2 milió ft-ért ti milyen autót vennétek és miért?
Vacilálok hetek óta, hogy egy 2003-2005 közötti 200 le körüli benzineset vegyek, amit jó érzés hallani, menni vele,
Vagy egy 2009-10-es évjáratú keveset futott kismotoros dízelt ami eljár 5 literrel.
Húzogatom a pro/kontra érveket, de a szívem a 3000-es benzineshez húz! Tudom, nagy pénzpocsékolás lenne, de erre vágyom!
Ti hogyan cselekednétek és miért?
Köszi a sok választ! Igazából a válaszok után kezdek a fiatal kismotoros dízel felé hajlani, és belátni, hogy nem igazán esne jól kifizetnem egy 500 ezres szervízt. És ez nem is nagy szervíz...
Igazából a jelenlegi autóm is 10-12 l között fogyaszt, cserébe nem megy egyáltalán, emiatt kell taposni neki...
Havi 600km-t megyek max, de van, hogy csak 350-400-at.
23 éves vagyok, igazából tudom, hogy később biztosan telleni fog sokkal jobbra is, de mivel imádom a kocsikat, a szívem a rengeteg hátrány ellenére is a nagymotoros autóra dobban!
Pont a 330i bmw-t néztem ki egyébként, amit az egyik válaszoló írt!
A másik lehetőség egy opel astra h opc optikás dízel lenne, vagy egy hyundai i30 crdi, esetleg focus(bár az nem tetszik annyira).
Mivel évi max! 7000km-t megyek, a gumi sem vág földhöz es a fogyasztás sem...
Egy év alatt 250.000ft-nyi üzemanyagot tudnék megtakarítani maximum a kisebb motoros autón...
Ennyit talán megérne nekem a 200le feletti élmény!
A gond viszont inkább a szervíznél kezdődik...
Egy ilyen 300-500 ezres szervíz talán nem vágna földhöz, de akkor cserébe 2 évig olajcserén kívül mást ne kelljen csinálni rajta.
Ilyen szemlélettel mit mondanátok? Belevágjak a nagymotorba vagy hagyjam meg későbbre az élményt?
Én ajánlottam a 330as BMW-t meg a 3.0-ás Audit.
Írja már le valaki légyszi, hogy egy ilyen egyszerű, tartós, szívó benzines motorra mit lehet költeni 500 ezer forintot? Hamarabb rámegy az egy 1.6 TDCI-re vagy hasonlóra, amin vannak is drága alkatrészek. A gumit meg féket hadd ne vegyük már ide, fék alig kerül többe, mint egy kisdízelre, gumi meg ugyanakkora kell, ha nem 20-as felnit akar a BMW alá, mint egy Focus alá. Mondom, nagyon fogod bánni, ha most nem próbálsz ki egy ilyen nagy benzinest, később már nem lesz alkalmad, meg lassan ki is halnak az ilyen autók, akkor majd vehetsz kis dízelt, meg elektromos autót.
# 6-os!
A lista elején mi van még? Mert ami látható belőle és összeadogatom, az nem 460.000, csak bruttó 210.000 körül. Ami azért annyira nem vészes, mert a vezérléscserén és az olajcserén kívül azért itt volt cserélve vízpumpa, ködlámpa, meg rengeteg apróság, burkolat, zár, amiből ez simán összejön.
A munkadíj sem volt sok. Sőt, ha ez márkaszerviz volt, kifejezetten kedvezőnek mondanám.
Amin megakadt a szemem, az az hogy egy gagyi MOL-os olajnak 5400Ft-ért adják literjét!!! A 8 liter olaj volt majdnem 50.000Ft, ami orbitális lehúzás.
Kérdező!
Arra az 5000-7000km/évre nem biztos, hogy anyagilag megéri a dízel. De az biztos, hogy a nyomatéka miatt sokkal élvezetesebb vezetni, mint egy 1.4-1.6-os szívó benzinest.
Amit még tudni kéne, hogy milyen távokat mész. Ha egyszerre csak 8-10km-t és után leállítod, akkor csak szívni fogsz vele. Ennyi alatt el sem éri az olaj az üzemi hőfokot. Hidegen a dízel is többet fogyaszt. Jobban kopik. A DPF eltömődik, nem tud regenerálni sem. Az EGR, szívóoldal is kormolódik, nem tud rendesen kiégni.
Ha hosszabb távokat mész, de ritkán, az nem gond. Én is pl úgy használom, hogy hétfőn és pénteken megyek csak a kocsival, a hét többi napján áll a garázsban. De ezen a két napon 250km autópálya egyhuzamban. Egyébként nekem is H Astra dízelem van. Már túl van a negyed millió km-en, de szó szerint kivisz a világból, takarékos, ha odalépek azonnal meglódul, nyomatékos, megy mint a barom. Eddig komoly gond nem volt vele. Az alkatrészek nem túl olcsóak hozzá, de a szűrőkön, folyadékokon és kopó alkatrészeken kívül nem nagyon kellett még mást cserélni.
Ha ezt a típust választod, az 1.3-ast nem ajánlom egyedül. Az elég végszegény, nem sokkal nagyobb a nyomatéka mint egy benzinesnek, cserébe jó nagy a turbólyuk. 1.7 a minimum, amivel érdemes venni (nekem is ez van) vagy az 1.9-est.
Amúgy tényleg nagyon őrülten mennek a 3000-es benzinesek a közepes méretű kasztniban, szóval ha anyagilag megengedheted mégis, akkor vágj bele, mert az élmény garantált.
Sztrádázni, járni az országutat ezzel a legjobb, ki se kell venni 6-ból ha 80-90-ről előzöl, és hip hop 120 fölött vagy. :D
Szóval én semmi pénzért nem cserélném le kis dízelre, talán hasonló 3000-es tdi-re :3
Ha megnézed a kiszemelt autókat, mész velük eg próbakört, utána szerintem magadtól is tudni fogod melyik kell neked, de majd írd meg melyiket választottad ;)
A 11-es válaszodból látszik, hogy lenne pénzed a javításra is, szóval akkor nem kérdés, mert tényleg megbánnád, egy Hyundai, stb tartós használat után nagyon unalmassá válik, aztán minden nap azon fogsz gondolkodni, miért nem a BMW-t vetted, meg a hahu-t fogod nézegetni. Meg ilyen kis futásra felesleges a dízel.
Egy ilyen erős benzines autó mindig tud újat mutatni, nem lehet megunni, főleg ha jól felszerelt.
17.
Természetesen, nem titok. :)
2004-es Audi A4 3.0 v6 30v quattro, 6-os manuál váltóval.
Napfénytető, garázskapunyitó kivételével minden extra benne van. (pont amit nagyon hiányolok).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!