Mért van a DSG váltónál a kúszást? Kényelemből vagy műszaki szükségszerűségből? Idegesítő, ráadásul emiatt törtem össze az autómat, és egyúttal egy másikat is (az autóm megindult úgy, hogy nem is ültem benne).
Műszaki oka van.
De helyesen megmagyarázni valami automata váltós műhely tudná szerintem aki átlátja az egészet.
Ahogy az iskolába mondják: Automatát fékkel rakjuk D-be pont ez miatt, a D azt jelenti hogy sebességben van az autó gondolom kéziváltós autónál se hagyod sebességben az autót amikor megy és kiszállsz belőle....
Ha ez a kúszás gázra működne akkor meg idegesítő lenne hogy ha el akarsz indulni akkor nagy gáz kell mert azt hiszi az autó hogy csak parkolsz vagy pont fordítva hogy nem tudsz apró mozdulatot tenni az autóval csak megindulni például parkolásnál nagyon bosszantó lenne. Van ilyen váltó és kis helyre rossz vele parkolni mert ugrik az autó gázra.
A kúszás az autómata váltó jellegzetessége.
A gyártók és felhasználók egyáltalán nem gondolják, hogy ez probléma lenne. Így nincs is törekvés a megszüntetésére.
Egy autót nem lehet teljesen hülyebiztosra csinálni. Pedig mára bőven lenne rá igény.
Mondjuk egy bármilyen mérnökből többet néznék ki. De hát ez is változik úgy látszik.
Szerintem nagyon alap hogyha kiszállok az autóból úgy hogy a motort járva hagyom akkor üres fokozat és kézifék.
Kedves kérdező!
A kérdésedre egyszerű a válasz. Azér kúszik sebességben és hátra menetben hogy amikor a dugóban araszolunk vagy parkolunk akkor egyenletes sebességgel guruljon pont úgy mint amikor egy manuális váltóval szerelt autóban csak kuplung felengeddésével az autó mozgásba kerül. Az már teljesen más kérdés hogy ezt valaki képtelen megérteni hogy ezt így működik .
Ja hogy neked az kell hogy megértsenek.
A pszihológus az tényleg jó ötlet, ezt jól érzed.
Én tudom, hogy mitől kúszik a hagyományos autómata vagy a multitronic pl.
Más műszaki megoldás, de mindegyiket úgy akarják hogy kúszon. Szándékosan így találják ki és így gyártják.
Meg lehetne csinálni úgyis hogy csak a gázpedál érintésére, kis lenyomására induljon el de nem akarják mert szerintük a kúszás jobb, szerintem is.
Szerinted meg nem, van ilyen.
Még a megértéshez. Vágom hogy sok olyan ember van aki furcsán gondolkodoik (normálishoz képest), de azért nem mondom neki hogy igazdad van csakhogy attól jobban érezze magát.
A munkavédelmi szakmérnök sebességben hagyja az automatát és beáll mögé, az alkoholista építőmunkás előtte behúzza a kézit. Elég rossz irányba halad a világ, lehet hogy egyre tanultabbak az emberek de az eszük egyre kevesebb.
A kézi váltós autók nem egy okos fejlesztés miatt fulladnak le ha leugrassz a kuplungról, hanem mert egy bizonyos fordulatszám alatt nem tud üzemelni a motor.
Nem tudom hogy mi a problémàd azzal ha valaki autót cserél. Napi szinten több alkalommal ugrálok ki be. Jobbkormányos automata/kézi váltós teherautó, jobbkormányos automata/kézi kisautó (igen, DSG-s is és nem ütöttem el magam), balkormányos kézi/kormányváltós.
Semmi baj nincs a váltókkal és a rendszerrel, egyszerűen van az a génállomány amit jobb nem tovább adni
"Több száz millió ember vezet kúszás nélküli (hagyományos váltójú) autót."
MINDEN hagyományos automataváltós autó kúszik alapjáraton, szóval ezt nagyon benézted. A DSG az alapból nem kúszna, de beépitették ezt a funkciót, mert egyszerűen igényelték a vevők!! Szóval gondolkozz el ezen a dolgon...
#19
Ezt te nézted be alaposan.
Világos, hogy ő ott a hagyományos alatt a kézi kapcsolású (nem autómata) váltót értette.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!