Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell egy dízeles autóval...

Hogy kell egy dízeles autóval menni?

Figyelt kérdés
Ideiglenesen hozzámkerült a nyárra egy Audi A3 1.9es tdi. Eddig csak benzinest vezettem. Meddig lehet, kell ezt pörgetni? milyen fordulatnál kell ezt elváltani? azt olvastam ha kuplung benyomással kell leállítani. mit kell tudni?
2016. jún. 16. 01:14
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Ugyanúgy kb mint 1 benzinest...

Persze ez nem fog 7ezerig pörögni,ez 4500-5500 körül...

De megkapja a nyomatékot már kisebb fordulaton is ezért könnyebb megindulni akár gáz nélkül is mint a csipa...

Kuplunggal akkor érdemes leállni ,ha sebességben van de ez logikus,nem?

mivel tdi érdemes : indítasz,egyhelyben maradsz addig iszol 3 kortyot beveszel 1 rágót stb... ,hogy alapjáraton picit melegedjünk 2-3 perc erejéig,a turbót kímélni kell,hiszen nem vicces 200-300e forintért cserélni...

Illetve leállításkor is ,ha tehetjük álljunk meg és alapjáraton 2-3 percig hagyjuk járni ,had hűljön vissza ...

2016. jún. 16. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Ha már vezettél autót, szerintem érezni fogod, hogy hol kell váltani. Ha már nem húz olyan intenzíven, de már hangoskodik a motor, akkor válts! Ezt a típust nem ismerem, de feltehetőleg 3000 alatti fordulatnál lesz ez a pont. Városban kb 2000-2200 körül is elváltogathatod nyugodtan.

A turbót pár percig hűteni autópályás menet után van értelme. Pl ha a pályán egy benzinkútnál, pihenőnél megállsz. Városi forgalomban, ha nem padlógázzal közlekedtél, nem feltétlenül kell. Ártani persze nem ártasz vele, csak felesleges.

Hidegindítás után 1-2 perc járatás, melegítés amíg az olaj mindenhova eljut, minden motornak jót tesz.

Indítani, leállítani azért célszerű kinyomott kuplunggal mert kíméled vele a kettős tömegű lendkereket. Persze ha néhányszor nem nyomod ki, attól nem fog még szétesni.

2016. jún. 16. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Szerintem az fontos, hogy amikor indítanál, akkor ráadod a gyújtást,de addig nem indítod a motort, amíg a lámpák ki nem alszanak, tehát nem szabad úgy, mint egy benzinest, hogy egyből indítod. Városban 3asban tudsz vele simán közlekedni.
2016. jún. 16. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
41%

Annyit kiegészítésnek, hogy indítás utáni "2-3 perces alapjárati melegedés" a leggyakoribb jó szándékú hiba. A motorkopások jelentős része ezért van. Alapjáraton a motor NAGYON lassan melegedik be, tehát intenzív kopásnak teszed ki. Nemcsak a dízelt, az összeset. A helyes módszer, ha indítás után azonnal indulsz*, viszont alacsony, 20-30%-os gázpedálállással maximum, és nem szétpörgetve a motort. Sokkal hamarabb bemelegszik, sokkal kevesebb kopásnak lesz kitéve a motor.


*kivétel ez alól néhány speciális eset - pl a Citroënek hidropneumatikus felfüggesztéssel szerelt autói, ahol meg kell várni, míg felépül a megfelelő nyomás mindenütt.


Üdv, egy motorok fékpadi tesztelésével foglalkozó járműmérnök.

2016. jún. 16. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim válasza:
Annyit szeretnék még hozzátenni, hogy a nagy nyomaték miatt a dízelek könnyedén mennek 900-1000-es fordulaton is rángatás nélkül, azonban az ilyen alacsony fordulat nem tesz jót a motornak!
2016. jún. 16. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
értem! köszönök mindent!
2016. jún. 16. 14:13
 7/12 A kérdező kommentje:
egyébként nem tudom felfogni miért kellett ekkora kis kaszniba 130 lovas motort rakni. kihívás vele normálisan közlekedni egy benzines után, tegnap is megcsúsztam vele mint az állat, mert természetesen a menetstabilizátor ki van kapcsolva...
2016. jún. 16. 14:15
 8/12 anonim ***** válasza:

"egyébként nem tudom felfogni miért kellett ekkora kis kaszniba 130 lovas motort rakni. kihívás vele normálisan közlekedni egy benzines után, tegnap is megcsúsztam vele mint az állat, mert természetesen a menetstabilizátor ki van kapcsolva..."


Hogy micsoda?

Nagyon gyenge autóid lehettek eddig :)

2016. jún. 16. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Az A3 nem olyan kicsi. Azért nem egy városi mini vagy egy Smart kategória. 130 lóerő pedig nem egy bődületes nagy teljesítmény. Dízelből sokkal kisebb nincs, ma már egy 1.3-1.4-es kisdízel is tud ennyit.
2016. jún. 16. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem is arról volt szó, hogy azért célszerű járatni 1-2 percig a motort, hogy bemelegedjen! Téli mínuszokban az üzemmelegre járatáshoz alapjáraton lehet egy-két óra pöfögtetés is kevés lenne.

Azért célszerűez, hogy addigra, mire elkezded terhelni a motort, mindenhova, a legapróbb illesztésekhez is eljusson az olaj, minden olajcsatornában kialakuljon az egyenletes megfelelő nyomású hidrodinamikai áramlás. Elindulás után pedig célszerű a közepes, ~2000-es fordulatot tartani kerülve az intenzív gyorsításokat.

De nem vitatkozom. Nem is tehetném, mert én nem vagyok járműmérnök, csak egy vegyész, aki 16 évet húzott le az ExxonMobil K+F részlegén az USA-ban.

2016. jún. 17. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!