Mi okozhat üzemmelegen fulladást egy injektoros autónál?
A K-jetronicban nincs olyab hogy fals adat. Full mechanikus, az adat a levegő torlónyomása ami emeli a torlótárcsát.
A Ke-jetronicban van lambdaszonda meg egy vezérlőelektronika, de maga a keverékképzás ott is még mechanikus.
Nekem volt egy történetem, nagyon hasonló, annyi különbséggel hogy melegen indításnál csak röffent egyet és lehetett percekig indítózni mire elindult, és totál benzinszaga volt 1-2 percig mert túlszivatta magát.
Az okot volt nehéz megtalálni, maga a bosch szerviz is hülyeségekete mondott. Először arra gyanakodtak, hogy becsöpögnek az injektorszelepek, kicseréltem, a járás egyenletesebb lett, de a hiba maradt.
Több mint 1 év utn egy kis VW-ra speicizáldott nem márkaszerviz, más miatt voltam ott, meséltem mi a szitu, rámért a fő nyomásra, és észrevettte hogy gyujtánál felmegy az adott nyomásra, eddig ok. Ha viszont leveszi, akkor van egy visszacsapó szerelp a szivattyúban, meg egy rugós nyomás tartó szerkezet. Ennek 2 órát kell tartanija a nyomást, ha leveszed a gyújtást. Na nekem azonnal leesett, és itt volt a bibi, amikor újra felépíti a nyomást, 1-től 2 barig bepermeteznek a szelepek.
Szóval ha hasonló jelenség van akkor azt kell kiszűrni hol megy el a nyomás.
Ha ez nem áll fent, akkor még igazából 2 lehetőség van.
Hidegüzemben a elosztófej közepén levő nyomás, ami a szebályozódugattyút lefelé nyomja, ez a nyomás kisebb, így lesz dósabb a keverék. Ez hidegen kb 0,8 bar, melegen 2 felett kell lennie.
A bemelegedésszabályzó az amiből ide jön a cső.
Másik lehetőség az 5. szelep, ami tulajdonképpen a hideindító, és a közös cstornán van, ha az bepermetez akkor is lehet hasonló, annak is van egy bimetálos vezérlője, azt kell megnézni.
Ja még 1, hátul van egy pótlevegőtolattyú, ami hidegen nyitva, melegen zárva. Azt sem árt ellenőrizni.
Egyébként ajánlom Jürgen Kasedorf "injektorok" c. könyvét ha még valahol megtalálható, én onnan tanultam meg, de többszöri elolvasás kellett mert elég bonyolult maga a k-jet. És minden részlet fontos.
Csak mint mondtam, kevés szerelő ért hozzá igazán. Engem pont egy bosch szervízben hitáztattak. Aztán amikor a másik kis VW-s megtalálta hogy mi a gond, mindjárt azzal indítottak, hogy több hibát is kell keresni, a megoldás nem ilyen egyszerű meg blabla. Gondolom ezért nem tudtak volna sokat lehúzni rólam.
Nekem konkrétan a szivattyú visszacsapója engedett át egy téli pihenés után, majd a szivattyú is gyengélkedett, akkor kicseréltem bontottra, és kizártnak tartottam ezt a problémát. Pedig a bontott is rossz volt.
Kb akkori áron 1800 ft-ért az ismeerős adott egy visszacsapó szelepet, csak a gumicsövet kellett a pumpa után elvágni és 2 bilinccsel beépíteni. Utána jó lett.
u.i.: a bosch szervizben jártam egyszer megméretni co-t stb., majd legomboltak pár ezer ft-ot, majd böszkén mondták hogy beállították jól.
Na ez azt jelentette, hogy jó nagy előgyújtást adtak hogy sportosabbnak és pörgősebbnek érezzem az autót. Amikor kezdett gyengélkedni a motor, akkor jöttem rá, mert amikor kezdett lassabban forgatni az önindító és nem röffent be, a holtpont előtt viszarúgott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!