H Astra Opel. Vélemények? Tapasztalatok?
Semennyire nem vagyok elégedett.
Nem rég cseréltek szívócsonkot (örvénycsappanytúkat bedarálta a motor, szerencse, hogy nem ment tönkre) 240E-ért.
Aztán két lambda szondát szintén 240-ért.
Pedig csak egy szaros astra.
Jó lenne ha nem audi árban lenne a javítása.
Astráról szélsőséges véleményeket tudok.
Igaz nem benya,de nekem 1.3cdti m volt.Hosszú távon használtam,200ezret ment el,de még az "alap"javításokat se csináltam. (Kettős tömegű,vezérműlánc stb)Igaz már magyon szét volt a bele mikor eladtam.
Haveromnak ugyanez van,csak nem kombi,már egy új astra árát rászórta,és még csak 140ezernél tart.(kuplung,turbó,generátor stb.)
Sógoromnak 1.7 isuzu van,már 300felett van,és le nem cserélné.
Van még egy ismim,ő az elektronikával bajlódik,világít minden a műszerfalon,egy hét állás és üres az aksi,stb.
Az alkatrész,tényleg nagyon drága. Kavics miatt cseréltem hüttot,60e. Kettös tömegü kuplung szett lett volna 250e anyagár.
Facebookon keresd az "Opel Astra H Hungary - OAHH" csoportot és ott érdeklődj, ha reális véleményt szeretnél hallani!
Itt számomra valamilyen érthetetlen okból, rengeteg az elvakult a típust szenvedélyesen gyűlölők tábora.
Biztos azért olyan tömegautó és azért van belőle minden utcasarkon egy és hozzák be külföldről tömegesen a mai napig, mert ennyi a mazochista ember, ha ennyire "rémálom" lenne...
Elöljáróban annyit, hogy az 1.4-es motorral nem lesz túl dinamikus az autó, de ettől függetlenül elvisz bárhova. Nálunk van egy ilyen céges kocsi. Ütik vágják a kollégák, nincs igazán gazdája, minden nap más viszi keresztül-kasul az országban. Bőven 300.000km fölött jár az óra, eddig komoly probléma még nem volt vele. Elpusztíthatatlan. A gyári ajánlott 30.000km-es olajcsereperiódus inkább legyen 15.000km. Ha előtted ezt nem tartották be, előfordul, hogy csipegeti az olajat. De ez sem jelenti azt feltétlenül, hogy kuka a motor.
Általános típushibának talán a toronycsapágyakat tudom említeni. Gyárilag ugyanis nem kezelték le. Vételkor nézz be a teleszkópok tetején lévő kupakok alá. Jó alkualap lehet. Szinte mindegyiknél rozsdásodik. De nem tragédia ez sem, cserélhető alkatrészről beszélünk. A kaszni már galvanizált, így a legelső 12 éves példányokkal sem lehet komoly baj ebből a szempontból.
Típushiba még a bal hátsó ajtóba az átmenő kábelek megtörnek. Forrasztással javítható. Érdemes egy toldást is berakni, hogy többet ne legyen vele baj. Gyárilag rövidre szabták a kábelköteget.
A fogyasztása: nálunk 7 liter a normája. Szerintem ez abszolút tartható, hacsak nem padlógáz-satufék stílusban közlekedsz. Normál vezetési stílusban mindig kaptam üzemanyag visszatérítést, soha nem léptem át vegyes átlagban a 7 litert.
Az alkatrészárak, főleg ha valami ritkább extrához kell elektronika nem túl olcsóak, kb a legtöbb ami modern autóhoz. Aki ezt nem tudja elfogadni és az az elsődleges szempont, hogy minél olcsóbb legyen az autójához az alkatrész, annak is van alternatíva, vegyen régi swiftet, F astrát, valami régebbi vasat. Cserébe nem lesz 5 csillagos törésteszttel rendelkező kasznija, nem lesz telerakva légzsákkal, nem lesz digit klímája, nem lesz akár kanyarkövető fényszórója, ülésfűtéses bőr ülése, elektronikus lengéscsillapításvezérlése, ESP-je... Valamit valamiért! Mindenki döntse el, hogy neki mi a fontosabb!
Ennyit elöljáróban. A többit beszéljük meg a facebook-csoportban! :)
#5
Elvakultnak inkább az ilyen klubok tagjait nevezném.
Az enyém tegnap lépte át a 190 ezret, ezalatt 1x elrepedt a kipufogó öntvény (1.6 benzin 105LE tipushiba), és most 10 éves korára megrepedt a tágulási tartály csonkja. Ennyi.
Más hibáról nem tudok beszámolni 10 év alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!