Váltóolajat érdemes cserélni?
2 hét múlva viszem az autómat (Alfa Romeo 159 1.9 JTDm) kis szervizre, mert cserélni kell az olajat és a szűrőket, plusz a fékbetéteket is. Jelenleg 182.000 km van benne, de nem tudom, hogy kellene-e váltóolajat is cserélni.
Érdemes ránézni ennyi km után, vagy ez még nem számít soknak?
Ha kéziváltós az autó, akkor minden bizonnyal élettartam-kenésű, tehát elméletileg soha nem kellene benne váltóolajat cserélni. De ez ne tévesszen meg: hiába a petrolkémia fejlődése, nincs az a váltóolaj, ami ekkora futás után is ugyanazt hozná, mint új korában. Jót fog tenni a váltónak, ha lecseréled, csak két dologra kell figyelni.
Egyrészt néha eléggé nehézkes a csere, hiszen nincs leeresztőnyílás és feltölteni is csak a nívócsavaron vagy a szuszogón át lehet. A leeresztést az ilyen váltókon általában úgy lehet elvégezni, hogy leveszed az alsó zárófedelet, aminek ilyenkor néha megsérül a tömítése, aztán nem érted, miért csepeg az olaj a váltóból.
Másrészt a gyári olajak a hosszú tervezett élettartam miatt mindenféle cifra adalékokat tartalmaznak. Érdemes a gyárival pontosan megegyező, ugyanígy adalékolt olajat keresni, mert a "mezei" hajtóműolajakkal a korszerű váltók szinkronkapcsolói nem mindig működnek együtt.
Váltóolajból csak azt érdemes belerakni ami benne van, mást nem éri meg mert rossz lesz netán a kapcsolás.
(!) Csak annyi olajat tölts be az új olajból amennyit sikerült leengedni a régiből. (!)
Érdemes.
motul.com oldalon meg is tudod nézni hogy milyen javasolt bele,illetve mekkora az előírt csereperiódus.
Egyébként ha az autó nem jár sokat autópályán,akkor messze nem fárad annyira a váltóolaj,mintha csak rövid távokon használnák.
Köszönöm a válaszokat!
Általában inkább rövidtávokon használom az autót, ritkábban van csak hosszú, ezért is kérdeztem, hogy érdemes-e, mert azért elég sokat kell váltogatni.
Motul szerint Gear 300 75W90 a megfelelő olaj.
Bár motorolajnak egy olyat ajánl, ami 30 ezer km-es csereperiódust mutat. Nem tudom, én 9000 km után már cserélem, max 10000. 30 ezret sosem várnám meg.
"Ezért nem cserélik a váltóban az olajat sokan, mert egyesek ilyen hülyeséget terjesztenek szakembernek álcázva magukat!"
Ilyennel még nem találkoztam, olyannal viszont annál gyakrabban, aki "aó, há' a könyve szerint ebbe' nem kő' cserélni" jelszóval sosem cseréli és nem érti, miért nem veszi a fokozatokat a váltó 200.000 km után.
Meg van a másik, aki "váltóba jó az, csak olaj legyen" meggondolásból beleborít akármilyen kénes Hykomolt vagy isten se tudja, honnan kerített trafóolajat vagy ezeréves, ismeretlen viszkozitású hajtóműolajat és nem érti, miért rosszabb a váltó olajcsere után, mint előtte. De aki rászánja azt a kis időt, energiát és pénzt, hogy megfelelő olajat töltsön-töltessen bele, az mindig elégedett a végeredménnyel. Csak ugye ott a másik része a dolognak, a baromira kényelmes szerelő, aki valahogy letépi a zárófedelet, letömíti jól vagy rosszul, beletölt valamennyi olajat a hülye helyen lévő nívócsavaron át - esetleg nem is foglalkozik az egésszel, mert "szenvedjen vele, akinek Imre az anyja, ilyen hülye konstrukciót", csak rátölt annyit, amennyi elfogyott. Aztán hipp-hopp, kész is a fórumokon sokszor emlegetett, olajcsere ellenére is gatya váltó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!