Hengerfej, vagy nem?
Vásároltam kb félève egy 2002-es asv dizel seat leont, egészen addig nem volt vele probléma mig megnem lett okosítva picit. 6-8 ezer kilométerenkènt besipolt hogy a kiegyenlítöben kevés a viz, kèsz lett a szoftveres okosítás, igen kicsit magasabb fordulaton kezdtem használni, élveztem az elönyeit.... 5-6száz kilométerenként kell mostmár utána tölteni a víznek.. Egy nap gondoltam bedugom müszerre megnèzem mi történik akkor amikor elmegy a viz. Sajnos forralja, de csak magas fordulaton ès a forrás miatti tulnyomás megy ki a kiegyenlítö biztonsági szelepén. Ahogy láttam valaki màr megkinálta valami 2 forintos tömítö folyadékkal, tehàt kimostam, sajnos a hiba még mindig fent áll, termosztát ventillátor kapcsolò és hömèrséklet szenzort cseréltem, most valamivel jobb a de venti nagyon sokszor bekapcsol és néha néha igy is kitolja a vizet a forráss miatt.. A hiba 3 ezeres fordulat kornyékén jelentkezik és képes feltolni 116 fokig. Arra gondoltam hogy a mostanában cserélt nem tul márkás vizpumpa nem szállít elég vizet, vagy a radiàtorban nem elég nagy az àtfolyás ezért magas fordulaton beforr, lehet ebben valami igazság, vagy ez tuttira hengerfej?
Az uj hütöm megvan holnap kerül beszerelésre.
Nekem egy AHF Golf-om van.
Elsőre nekem az jutott eszembe, hogy nem lehet az a gomba rossz a kiegyenlítőtartályban? Nekem is csinálja, hogy indításnál besípol hármat, hogy kevés a víz, de el is hagyja egy percen belül. Hiába töltöm utána egy hét múlva újrakezdi. De a víz nem fogy tovább. De nálad nyilván nem ez lesz a gond.
Első dolog ami eszembe jutott:
Milyen okosítás volt? Nem lehet, hogy valami ócska chip került rá és szimplán a rossz paraméterek miatt maga ellen dolgozik a motor és öli magát ezért melegszik? Volt padon a kocsi?
A másik pedig amire gondoltam, hogy le van vízkövesedve a hűtőrendszered és tényleg nem tud eleget hűteni.
Viszont ha figyelembe vesszük, hogy nem egy bizonyos szintig kinyomja és kész hanem folyamatosan fogy. Akkor arra is kellene gondolni, hogy esetleg ereszti valahol a vizet. Amit elég nehéz lehet megtalálni, mert minimális szivárgás lehet, ami csak üzemmelegen indul meg és el is forr a víz egyből ahogy kilép a hűtőkörből.
Mindenesetre visszatenném az eredeti szoftvert és figyelném mi történik, aztán majd el lehet indulni.
(Egyébként az halott ügy, hogy ócska alkatrészekkel szervizelsz, de emeled a teljesítményt. Valahol valami egyszer csúnyán megadja magát így)
Küldöm a zöldet. Rèti féle chip hajtja de az sem lett kimaxolva. Padon nem járt. Annyira nem ócska pumpa került bele, de nem meyle, fém lapàtos. A jelensèg annyi, hogy alacsony fordulaton nincs forrás, 2500ig alapjáraton sem forr meg, csak magasabb tartományban 150-160-nál keményen megrotyogtatja, a többi a 2 szenzor továbbá a termosztát meyle.
Azért gondolom, hogy hütö mert a sebessèg a melegedès ès a menetszèl egyenesen arányos, magasabb fordulat, komolyabb melegedés, nagyobb menetszél, jobb hütés, de mondjuk ha a radiátor csak kétcsövön hugyozza vizet lehet akármekkora menetszèl nem elég nagy a felület.
Sajnos a chip elött is jelentkezett, de akkor nem mentem ilyen magas fordulatokra 3000-3500, mert csak kinlodott. Akkor is forrt nèha de nem olyan veszélyesen. Most egy izipicit nagyobb hütöt vettem.
Akkor a chip kizárható. Viszont miért raktad rá, ha eleve szar a motorod?
Hűtőcserét próbáld meg.
Viszont a menetszél ilyen sebességtartományban nem így működik egészen. A terhelés jobban növekedik, mint a hűtési teljesítmény.
Ha rárakod a fűtést maxra akkor sikerül csökkenteni a vízhőfokot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!