Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Engem szivatott az oktatóm?

Engem szivatott az oktatóm?

Figyelt kérdés

Nemrég mentem először vezetés oktatásra.

Mondtam neki hogy nem igazán értek a kocsikhoz, sosem vezettem, azt se tudom mi micsoda..

Suzukival tanulok vezetni, és elindulásnál, amikor a gázpedált nyomni kell egy kicsit, hogy 2-esig felmenjen a fordulatszám, azon a kocsin én tényleg úgy nyomtam meg mintha egy terhes kismama hasád simogatnám, és egyből felugrott 5-6ig...

És ez így ment.. Alig értem a pedálhoz, szó szerint, és egyből ugrott 4-5ig..

Azt mondta, ez ilyen érzékeny, és ez a rész nehéz lesz..

Haza jöttem, beültem a saját suzukinkba, ami úgy nagyjából hasonló, és csodák csodája, ahogy lenyomom a gázpedált, szépen lassan megy fel a fordulatszám, tökre kényelmesen ki tudom alakítani a 2-est, semmi probléma, és nem is érzékeny..


Neki ott lent van gáz pedálja?

Lehet, hogy azért szivat így, hogy több órát kelljen vennem, és még 4-5 órát elcsesszünk az indulás - megállással?


2016. jún. 2. 18:26
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Pomázon sárga Suzuki Wagoner bajszos oktató? Az egy emeletes köcsög. Kinézem belőle.
2016. jún. 2. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
De van neki lent gáz pedálja? Elképzelhető hogy direkt nyomogatja?
2016. jún. 2. 18:30
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Igen, kötelező lennie.
2016. jún. 2. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

"De van neki lent gáz pedálja?"

Van. Sőt, fék- és kuplungpedálja is van. Legközelebb nézd meg, ha még nem láttad!

"Elképzelhető hogy direkt nyomogatja?"

Elképzelhető, de nem sok értelme van. Nem tudom, milyen Suzukin tanultál és otthon milyen van, de az összehasonlításnak csak akkor van értelme, ha azonos típusról van szó, amit azonos motorral szereltek. Az "ami úgy nagyjából hasonló" itt nem elég: más az ellenállása a bowdenes és elektromos gázpedáloknak, az egyes motortípusoknál is van különbség (de nem sok) és még az üléspozíció is befolyásolja, mennyire tudod jól adagolni a gázt. Ha az oktatóautón rosszul volt belőve az ülés, a lábfejedet nagyon hátra kellett feszíteni vagy épp ellenkezőleg csak spiccel, előrenyújtott lábbal érted el a pedált, rögtön oda az adagolhatóság, kétállású kapcsoló lesz a gázpedálból. Sőt, néha még ez sem kell hozzá, elég csak egy rosszul elhelyezett utólagos padlószőnyeg.

2016. jún. 2. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Pont apámmal beszélem.

A sarkamat lenyomtam, és szépen, lassan a lábfejemmel, tényleg, csak egy 1-2 mmnyit nyomtam a gázon, szó szerint, éppen hogy..

Miután két órán át gyakoroltuk az indulás-megállást, v 10-12x inditottam be a kocsit és adtam rá gázt, minden alkalommal így kiugrott, hát már sebészi pontossággal fél mm-nyit is alig mertem nyomnia gázon.. erre a fordulatszám felugrana 6-ig, és kibőgne a motor?

A mi kocsink pedig ennyi erőtől még 2-esik se jut el..

2016. jún. 2. 18:45
 6/13 anonim ***** válasza:

A Suzukik nagyon érzékenyek, én 24 év vezetéssel, ha egy olyanba ülök, képes lennék bemenni az árokba.

Szerintem nem normális, az összes többi autó rendesen vezethető, csak ezeknek van ilyen túlérzékeny gáz, kuplung, stb. Ilyen női autó, nekem meg régi dízeljeim vannak, amikkel birkózni kell. Amúgy nincs gond velük, csak szokás kérdése.

2016. jún. 2. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Én egy daewoo matiz-al tanultam annó, és ott is ugyan ez volt.

Aztán beültem egy másikba, és ott nem volt problémám.

Sztem valami olyasmi lehet a dolog hátterében, hogy egyszerűen túl érzékenyre van állítva alapból. Mert ha egyszer így megtanulod kezelni, akkor egy másik kocsiban nem fog egyből meglepődést okozni, ha túl érzékeny. Vagy nemtudom, de én is tapasztaltam ezt máshol.

2016. jún. 2. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Akár az oktató is lehet, de az autó is lehet olyan, szokás ez a Suzukinál, hogy kis benyomásra nagy gázt ad az autó, így a laikusoknak erősebbnek tűnik, mert jaj, milyen kis gázt adok, és hogy megy.
2016. jún. 2. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Milyen logikus magyarázatot tudnál indokként felhozni az ilyen szívatásra?

Én is Suzukiban tanultam vezetni, az oktató nem volt spanyolfallal elválasztva, rá láttam az előtte lévő pedálsorra, és bizony sokszor az oktató mozdulata akaratlanul is figyelemfelhívó volt. Pl. láttam amikor a fék fölé tette a lábát, pillanatok alatt kielemeztem mi a hiba, miért akar fékezni, és lassítottam megfelelő tempóra.

Láttam azt is, amikor a gázra taposott, erre olyan helyzetekben került sor, amikor tempósan kellett haladni, gyorsan becsatlakozni a forgalomba.


A lényeg, hogy rá lehet látni a pedálokra, ne akard bemesélni, hogy szívat, ha úgy gondolod, nézz oda.

2016. jún. 2. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Kedves 21:21-es. Az kéne még csak, hogy a kezdő tanuló vezető, aki még a gázt se tudja rendesen adagolni, közben még az oktató lábait, és a pedálokat figyelje, és fürkéssze, miközben vezet... :D:D
2016. jún. 2. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!