Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a 2ütemű és a...

Mi a különbség a 2ütemű és a 4ütemű robogó között?

Figyelt kérdés

Mármint észrevételeim szerint, a 4üteműsek valamiért kevesebb lóerősek.

Melyiknek van jobb hangja?

Igaz hogy a kétüteműshöz keverni kell a benzint olajjal?


2010. ápr. 13. 18:08
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:
az okoskodó simsonosnak üzenem hogy te sem így születtél, hogy értesz a simsonokhoz:)
2010. ápr. 14. 11:25
 12/19 anonim ***** válasza:
62%

Mire jó ez az "üzenem"? Oviban hallottam utoljára.


Amúgy nekem soha nemkell meghúzni semmilyen csavart, meg nekem annyi hogy reggel kimegyek szivató félig behúz rárúg pöfög szivató vissza és már megy is.

Soha nemkell szórakoznom vele.

2010. ápr. 14. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
18%
vagy veszel egy simsont vagy megkereslek és fődigverlek a mejjedre szarok és láncal habosra verem hát mi van veled te normális vagy érzsd már meg te nem normális hogy a robogó nem motor ! hanem a kétkereküek szégyene .
2010. ápr. 19. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim válasza:
2ütemű motor keresztöblítéses,a dugattyú mozgása által vezérelt keverékkel üzemelő /kézzel vagy a motor rendszere keveri/,a 4ütemű szelep vezérelt tiszta benzinnel üzemelő.Valóban a 2üteműek rugalmasabbak és többet is fogyasztanak, főleg a tuningoltak meg a vezérlés miatt is.A 4 üteműek lomhábbak,takarékosabbak az előbbiek miatt.Nem nagyon említették az előttem szólók hogy a mechanikus váltók jóval takarékosabbak mint az automaták. A mai világban nagyon nem mindegy az alkatrész ellátás,az alkatrész ára,beszerezhetősége,és a motorok "bonyolultsága" szerelhetősége,mert ebben a simson valóban verhetetlen,olcsó,jó menettulajdonságú,megbízható kis szerkezet,jó rugózással stb.Mindkét motor fajtából volt és van is jó néhány darabom életem során.Nagyon nem vagyok részrehajló semmi iránt,de a tahó,személyeskedő megjegyzések másokra,és az objektivitás hiánya nagy baj bárki kommenteljen is!!
2011. júl. 28. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 wapo ***** válasza:
100%

Mint fentebb írták a 4 ütemű lomhább, de kevesebbet fogyaszt és tisztább.A 2 ütemű nagyobb fordulat és erősebb motor, jobban tuningolható.

Tehát. Ha rugalmasabb, nagyobb sebességű motorra vágysz, és megengedheted magadnak a nagyobb fogyasztást akkor 2 ütemű.

Ha óvatosabb duhaj vagy, és inkább ritkábban szeretnél tankolni akkor 4 ütemű.

Ha motorozni akarsz akkor motort vegyél, ha mindennapos használatra, munkába járáshoz-bevásárláshoz egy tiszta gépet akarsz akkor robogót.

Mindkét típusból létezik 2 és 4 ütemű.

És az ára sem mérvadó manapság.Robogó is van 30-50 ezerért és simson is 120-150e ért.

A gyártmány a nem mindegy. Bár az új MEX-ek 150e ért már kaphatóak (4 ütemű és van motor(panama) vagy robogó is), bár kínai, de új.

A simson is lehet jó, és abból is van robogó feeling(svarbi, vagy a roller) vagy agyonhajtott, össze vissza sufnituningolt horrorgép, ami addig működik amíg kifizeted.

Ami általában örök életű(bár ilyen nincs)az a HONDA,YAMAHA,PIAGIO.

Ezeket arra készítik, hogy télen-nyáron nap mint nap eljuss vele oda ahova indultál.

Pl Japánban nem késhetsz el a munkahelyedről azzal az indokkal, hogy lerobbant a Hondám :)

Viszont a simsont az út szélen fel lehet generálozni(na jó azért ez túlzás, de 1 csavarhúzóval és egy kombifogóval elég sokra juthatsz)

A lényeg olyan motort-robogót válasz amire szükséged van.

2011. aug. 22. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
igazatok van motoros társaim én a robogót kávédarálónak vagy elektromos biciklinek nevezem.A kérdésre visszatérve a 2ütemü gyorsabb de a 4ütemünek jobb hangja van szerintem
2013. máj. 22. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
a simsonok egy rakat szarok, kell a halálnak max tanyára szétkúrni, ha törjön , fos mind.. sok idióta beleöl több 10.000.-és még mindig szar...
2013. jún. 17. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
igen simsonlal az a baj,hogy csak az szereti aki szeret szerelni meg bütykölni,igen simsont mindig szerelni kell ami nem jó,ha jó állapotú akkor nem hagy ott az út szélén,de akkor is mindig kell valami apróságokat szerelni,esetleg motort felújítani míg egy normális robogó simán elmegy mindeféle hiba nélkül,ha valami márkás akkor 50.000km-íg semmi féle baj nem lesz és utánna is esetleg apróságok,de nem egy robogót láttam amiiben már 100.000km volt és csak a szíjat cserélték.
2014. szept. 25. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Nekem van egy gyári 2T robogóm ami nagyobb testü, gyári sportkipufogós, és 80 at megy gyárilag. Megnézném melyik gyári Simson nyomna le :D Ja, hogy reszelt 70 es hengeres Simsonnal menne csak? Akkor reszeljük a robogót is 70 esre :D úgy már megint a robogó nyerne. Esélytelen a Simson. 70 es Hengeres 2T robogó 110 et is megy akár. Simson meg az agyát eldobja pár ilyen tempó után. Egyébként sokan elfelejtik, hogy 4T robogóba se csak benzin kell azt ennyi. 2000 km-ént rendes motorolaj csere, 10w40, ha ezt 2000 km ént hozzáadjuk akkor kijön az, amennyi 2T olaj kell a 2 ütemübe. 1.3 litere az olajtartálya az én 2 ütemümnek és 0,1 liter megy 5 liter benzinhez ami kb 120 km akkor x10 = 1200 km= 1 liter olaj. 2400 km= 2 liter 2T olaj. Jobb márka 2000 FT/liter ebből 2 db tehát 4000 ft = 2400 km

egy 4T motorolaj jobb márka Motul 5100 10w40 2 liter= 5000 ft/ 2000 km.

Akkor miről is beszélünk? Ja úgy olcsóbb a 4T ha nem cserélünk olajat igen XD

2020. júl. 19. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!