Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyon fütyül a turbó?

Vortrex kérdése:

Nagyon fütyül a turbó?

Figyelt kérdés

Y20DTH motorkódú 2.0tdi motorról van szó. Elvileg 2000-res fordulatszám környékén kéne indulnia, de már alapjáraton vagy 1000-1500-on is jól hallani, hogy jár. Sőt kicsit pörgetve a motort már veszettül sípol, igazából nincs feltétlenül rossz hangja, csak azelőtt nem rémlik, hogy versenyautó lett volna.


Az az érdekes, hogy először azt hittem fennakadt a turbó szelepjének a mozgató rúdja, de nem ez történt, hanem kiderült, hogy folyamatosan vákuum alatt van a cső, aminek szabályozni kéne. Ezért megvizsgáltam azt a kis elektromos vákuumszelepet, amiről megy a vákuumcső a turbóra és alapjáraton is 8V feszültséget és pörgetve is közel ennyit mértem rajta.

Gyakorlatilag ez azt bizonyítja, hogy kívülről mindene úgy működik, ahogy kell, csak valamiért a számítógép nem veszi el róla az áramot, hanem folyamatosan rajtahagyja és járatja a turbót. Motorhibát nem jelez ki, csak ha széthúzom a vákuumszelep stekkerét.


Ha valaki találkozott már hasonlóval, vagy sejti mi lehet a baja, hálás lennék ha segíteni tudna!



2016. jún. 23. 12:52
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Nem a terhelés változására kellene reagálnia a szelepnek inkább?
2016. jún. 23. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Nem fúj ki valahol a nyomó oldalon?
2016. jún. 23. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

#1 Lényegtelen, terhelve és terheletlenül is ugyanúgy viselkedik



#2 Alaposan átnéztem és nincs. Ebben elég biztos vagyok, mert van benne egy izmos gumicső, ami ,,felpuffad" amikor megjön a turbónyomás, ha lefújna valahol, biztos feltűnne

2016. jún. 23. 18:27
 4/12 anonim ***** válasza:
Lehet azon egy kicsi lyuk, vagy repedés is, amit járó motornál észre sem veszel, de ahhoz már elég, hogy fütyüljön. Igazából sűrített levegővel megnyomatva lehetne hallani, álló motornál, ha ereszt. Talán a mágnesszelep is azért nem működik, mert elszökik a nyomás. Az, hogy a gumicső kitágul, nem jelent semmit, meg kellene mérni a turbónyomást.
2016. jún. 23. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Mint írtam, nem arra koncentrálnék már, hogy terhelve és terheletlenül hogyan viselkedik, hanem a különböző terhelési állapotok közötti átmenetre.
2016. jún. 24. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Van diagnosztika kábelem, megtudom nézni valós időben a turbónyomást és az érzékelt motorterhelést is, de sehol az ég adta világon nem találok hozzá referencia adatokat, amivel összetudnám őket hasonlítani.

Ha ebben tudnátok segíteni, hogy kb milyen értékekkel, hogyan kéne viselkednie az nagy segítség volna.

2016. jún. 24. 10:44
 7/12 A kérdező kommentje:
Csak szerintem néz ki hülyén? [link]
2016. jún. 24. 12:46
 8/12 A kérdező kommentje:

[link]


Nem téma. Köszönöm a segítséget.

2016. jún. 24. 13:03
 9/12 Ricsi25:17 válasza:
Szia! Tudom, hogy régi téma, de mi volt a megoldás? Nálam ugyan ez a gond.
2019. szept. 24. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Az én esetemben nem kapott olajzást a turbó, ettől szétment a csapágya és belevert a házba. Ez okozta a fütyülő hangot.
2019. okt. 2. 18:27
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!