Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autóvásárlás: klasszikus...

Dízel autóvásárlás: klasszikus idősebbet, vagy fiatalabbat?

Figyelt kérdés

Kinek mi a fiatal-öreg ez változó.

Azon gondolkodom hogy ha autóvásárlásra kerül a sor, akkor a klasszikus (elnyűhetetlen) dízelekből válogassak a 2000 előtti évekből (pl 97 es audi 1.9 tdi), vagy egy közel 10 évvel fiatalabbat (astra H, 1.7 Cdti)

Mindkettő mellett pro és kontra, számos oldalt végigolvastam.

Az idősebb vashoz húz a szivem, de 10 év, csak 10 év, még ha Audiról vagy Passatról is beszélünk.

Felszereltség-ár mindkettőnél ugyanaz:

klíma, szervo, tempomat, el ablakok stb. man váltó, normal belső. km állás, igaz lényegtelen de 250 e km mindkettőnél. ár 1100000.

Az Vw konszern legfőbb érve hogy kiforrott technika, viszont 20 éves.

Az opel 10 évvel fiatalabb. viszont magasnyomású rendszerrel dolgozik, több a hibalehetőség...



2016. jún. 21. 13:18
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Opel Astra H generációkkal újabb, és önmagában is szerintem nagyon jó autó. Egészen fullos darabokat találni, sokszor jobban felszereltebbek, mint egy régebbi Audi. Nem olyan rossz az Opel technika.

Bár Audi párti vagyok, ez esetben az Opelt ajánom. A 20 év az már sok minden autónak, ha mindennapi, tartós használatra kell.

2016. jún. 21. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Viszont ha a CR rendszer elszáll az opelban akkor az árának a felét még rányomod.
2016. jún. 21. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy a régi adagolós TDIk is tönkremehetnek egy idő után, már túl régiek. És teljesítményben jóval gyengébbek. Meg hát egy autó nem csak motorból áll, hiába menne a motor, ha a felfüggesztés meg minden más széthullik. Mindenképp a fiatalabbat. Ha költeni kell rá, mindkettőre kelleni fog amúgy is.
2016. jún. 21. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Opel egyértelműen, ez ne kérdés!

Isuzu származék blokk CR-rendszerrel, változó geometriás turbóval, intercoolerrel felvértezve.

Ezek a H Astrák sem újak már, de a mai legmodernebb dízel technikát használják. Legrosszabb esetben ha pont nálad üt be valami, felújíttatod a turbót, az injektorokat, nagynyomású szivattyút, ami ugyan ne olcsó, de legalább a következő 10-15 évben lesz egy jó, megbízható, erős, nyomatékos, ugyanakkor takarékos autód. De akár pár százezerért már komplett motort is lehet cserélni benne. De ez a legrosszabb eset. Ezekre sem jellemző, hogy úton-útfélen megállnának.

Felszereltségben pedig simán verheti a 20 éves Audit, ha olyat fogsz ki.

Az öreg adagolós dízel is bedögölhet, és annak sem két fillér a javítása. És ha ezt kiperkálod, még mindig egy öreg autód van, sokkal gyengébb motorral.

2016. jún. 21. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem olyan durva már egy ilyen Astra befecskendező rendszerét gatyába rázni. Rengeteg gyári minőségű, felújított injektort, pompát, bármit árulnak hozzá, teljesen megfizethető áron. És nehogy azt higyje valaki, hogy az 1.9 TDI adagolója örökélet meg egy nap...
2016. jún. 21. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Ja, az 1.7CDTI-ből a 101 lóerős (2005-2007) változatot javaslom. Ebben már változó geometriás a turbó, nem jellemző rá az 1.7-esek nyomásszabályzó szelep típushibája és ami nagy előny hogy még nincs benne részecskeszűrő, így azzal nem kell szopni. Viszont enélkül is lazán hozza az Euro 4 normát.
2016. jún. 21. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkunek. Audi párti vagyok amugy de pont a minap gondolkoztam azert el hohy basszus majdnem 10 évvel csak fiatalabb lenne egy h astra pl. Ok h magasnyomasu meg stb de a cégnél van egy 250 e km rel es a motorhoz egy generatorfelujitason kivul nem volt nyulva.

4 éve kerult a ceghez 100 e kmrel.

2016. jún. 21. 20:01
 8/10 A kérdező kommentje:
Jelenleg egy 30 éves audim van. Dízel. Sajna mindig van mit csinalni rajta. Jo auto de dinamizmus nemsok van extrak meg semmi. Viszont 5 liter mindenhol es alkatreszek pogatlanil olcsok hozza. Nyilvan h egy h astra mas kategoria tobbekerul hozza minden de tobbet is nyujtana ezert.
2016. jún. 21. 20:06
 9/10 anonim ***** válasza:
Így van, teljesen jól látod. 250ekm, ha nem kannázták, nem is számít extrém soknak ezeknek a motoroknak.
2016. jún. 21. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 gomzoli ***** válasza:
Az 1,7 cdti az Opelben annak a közismert Isuzu motornak a továbbfejlesztett változata, amiről nagyon sokan hangoztatják, hogy a korának talán legjobb dieselmotorja volt. Tudom, nem illendő a sajátot fényezni, de nekem anno ez a motor volt a fő szempont, mikor a Combo-nkat vettem. Z17DTH nevű, euro4-es, 101 Le. 9 évig használtam, 248 ezerrel adtam el. Kettőstömegű lendkerék, és generátor csere kivételével semmi komoly hibája nem volt (de ezek is kopó alkatrészek igazából). A turbo egyszer vacakolt, kiderült, hogy egy szäros szilikon vákuumcső volt csak lyukas, 20 Forintos tétel. a turbo maga kifogástalan állapotban volt eladáskor is. A befecskendező rendszere (és a magasnyomású szivattyú) a Denso gyártmánya, ami a piacon fellelhető 3 márka (Denso, Bosch, Delphi) közül a legjobb, legstabilabb, legtartósabb. 228 ezer volt benne, amikor utoljára volt a zöldkártyán (mármint még az én tulajdonomban), és a kormolási és egyéb határértékek (eu4 mércéjéhez!) 1/4-ét produkálta!
2016. jún. 24. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!