Bmw E46 330D-t szeretnék venni a héten! Vásárláskor miket és hogyan kell megvizsgálni rajta?
Összeírtam 3 autót is ami tetszik. Az áruk eléggé ingadozó 1,3-1,7 között vannak.
Szeretném mindhármat megnézni és utólag dönteni!
Amelyik véleményem szerint a legjobb ár-érték arányú, azt vinném el szervízbe átvizsgálásra vétel előtt.
Tudnátok pár tippet adni, hogy mit hogyan nézzek meg?
Pl honnan tudom, ha haldoklik a porlasztás, a turbó, a kuplung, a váltó?
Rozsdát és esztétikai dolgokat meg tudom nézni magam, de a szerkezetihez nem értek! Szerelő ismerősöm nincs, akiben megbíznék!
Fontos lenne a jó autó választás, nem szeretnék mellényúlni, ugyanis nem lenne pénzem másikat venni, és nem szeretnék fél év alatt félmilliót rákölteni.
Köszi a segítséget!
"és nem szeretnék fél év alatt félmilliót rákölteni"
Akkor miért bmwt veszel? O.o
Egyrészt bitang kis autó a 30D, másrészt elég könnyen rámegy egy ilyen idős dízelre pár százezer. Akár még úgy is, hogy jó állapotút veszel. Valamit valamiért. És ez nem a „BMW-sége” miatt van így, hanem mert egy 6 hengeres, 3 literes 10-en éves dízel autó, amit nem évi 10 ezer km-re vettek. Én a 204 lovas 6 sebességes kézi váltós verziót venném, ha már 30D… :)
Elég sok mindent érdemes átnézni rajta, sőt legegyszerűbb, ha viszel magaddal egy hozzáértőt laptoppal, szépen rádugjátok és kiolvassátok a hibakódokat. Ezzel már sok hibát ki tudtok zárni.
Ha nagyon kormol, nem jó jel, ha sípol a turbó melegen is, az se, ha félig benyomva a kuplungot remeg az autó, szintén nem jó. Ha támolyog az úton, az se jó. Induljon szépen, ne legyen csörgő hangja, stb stb.
Inkább a drágábbakat nézzed, valószínűbb, hogy kevésbé lesz szopó, rossz esetben a legolcsóbb lesz a legdrágább a végén.
Igen ám, de ha 500 ezer ft különbség van a két autó között?
Nem lenne érdemesebb megvenni az olcsóbbikat és 300-400 ból mindent kicserélni és felújítani benne?
Köszi kettes! Hasonló válaszokat várok még átvizsgálás terén!
3-400-ból messze nem cserélsz ki mindent. :) Szerintem kezd ott, hogy kiszámolgatod, mennyibe kerülnek az alkatrészek, mennyi fenntartani.
Pl van 6db porlasztód, amennyiben nem jók, felújíttatod, vagy veszel újat (legrosszabb esetben bontottat, de az ugye zskbamacska). Nem tudom a 30D-hez mennyi, de pl a 20D-hez 140e a bárdis, kedvezmény nélküli ára. Neked ugye x6. Csak a nagyságrendek miatt...
Olajból is jobb minőségű kell, szíjak, feszítőgörgők, főtengely szíjtárcsa, fékek, lengéscsillapítók, rugók, stb stb. Ez mind egy vagyon, még komolyabb kedvezménnyel. Ehhez jön még a kuplung, kettőstömegű, ami ugye kopóalkatrész és nem egy gombóc fagyi ára, + a turbó is meg tud nyekkenni, annak a felújíttatása is sok lóvé (a gyári új turbót nem is mondom).
Ezeket gondold végig, mielőtt ilyen autót veszel. Ez nem Suzuki Swift. A fél millióval nem mondtál nagy összeget, bár lehet, hogy nem lesz ennyi, de egy ilyen idős autónál a még jó alkatrészek se 100%-osak, kell tartalékba pénz. Így tehát a 3-400 ezer Ft-os különbség nem sok egy leharcoltabb és egy rendesen karbantartott 30D között.
""és nem szeretnék fél év alatt félmilliót rákölteni"
Abszolút nem törvényszerű, hogy ennyit kelljen rá költeni.
Az autó ne füstöljön, ne kormoljon, ez már mindenképpen jó jel. Bár 10+ éves autónál padlógázra egy kis füst abszolút elnézhető.
A motor bikaerős kell legyen, azaz ha 1-esben lepadlózod, akkor gyorsítás közben levegőt sem tudsz venni. Ha tudsz, akkor baj van, el van gyengülve a motor.
Kuplung lent kell fogjon a BMW-knél, ha feltűnően fent fog, akkor az kopott, de azt nem nagy ügy cserélni, fogyóeszköz.
Váltó ha autómata, teljesen rángatásmentes kell legyen. Ha ránt, vagy egyenletes tempónál váltogat össze-vissza, akkor az rossz jel. Olyan is van, hogy nem vált mondjuk 3-tól feljebb, erre figyelj oda.
Futóműnél semmi sem szabad semmi sem kopogjon, vagy nyiszorogjon, ha mégis, akkor ott nagy a baj.
Ha gyorsításnál apró rángatások vagy kihagyások vannak (sokszor nem is érződik, csa a fordulatszámmérőn látszik, hogy akadozva megy fel a tű), akkor az szintén rossz, az injektor végét jelentheti.
Motorfedelet le kell venni, ne legyenek olajfoltok sehol! A turbót külön meg kell vizsgálni, sokszor ott is folyik az olaj az elhanyagoltabb példányoknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!