Hogyha munkába járós autót veszek és 70 km-re járok dolgozni (ezt oda vissza meg kell tennem) akkor már megéri dieseles autót venni?
"Hát akkor neked még nem volt dízeles kocsid. Egy ford focus simán elmegy 4 literrel. Csak ezt kevés km-mel kell venni."
Ok, ezek szerint te is írod táblázatba minden tankolásnál a betöltögetett litereket, és a megtett kilométert, és év végén kiszámolod?
És úgy is kijött? Vagy csak nézed a fedélzeti computert? :)
"Nem feltétlenül kell új vagy fiatal autó vesz pl egy passatot vagy egy superb-t aztán azokba pakolhatja a kilométereket. Az értéküket meg tartják főleg a passat."
Igen, lehet venni 3-400 ezres valós futással levetkőzött céges autókat.
De arra nem annyi lesz a szervízköltség, amennyit írtam.
Meg a fogyasztása sem 4l lesz.
"Miért lenne baleset? Magadból indulsz ki? Miért lopnák el?"
Azért, mert tele vannak az utak aljas tetvekkel, akit nem érdekel, hogy te jössz szembe, elkezd előzni.
Vagy egyszerűen nem adja meg az elsőbbséget.
Miért lopnák el? Mert olyan kedvük van bazz :D
"De ki vesz úgy kocsit hogy elkezdi számolgatni a havi kiadásokat?"
Aki nem teljesen hülye. Tán te még hitelt is vennél fel kocsira?
"Ha meg benzint venne akkor meg a gatyája rámegy csak az üzemanyagra."
Én is azt írtam, hogy dieselt kell venni.
A munkábajárós kocsi az egy munkaeszköz, amit te fizetsz.
Ha keresel nettó 300-at, de közben elautózol havi 100-et (ráadásul napi 2 órát elcseszel).
Akkor te igazából nettó 200-at keresel, hosszú műszakban.
"4l fogyasztású diesel nem létezik"
Pedig de. A nejemnek egy Micra 1.5d a gépe.Kényelmes,nagypapás stílusban még 4l alá is vihető,a hitetleneket bármikor várom egy nyílvános publikálható tesztre.Átlag havi 20 munkanappal számolva 45e Ft-ból bőven kijön az üzemanyag.Ebből lejön a cég által fizetett 9ft/km 30e ft-os tétele.Javításra,karbantartásra 2 év alatt 150e ft ment el,ez havi szintre leosztva alig 6e Ft.Adó,biztosítás kb havi 3e ft bőven számolva.Értékvesztésről egy kb 300e ft piaci értékű aután nincs értelme beszélni.
Nos,lehet így is csinálni.... :-)
#15: Értem én, hogy le lehet vinni 4l-re. De a valaki által korábban említett "benzines astra" fogyasztása is levihető 6l alá, mégsem jellemző :)
A nejed mennyit megy vele?
Mert napi 140 km-re 2-3 évente elmegy 2 garnitúra gumi (1 téli egy nyári szett)
1.5 évente veszérműszíj, vízpumpa, görgőcsere
évente 3-4 olaj + szűrőcsere.
Ha ezt akkor hozod ki havi 6 ezerből, ha autószerelő vagy, és a kuncsaftok kocsijából cserélgeted jóra az akatrészt :)
De az is egy út, hogy veszel egy 300 ezres kocsit, ráköltesz 100-et hogy ne dobja le a vezérműszíjat az első kanyarban, meg ne imbolyogjon az úton, mert mégiscsak munkába járni kell, szóval mennie kell minden nap (+ átírás 50e), majd onnantól semmit, csak addig hajtod míg szétesik, és mehet a bontóba, ahol kapsz érte talán 100-at. Ekkora használat mellett nagyon max. 2 év. Akkor is 350 bukó 2 év alatt.
Aki kocsit vesz az tudja hogy kell rà költeni. Ha neked ez nem tetszik járj bringával vagy busz,vonat stb.
Autópályára vagy egy hosszabb útra egy erős kocsit vegyél.
Hetesnek íme egy kis matek:
Mivel ilyen autóink vannak a családban, és egyébként is sokfut belőlük, jó példa összehasonlítani egy Opel Astra 1,6 benzin/gáz üzemű, és az 1,7 diesel változatát. A diesel ugyanaz az 48km-t járja nap mint nap a zalai dombokon, a gázos naponta több 100 km-t tesz meg naponta, mindig más útvonalon.
A benzines nem egészen 6 litert fogyaszt 100 km-enként gázból. De számoljunk 6 literrel. Így nem tévedünk nagyot.
A diesel valamivel 5 liter felett fogyaszt. Ezt vegyük 5 liternek.
5 literes fogyasztás, szorozva 350Ft-os diesel olaj árával, az pontosan 1750Ft/100km-ra jön ki.
6 liter szorozva az LPG 180 Ft-os árával, az annyi mint: 1080 Ft/100 km.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!