Audi A4 b6 2.5 v6 tdi motorok?
Tudtommal ezt az A4-est 4 féle 2.5 v6 tdi-vel szerelték: 155, 163, 179, és 180 lóerős változat volt (az unix táblázat szerint).
Ezek közül melyik lenne szerintetek a legjobb változás, miben különböznek egymástól ezek a motorok. Ezek már mind pd-sek, vagy még van közöttük a hírhedt forgóelosztós adagolósból is (ha igen, akkor melyik az)? Ahogyan nézegettem őket hasonló árban vannak, mint az 1.9 pdtdi-k, de jobb a felszereltségük, és a 6 henger azért mégis csak 6 henger... A magasabb fogyasztáson kívül hol számíthatok többletköltségekre? (úgy tudom, hogy a vezérműtengely kopás problémája már nem jellemző ezekre a típusokra, mivel már nem sikló, hanem görgős megoldású). Gondolom egy kettős tömegű cseréje ugyanannyiba kerül mint az 1.9-nél, a pd elemek (tudtommal) egyenként szoktak meghibásodni (ja tényleg! ezekben milyen pd elem van? bosch, vagy valami más gyártmányú?)
Köszi előre is a válaszokat, ha még felmerül valami írom komiba :D
Annyit tudok mondani, hogy nem olyan rossz mint ahogy sokan mondják. Az alacsony ár is a rossz hírnév miatt van.
Ezek nem PD-sek, hanem még adagolós mindegyik, VP44-es adagoló van rajtuk, utána lehet nézni. A 163 és 180 lovasok már nem problémásak (179 meg 180 szerintem ugyanaz). A vezérműtengelyt is kicserélték már, amelyiken ki kellett.
Ha van rá lehetőseged, minél újabbat vegyél, azaz 2003-mast vagy 2004-est, azokkal már szinte semmi gond nincs. Kettőstömegűvel sem hinném hogy gondod lesz, mert az a 6 hengereseken nem kopik annyira, még a dízeleken sem, mivel igen sima járásúak. Adagoló felújítás lehet drága, de még mindig sokkal olcsóbb, mint egy CR rendszer felújítása. Összességében nem is rossz vétel a 2.5 TDI, nem is rosszabb, mint bármelyik más hasonló dízelmotor.
Egyik sem PD-s, a 2.5 v6 tdi még adagolós, mégpedig Bosch Vp44. A 163, és a 180 lovas már kiforrottabb, de érdemes a 2003 utolsó évjárataiból nézegetni, vagy inkább 2004-es modellt. Nincs velük nagy gond, csak olyat kell nézni, ami karban volt tartva. Nem mondanám rosszabb motornak, mint az 1.9, sőt, annál csendesebb, kulturáltabb. Én meglepődtem mikor először vezettem 2.5 tdi-t, 180 lovast, hogy milyen csendes, és szép hangja van fordulaton is, az 1.9 hozzá képest traktor.
Azt nézd még meg, hogy ne folyjon az olaj a szelepdeklinél, vagy a hengerfejnél, mert az nagy munka, és ha szépen, csendesen jár, van benne erő, nagy gondod nem lesz vele.
Jó motor, olcsóbban fenttartható mint az újabb CR- dízelek.
Még egy kérdés :D ...
Miért érdemes 2003-tól keresgélni, amikor elvileg 2001-ben is ugyanaz volt (tudtommal)... Mi a különbség egy azonos teljesítményű (163/180LE) 2001-es és 2003-as modell között?
A 2.5 v6 nem túl jó motor, nemhiába olcsóbb mint egy 1.9-es. Az átlagos bajai:
VP44 adagoló valóban gyenge, elégtelen tranzisztor hűtés miatt bármikor eléghet az adagoló vezérlője, szelephimbák gyenge anyaga, túlzott vezérmű tengely kopás, kartergáz szűrő eltömődés miatti olaj szivárgás(mindenhol) és a sok elhanyagolt karbantartás bármilyen drága hibát okozhat.
Köszönöm az eddigi válaszokat! Szóval akkor a kései modelleknél már nincsenek hengerfejhibák...
A vp44 adagoló teljes rendberakása, megbízhatóvá tétele legrosszabb esetben mennyibe kerül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!