Miért van még annyi büdös kétütemű robogó, kismotor az utakon?
Autóban már vagy 20 éve szalonképtelen a kétütemű, ki is koptak szinte teljesen. A szabályozott katalizátor is természetes a huszonéves kocsikban is ami még a négyütemű motor károsanyag kibocsátását is nagyon alacsony szintre viszi le.
A robogó meg onthatja ugyanazt a füstöt mint egy tarbant valaha?
Nagy a kontraszt a kettő között.
Robogóból még újat is lehet venni kétüteműből, úgy hogy a négyütemű motorral szerelt csak pár ezer ft-al drágább.
Mert a 4t-s robogó 125 köbcenti alatt városi forgalomban elvérzik. Tény, hogy 4t kevesebbet fogyaszt, és az is tény, hogy kevesebb a károsanyag kibocsájtása, de egyszerűen kevés az ereje. 50 köbcentis robogóknál pont emiatt nehezebb eladni egy 4 üteműt.
Szóval azthiszem, hogy az érthető, hogy ha itt a választás, akkor miért választ mindenki 2 ütemű motorokat.
nem érdemes az autókhoz hasonlítani, mivel az 50-es 4t motorok mai szemmel életképtelenül gyengék, ezért nem terjedt el...
az én vizes 50-es endurom gépkönyv szerint 8,5 lóerő 9000-es fordulaton pedig lassan 20 éves, egy 4t 50-es 3-4 lóerő körül mozog, tehát hatalmas a különbség...
hidd el 125-ös kategóriában már több a 4t, mint a 2t, mert azok legalább használhatóak azzal a 14-15 lóerővel
másrészt meg, 50-es robogót újonnan legfeljebb a gazdag fater vesz a 14 éves kölykének (nem 200 ezres kínai szart, hanem 6-7-800 ezres yamahát, apriliát) és melyik gyereket érdekli a környezet tudatosság? nyilván azt fogják venni, amelyik erősebb, márpedig sajnos a 2t sokkal erősebb, mint a 4t... a fogyasztás másodlagos, 2 liter vagy 2,5 tökmindegy, ha az egyik 50-ig alig tudja felvergődni magát, míg a másik fojtások nélkül a 80-85-öt lazán megfutja
igen persze 40-el szabad menni, de én embert nem láttam még, aki ezt betartotta volna... az enyém 6 sebességes, de 3-asban többet megy 40-nél
az 50-es 4t motorokat tényleg csak azok veszik, akinek az is számít, hogy 2 litert vagy 2,5 litert fogyaszt
Volt 4ütemű 50-es kínai robogóm. Városban használva nem tűnt fel, hogy gyenge lenne.
De valószínű ez lehet a megoldás amit 1-es írt, hogy a fiatal fickóknak mindegy mi jön ki a kipufogócsövön ha azért cserébe 3-mal többet megy a gép.
Akkor a teljesítménykülönbség az oka.
Köszi a válaszokat
Nem, itt nem arról van szó, hogy hú 3-al többet megy, akkor cserébe okádjuk a szennyező anyagokat magunkból, és leszarjuk.
Hanem arról, hogy amikor a buszsávban mögötted jön a busz, Te meg húzod tökig a gázt, a busz mégis megelőzne... No meg arról hogy az autók még 2t-s robogóval is letolnak az útról, hiányzik az életveszély a fenének egy 4 üteművel..
#6
Lehet hogy a 2t robogóval meg azért tolnak le mert nagyon büdös és kellemetlen utána menni. Ezt is meg lehet érteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!