ETZ-ből melyik lenne ideális?
A 90-et megfutják, az utazó kb. akörül van (80-90). Túrákat is nyugodtan lehet futni velük.
Viszont 2 személlyel ezt már nem tudják (vagy csak erőlködéssel).
Lehet hamar "kinőnéd", én 250-est vennék.
Anno nekem is volt, először nekem sem tetszett a kinézete, de hamar megszerettem.
1-2 apró átalakítást tettem rajta, amitől sokkal szebb lett.
Pl. megkapta a régi TS mz lámpatartó konzolját, arra helyeztem át az első lámpát meg az indexeket, így szemből egyből komolyabb kinézete lett.
Ezen kívül az ülés is ki lett mélyítve (csak épphogy, hogy legyen egy kis íve) stb...
Szóval apróságokkal is elég sokat lehet rajta javítani.
Erő szempontjából a 250-es jó választás, de nem volt még egyetlenegy ismerősömnek sem stabil túrára alkalmas 250-ese. Ráadásul küszködik néhány konstrukciós hibával is, amit ugyan olcsó javítani de nem biztos, hogy szereléssel szeretnéd tölteni a szabadidőt. (Pl. Blokktartó konzol elcsavarodik)
Annó 150-essel tanultam vezetni, és tényleg eléggé le volt már koppintva, mégis egy szó nélkül hazavittem volna. Egyrészről kényelmes a pozíció, könnyű vezethetőség és viszonylag baráti 3-4 literes fogyasztás jellemezte. A 250-esnél 5 liter feletti fogyasztással kell számolni.
Ha veszel szerintem mindenképp keress elektronikus gyujtású változatot - vagy legalább kalkulálj bele egy átalakítást. Plusz az elektromos rendszer modernizálását is érdemes megfontolni. A biztosítéktáblára és a csúszósarukra gondolok. Sok fejtörést okoz a kicsúszó biztosíték, kontakthibás vezeték. Azon felül ne a boltokban kapható ETZ alkatrészeket keress, mert azok legtöbbje olcsó silány minűségű, ami megalapozza jelenleg is a rossz hírét ezeknek a motoroknak. Pl. : Érdemes dugóméret alapján keresni márkásat. Remélem segít
125-öst nem vennék...nekem volt, 90 már megerőltető volt két személy+csomi.
Ha most vehetnék, akkor csakis 250-es earle villást vennék..ezek sikerültek a legjobban..
nyugodt motor, jól ülhető, nem lehet szétpörgetni.
Nem növöd ki egyhamar.
a lényeg az Earle villa, és 250-es.
"a lényeg az Earle villa, és 250-es."
Azaz ES 250 Trophy?
Az már erősen veterán. Ami nem biztos hogy ideális hosszabb túrákra. Hacsak nem A-Z fel van újítva. Az olyan gépek pedig nagyon nem olcsók.
Én most újítottam egy 150-est. Kinézetre klassz (ill. inkább különleges) az earles-villa, de a komfortja miatt nem vagyok hasraesve. Ok, fékezéskor nem süllyed az eleje. De egyébként nehéz, lassú menetben húz jobbra-balra, markolni kell a szűk kis kormányt rendesen.
a 251 es kinézete ugyanolyan mint a 125 ösé csak nagyobb a tankja szóval nem tudom az miért nem tetszik.
Egyébként inkább 250(251) es az könnyebbn tartja a 90 es utazót, 125 ös azért 5000 et forog 90 nél, ami azért hosszútávon nem kényelmes és a motornak sem biztos, hogy használ, nekem 125 ös van és 70-80 as utazóval megyek vele egyedül, így kevesebbet fogyaszt ( 4 liter) és kímélem a motort is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!