140e km-t kibírhat egy átlag kocsi fékbetétje?
Most cseréltem fékbetétet,és elvileg még ez a 12 éves gyári fékbetét.
Igaz mostmár nagyon gáz volt.
Az már tényleg nem sokat foghatott.
Lehet egyszer odakozmált, és azóta nem is fogott rendesen, és persze a fékhatás is lóhúgy volt.
Ez olyan mint a 20 éves gumiabroncs, 5-6 éves korától már nem annyira kopik, 10 éves korától meg kb semennyire, mert úgy megkeményedik... cserébe nem tapad mikor kéne.
Ezek a dolgok lassan "romlanak", szépen hozzászoksz. Mindig meglepődök mikor új fékbetét+tárcsa vagy gumi kerül a kocsira, hogy bazz hogy tudtam eddig ezzel járni? :)
Nem írtad melyiket. Egy városi kis- vagy középkategóriás autó hátsó fékbetétje alig kopik, mivel nem nagyon kap terhelést, az autó lassítását 70-80%-ban az első fék végzi.
Nekem a hátsó betétekben már majdnem 150 000 km van, és nem kíméletesen hajtom a gépet. A betétekben még kb. 15 000 km lehet. Mindeközben már a második első féktárcsát és negyedik betétkészletet koptatom.
Erősen használatfüggő a dolog!
Nekem 100.000km óta vannak fent a tárcsák, betétek és még legalább 70-80%-os az állapotuk. Azért, mert 90%-ban autópályán járok. 200km-t megyek úgy folyamatosan hogy hozzá sem érek a fékhez. Így sokkal kevesebbet kopik, mint aki városban autózik ugyan ennyi km-t és 100m-enként kell fékeznie.
Tehát nálam ilyen használat mellett 140.000km-t röhögve ki fog bírni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!