Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2107 Lada hogy mondjuk helyesen?

2107 Lada hogy mondjuk helyesen?

Figyelt kérdés
Huszonegy nulla hét vagy kétezer egyszáz hét ???

2016. júl. 25. 17:54
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Uhhh ez őrülten jól hangzik. *-* :D

Jó na.. nem kell Lada. Ha már mindenki le akar beszélni róla, de akkor is nagyon jól nèznek ki és ne mondd hogy nem. :D

2016. júl. 26. 21:58
 12/16 anonim ***** válasza:
Ez tisztán nézőpont kérdése. Én valószínűleg más szögből nézem :) LII
2016. júl. 27. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:
Jól van! :)
2016. júl. 27. 06:51
 14/16 anonim ***** válasza:

Ez a baj :D , hogy benned ezek a csúfságok maradtak meg a Ladából. Lehet az szép is, rozsda nélküli, pöpec motorral.

Egyébként igen, kinek milyen forma tetszik. Valakinek a modern kerek "csodák". Én eléggé utálom ezeket. Én már csak Ladázni fogok :D Szinte mindenki le akar beszélni, de hajthatatlan vagyok. És akit le lehet beszélni, nem is szereti ezeket.

2016. júl. 27. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
100%

Mindkét mód helyes. A 2101 megjelenésekor, a '60-as és '70-es évek fordulóján alakították át a szovjet gépkocsik számozási rendszerét, innentől minden szovjet autót, teherautót és buszt legalább négyjegyű szám jelölt.

Az első számjegy az autó méretét jelölte, a 2-es tartozott a Lada méretű közepes személygépkocsikhoz (lásd még AZLK 2140 "Moszkvics" és 2141 "Aleko"). Az 1-est kapták a kisautók (VAZ 1101 "Cseburaska", 1111 "Oka" és 1118 "Kalina", ZAZ 1102, 1103 és 1105 "Tavrija"), a 3-as a nagy személygépkocsikat jelölte (így lett a GAZ-24-ből GAZ 3102 alig két évtized alatt), a 4-es pedig az őrületes méretű batárokat (a ZiL-111 átváltozott 4104-gyé).

A második számjegy utalt a felépítmény típusára, ez 1-es volt minden személygépkocsinál. A harmadik és negyedik számjegy az egyedi sorszám volt, ez a VAZ-nál 01-től indult (2101), az AZLK-nál 40-től, az Izsnél nem tudom, mi volt a helyzet.

Az ötödik és hatodik számjegy nem volt kötelező, altípusok megkülönböztetésére szolgált. Így lett a 2101-ből 21011 és a többi érdekesség. Elméletileg tehát "kettőezer-egyszázegy" volt az első magyar olvasási mód (de nekem van otthon olyan Merkur árlistám 1970-ből, ahol a Zsiguli még VAZ 20.01 "szovjet Fiat" néven szerepel, senki sem akarja elhinni, hogy ez létezik), viszont mivel itthon nem ismertük a rövidítések feloldását, ezért elterjedt az egyszerűbb, "huszonegy-nulla-egy" olvasási mód. Persze csak akkor, mikor már foglalkoztunk a típusszámokkal, mert eleinte volt Zsiguli, kombi Zsiguli meg ezerötös, sőt, a '80-as évek végéig minden Zsigulinak, Ladának volt saját kereskedelmi megnevezése (1200, 1200s, 1300s, 1500, 1600, 1500s, 1300S, 1500L, Niva), ez alapján is be lehetett azonosítani őket. De úgy mondod ki, ahogy jólesik, ugyanazt jelenti a kétféle olvasási mód.

2016. júl. 28. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen ezt hosszú, mindenre kiterjedő választ. :)
2016. júl. 28. 11:07
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!