brutálisan.
2016. aug. 18. 13:39
9/11 anonim válasza:
szerintem a céges kocsiknál nem ártana megnézni a gáz mennyiségét,mert lehet hogy tölteni kellene és azért nem fúj megfelelően hideget.5 évente kellhet azt hiszem
2016. aug. 18. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Valami 2-3 kilowatt a klímakompresszor teljesítménye, ezért is fogja vissza a gyenge autókat, mert 2-3 kw az elég nagy része az amúgy is kevés kilowattnak. De egy erős autónál meg sem kottyan. És nem, az erős autókban sincs erősebb kompresszor.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!