Okozhatja elektromos meghibásodás, ha menet közben leáll egy benzines autó, és sehogyan nem indítható újra a motor?
A műszerfal alatt lehajtható panelen műszerrel leellenőriztük minden biztosítékot és nem találtunk hibát.
Hol célszerű még elektromos hibát keresni?
Ismerős szerint lehet, hogy átugrott a vezérlés. Hogyan lehet leellenőrizni, hogy ez történt-e? Mitől ugorhat át?
Szokott ennek valamilyen előjele lenni? Hangok, egyebek?
Én csak annyit tapasztaltam, hogy hiába nyomtam a gázpedált, az autó csak lassult és a kormány nehezebben volt mozgatható.
Ha újra akarom indítani, akkor működik a műszerfal megvilágítás, a lámpák is, de a kulcs elfordítására csak nagyon halk 'csiszergés' hallatszik a motortérből.
A vezérlésnél is adódhatott menet közben olyan elektromos hiba, ami okozhatta a leállást? Alkatrész elöregedés, egyéb?
Nem akarom az ördögöt a falrafesteni,de nagyon sanszos hogy szíj szakadás...
Nem csattant amikor megállt?
Én mielőtt a vezérlést szétkapnám, ellenőrizném a generátorról az önindítóra, majd az akksira menő vastag piros vezetéket. Ha ez rendben akkor az önindítót és az akksit is. Legtöbbször a lemerült akku tud olyan tüneteket produkálni, hogy az önindító csak "cicereg". Ez megmagyarázná a leállást is, bár ilyenkor indítózásnál eltűnnek a műszerfények is.
HHa netán a leállás egy fekvőrendőr, vagy valami más ugrató után történt, akkor keresd meg az inrecia kapcsolót és nyomd vissza.
Nem volt csattanás. Semmi hang nem volt. A kocsi elerőtlenedett, elkezdett lassulni és a kormányt nehezebb volt mozgatni.
A motortérben megbontottunk a vezérlés műanyag védőburkolatán egy kis 'ablakot'. Mögötte látszik a szíj, és érezhetően feszes is.
Fekvőrendőrön nem mentem át a leállás előtt, de egy viszonylag nagyobb felületű útsüllyedésen igen. Mindig el szoktam felejteni menet közben, hogy ott van, ezért mindig az utolsó pillanatban szoktam fékezni. Most is fékeztem éppen az úthiba előtt (50-ről talán 30-ra sikerült) és valamivel az áthaladás után kezdtem érezni, hogy a motor már nem működik és lassul a kocsi.
Az inercia kapcsoló a motortérben keresendő vagy valahol az utastéren belül van elrejtve a műszerfal alatt?
Nagyon örülnék, ha csak ez lenne a baj. :)
Néztük az akksit is, de gondolom, ha le lett volna merülve, akkor már elindulni sem tudtam volna vele. Nekem menet közben állt le az autó. Indítózáskor csak 'cicereg' az önindító, de nem adja át az energiát a motornak. Az önindítóra is rá mértünk műszerrel és elvileg kap áramot. A műszerfalra nem emlékszem, hogy elsötétülnek-e a fények, de délután megnézem, ha hazaérek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!