Miért van még annyi büdös kétütemű robogó, kismotor az utakon?
Autóban már vagy 20 éve szalonképtelen a kétütemű, ki is koptak szinte teljesen. A szabályozott katalizátor is természetes a huszonéves kocsikban is ami még a négyütemű motor károsanyag kibocsátását is nagyon alacsony szintre viszi le.
A robogó meg onthatja ugyanazt a füstöt mint egy tarbant valaha?
Nagy a kontraszt a kettő között.
Robogóból még újat is lehet venni kétüteműből, úgy hogy a négyütemű motorral szerelt csak pár ezer ft-al drágább.
Azért azt ne állítsuk már, hogy a 2T robogók okádják a füstöt, egy Aprilia SR, Yamaha Aerox a büdös életbe nem füstül normális olajjal, csak hidegen, és nem is büdös. Ne keverjük a kelet-német tákolmányokkal, nem simsonok, amik az arol-tól füstölnek.
Egy 50-es 4T harmat gyenge, egy normális 2T meg simán felveszi a városi lendületet. Nekem is 50-es 2T robogóm volt amig futárkodtam, nem füstölt, nem volt büdös, kicsit megvolt piszkálva, városban hasítottam a kocsik között, nem kellet félni, hogy seggbe tolnak mert nem bírok menni, fürge volt, hamar ugrott, kocsikat lámpától otthagytam vele induláskor (ésszerű keretek között).
A trabant ásványi olajjal ment, a mostani robogók meg szintetikus olajjal, a kettő nem ugyan az, kicsit tájékozódni kell. Amit a mai robogók kipögöknek, az semmivel nem károsabb mint a dízel autók füstje, főleg amikor az 1.9 tédéjik kormolnak az orrod alá, pedig azok 4T-k, ehhez képest egy mai 2T környezetbarát dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!