Hogy kell egy dízeles autóval menni?
Ugyanúgy kb mint 1 benzinest...
Persze ez nem fog 7ezerig pörögni,ez 4500-5500 körül...
De megkapja a nyomatékot már kisebb fordulaton is ezért könnyebb megindulni akár gáz nélkül is mint a csipa...
Kuplunggal akkor érdemes leállni ,ha sebességben van de ez logikus,nem?
mivel tdi érdemes : indítasz,egyhelyben maradsz addig iszol 3 kortyot beveszel 1 rágót stb... ,hogy alapjáraton picit melegedjünk 2-3 perc erejéig,a turbót kímélni kell,hiszen nem vicces 200-300e forintért cserélni...
Illetve leállításkor is ,ha tehetjük álljunk meg és alapjáraton 2-3 percig hagyjuk járni ,had hűljön vissza ...
Ha már vezettél autót, szerintem érezni fogod, hogy hol kell váltani. Ha már nem húz olyan intenzíven, de már hangoskodik a motor, akkor válts! Ezt a típust nem ismerem, de feltehetőleg 3000 alatti fordulatnál lesz ez a pont. Városban kb 2000-2200 körül is elváltogathatod nyugodtan.
A turbót pár percig hűteni autópályás menet után van értelme. Pl ha a pályán egy benzinkútnál, pihenőnél megállsz. Városi forgalomban, ha nem padlógázzal közlekedtél, nem feltétlenül kell. Ártani persze nem ártasz vele, csak felesleges.
Hidegindítás után 1-2 perc járatás, melegítés amíg az olaj mindenhova eljut, minden motornak jót tesz.
Indítani, leállítani azért célszerű kinyomott kuplunggal mert kíméled vele a kettős tömegű lendkereket. Persze ha néhányszor nem nyomod ki, attól nem fog még szétesni.
Annyit kiegészítésnek, hogy indítás utáni "2-3 perces alapjárati melegedés" a leggyakoribb jó szándékú hiba. A motorkopások jelentős része ezért van. Alapjáraton a motor NAGYON lassan melegedik be, tehát intenzív kopásnak teszed ki. Nemcsak a dízelt, az összeset. A helyes módszer, ha indítás után azonnal indulsz*, viszont alacsony, 20-30%-os gázpedálállással maximum, és nem szétpörgetve a motort. Sokkal hamarabb bemelegszik, sokkal kevesebb kopásnak lesz kitéve a motor.
*kivétel ez alól néhány speciális eset - pl a Citroënek hidropneumatikus felfüggesztéssel szerelt autói, ahol meg kell várni, míg felépül a megfelelő nyomás mindenütt.
Üdv, egy motorok fékpadi tesztelésével foglalkozó járműmérnök.
"egyébként nem tudom felfogni miért kellett ekkora kis kaszniba 130 lovas motort rakni. kihívás vele normálisan közlekedni egy benzines után, tegnap is megcsúsztam vele mint az állat, mert természetesen a menetstabilizátor ki van kapcsolva..."
Hogy micsoda?
Nagyon gyenge autóid lehettek eddig :)
Nem is arról volt szó, hogy azért célszerű járatni 1-2 percig a motort, hogy bemelegedjen! Téli mínuszokban az üzemmelegre járatáshoz alapjáraton lehet egy-két óra pöfögtetés is kevés lenne.
Azért célszerűez, hogy addigra, mire elkezded terhelni a motort, mindenhova, a legapróbb illesztésekhez is eljusson az olaj, minden olajcsatornában kialakuljon az egyenletes megfelelő nyomású hidrodinamikai áramlás. Elindulás után pedig célszerű a közepes, ~2000-es fordulatot tartani kerülve az intenzív gyorsításokat.
De nem vitatkozom. Nem is tehetném, mert én nem vagyok járműmérnök, csak egy vegyész, aki 16 évet húzott le az ExxonMobil K+F részlegén az USA-ban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!