Cseréltessem ki a gyertyákat? Esetleg váltóolajat?
Van egy 1.4 szívóbenzines kisautóm, ami most lett 5 éves és 10000Km-t futott. Most kell fék- és motorolajat cserélnem, viszont a könyvben úgy van, hogy a gyertyákat 60000 kilométerenként vagy 48 havonta (5 év) cserélni kéne... Szerintetek is megéri 10000km-nél cserélni? (nem a pénz miatt aggódom, ha kell akkor is a legjobb márkát fogom belerakatni...)
Váltóolajat viszont nem tudom mikor kéne cserélni, eddig még nem volt 5 év alatt... szerintetek?
Te aztán nagy műkedvelő vagy! Évi 2000 kilométert autózol és már a váltóolaj cserén töröd a fejed. Hát fura.
Na, lényeg a lényeg, gyertyacserét én még nem láttam hogy idő letelte miatt írnának elő. Minek? Megromlik álló helyében a gyertya? Nem vezérműszíjra van megadva ez az 5 év? Váltóolajat valószínűleg nem kell cserélni, mert élettartam feltöltésű, tehát elő sincs írva a csere. Ha persze rendesen volna használva az autó akkor hasznos volna cserélni, de csak valamikor 150000 km után.
Jéééézusom...öt éves a motorolajod? azt futásteljesítménytől függetlenül évente kellene cserélni. Esetleg, ha fullszintetikus 0W30, vagy 5W40 van benne akkor esetleg két év..
a fékolajat miért is? ha fog a fék, nem fogy a folyadék, átment a műszakin, akkor nem kell hozzányúlni, mert abból csak a baj származik.
A gyertyákat nálam például 110 ezrenként kell cserélni, de nem tettem, mert jó a diagnosztika..
a legjobb márkájú iridium gyertya darabja általában hatezer..ez akár kétszázezret is kibír.
a váltóolajat ennyi futás mellett felesleges cserélni.
amúgy általános tervezői, és gyártói szempont, hogy az autókat hülyebiztosra kell gyártani..
sok olyan országban éltem, ahol a sofőröknek fogalmuk sem volt, mit is kell az autóval tenni.. annyit tudtak, hogy tankolni kell.aztán ha leállt, akkor hívtak szerelőt.
esetleg privátban megírhatod a típust, többre megyünk..
ha nem, akkor nem.
olajat mindenképpen cserélj olajszűrővel együtt.
0w30..az mindent bír.
2-es: Nem állította hogy az első olajcsere lesz... Most pedig döbbenj meg egy kicsit jobban! A fékolajat (pontosabban fékfolyadékot) idővel kell cserélni az nem kilométerfüggő és 5 év bizony pont elég ahhoz hogy csereérett legyen.
Még a legjobb iridium gyertyát is ki kell cserélni legkésőbb mikor gyártó előírja. Annak is megkopik az elektródája, pláne a testelektróda ami nem irídium, megnő a gyertya hézaga, túllép azon az értéken amivel számoltak a mérnökök. Ekkor ugyan a motor még nem köhög meg ilyesmi, jók az emissziós értékek, de a trafó már extra terhelésnek van kitéve, a szigetelésen áthúzhat a nagyfeszültség, minden nap ajándék amikor működik még.
1- esnek: Azért megyek csak évi 2000Km-t, mert miután megvettem újonnan szalonból a kocsit, rá egy hónapra lett olyan munkahelyem, amit otthon végezhetek, tehát ki se kell mozdulnom otthonról, ha kimozdulok hétvégente akkor is zömében kocsmázni, oda meg nem autóval szokás menni... :D Így hát csak a nagy bevásárlásokat (heti 1), meg a nyaralásokat intézem autóval. (és igen, tudom ezért nem éri meg autót tartani, de hát én szeretem az autómat és kész, pénzem van rá, akkor pedig miért ne?) Ez most lehet szeptembertől megváltozik, kicsit komolyabb munkahelyem lesz és rászabadulok a városra napi szinten! :D
Valószínűleg hülyeségeket kérdeztem, de hát ebből tanulok!
Én a vezérműszíjra nem találtam utalásokat, hogy mikor kéne, de mintha azt még nem említette volna a szerelőm...
2-es: Bocsi lehet félreérthető voltam, de nem most cserélek először motorolajat, sőt fékolajt sem (3 évesen kellet az elsőt, utána 2 évente). Motorolajat évente cseréltem ráadásul a jobb fajtából, aminek 30000km-re vagy 2 évre is jónak kéne lenni... A kérdésem inkább a gyertyára, na meg a váltóolajra irányult.
Az autó pedig egy VW Polo 6R 1.4
Tehát egyiket sem szükséges lecserélnem... (esetleg a gyertyákra egy diagnosztika ráfér?)
Ja és köszönöm mindkettőtöknek a választ. :)
Szép dolog, hogy megpróbálod előadni a "gondos gazdit", de a logikádat nem értem. Leírod, hogy 60ezernél kell az új gyertya, majd megkérdezed a véleményünket, hogy 10ezernél megéri-e cserélni? A 10ezret futott váltóolajról ne is beszéljünk.
Más dolog az ésszerű karbantartás és megint más az értelmetlen pocsékolás.
Úgy tűnik, hogy a gondos ápolás, a szisztematikus karbantartás, és az előírások precíz betartása miatt, egy valamire már is nem jut időd:
Élvezni azt, hogy van egy autód!
Akkor meg minek? :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!