Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első autó? Részletek odalent!

EpicnessOnSquare kérdése:

Első autó? Részletek odalent!

Figyelt kérdés

Nos, tudom hogy van már 1.000.000 ilyen kérdés itt, de én is felteszem az enyémet. Első autót keresek, van egy rövid listám amit kéne teljesítsen minden autó ami szóba jöhet.


Amit teljesítenie kell:

-4 ajtó

-Szervó

-Légkondi

-4 embernek hely, ami hosszabb utakon kényelmes, tehát szedán/kombi

-normális csomagtartó (3-4 egyetemistának a csomagjaival lehet számolni, tehát 4 utazótáska stb.)

-biztonságos legyen (relatíve, azért ne legyen egy Dacia Duster/Logan ami 60-al való ütközés után egy fiat 500al mehet a bontóba)

-legyen télen/esőben móka ha kell (ideális a hátsókerék hajtás/awd/4wd)

-fogyasztás maradjon 10 liter környékén hosszú távon (heti 500 km lesz vele megtéve, városban nem fog járni, max amíg átmegyünk egy pár kissebb falun, tehát az se érdekel ha városban 50l-t eszik) autópálya sebességre lehet számítani, úgy 120-150 közt

-legyen hozzá alkatrész bőven (tehát olcsó szerelési költség

-ami a LEGFONTOSABB: maradjon 700 ezer környékén, annyit össze tudok dobni ősz végéig


Idáig arra jutottam hogy egy E36-os BMW kombi/szedán megfelel, mondjuk egy 1.8-as vagy 2.0-es benzines, mivel mókás is lehet ha kell (olyankor a fogyasztás nem érdekel :P ), hihetetlenül olcsón is van már (200 ezer ft és fölötte, tiszta papírokkal), alkatrész is van (tele vannak a bontók ezekkel) és hosszúban a fogyasztás is kijön.


Ötleteket várok, hátha van még autó amin még elgondolkodhatnék :)



2016. jún. 2. 16:36
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
1 misiböl még fenntartással is necces egy iylen régi bmw.
2016. jún. 3. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

Ha nincs pénzed ne akarj BMW-zni.

Egyébként VAG 1.8T lenne neked a jó választás szerintem Golf IV, Bora, Passat B5/B5.5/A4/A3/Leon/Toledo(?) is volt vele szerelve.


De ugye tudod, hogy az ilyen friss jogsis, csapatunk a haverokkal dolgok szoktak nagyon rosszul elsülni?


Egyébként arra alapozni, hogy veszel egy hulladékot és a szerelő haver majd bújja neked miközben pénz is kereshetne, nem csak naivitás hanem igazi szemétség is.

2016. jún. 3. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

#11

Nem tudom mennyire necces, mivel alkatrészt ha jól szétnézel, még a zöldségpiacon is találsz hozza, donor autót meg telefon árából veszel ha valami olyan baj van:)


#12

Első sorban nem csapatni kell, mert pont leszarom hogy mit gondolnak a haverok meg a csajok a kocsiról, a kocsi egy eszköz, amivel járni kell.Amúgy tudom friss jogsis vagyok, de na, lassam 65 ezer kilométer van mögöttem, kezd alakulni a vezetési stílusom. A baj ott van nálam, hogy olyan autó kell, amivel ha kell, tudok szórakozni (Isten áldja romániát, és a félbehagyott épület alapozásokat, meg az autópályát amin napi 200 autó ha jár :D ), de hosszú utakon is kell vezetnem (sajnos motorral mindig nem járhatok ... :/ ).

Idáig apám B5-s Passatjával jártam, ami egy kuka, sőt az egész használtautó piacon normálisat nem találsz 700ból...A4 is van volt osztálytársnak, azzal is csak a gond volt, mivel a srác is hasonló árkategóriában vásárolta, lassan 1.4 milliónál jár átszámítva, de mostmár működőképes, és el lehet vele indulni egy 500 km-es útra is. A3, Golf 4 sajnos kicsi, a B5.5 meg drága az én zsebemhez :)


A vicc az, hogy mivel a bontóba most kerülnek be az E36ok, ezért nagyrészt filléres költségek vannak, tehát még olcsóbb is mint egy 1.8T (ARX) Golf IV javítása (GTi-ről beszélek, azzal jár az autószerelő akiről meséltem).

2016. jún. 3. 10:00
 14/18 anonim válasza:

Én azt mondom ne hagyd magad, ha ragaszkodsz az E36-hoz akkor ezt vedd meg.

700-ért már lehet jó állapotban vásárolni, viszont futóműre figyelj a legjobban (ez az egyik legköltségesebb része, hiába a bontott alkatrész)

Azzal számolj, hogy nem mai darab, nem volt ez olyan rossz széria (sőt a mai napig is jó), de mindig lesz vele vmi apró probléma (el.ablak, stb)


Sok sikert hozzá!

2016. jún. 3. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Nem csapatásra gondoltam, de egy BMW-t fenntartani több mint egy VAG autót. Pláne ha az 6-8 évvel idősebb, mint a VWek, amikről szó van.

Nem tudom milyen helyen vásárolnak a haverjaid, de 700.00ért jókat lehet kapni mindegyik VW típusból, Audi se sokkal drágább. Abból kiindulva amennyi Golf-ot, Passatot látok napi szinten román trailereken nem tudom elképzelni, hogy szart lehet csak kapni ott is.

Felénk 700.000ért egész jó GTI Golf-okat árulnak széria állapotban.


De mindegy, úgy látom te már eldöntötted, hogy BMW lesz.

Ami nem feltétlenül baj, csak fokozottan igaz rá amiket itt többen is írunk.


#12

2016. jún. 3. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 vfrtom ***** válasza:
Azért ez a bontós dolog nem így megy. Szerinted azok a kocsik miért kerülnek bontóba? Valószínü, hogy már nem éri meg javítattni. Meg ha onnan van alkatrész, nem sokkal olcsóbb, föleg elektromos cucc, mint a bolti. Meg ki vállal garanciát, hogy két hét múlva nem megy tönkre ugyanúgy.Könnyen drágább lehet az olcsóbb.
2016. jún. 3. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Nagyon egyszerű a képlet.

Ha böszme lennél (csak feltételes módban) akkor vegyél VW-t vagy audit.

Ha Milliomos akkor új BMW-t.

Ha meg egyszerűen megszállott, akkor tegyél rendbe magadnak egy öreget.

Most legalább van is oka a polcwágeneseknek lepontozni. Suttyó banda.

2016. jún. 3. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:

#14

Csak azért döntöttem emellett mert ez pipálja be a legtöbbet a listámból, azt hallottam én is hogy a futómű az egyuk legköltségesebb tétel, mert nem az autószerelők álma azzal foglalkozni, főleg ezen a típuson:))


#15

Lehet at ország másik felén lehet már 2000 euróból nornálisat vásárolni, de erdélyben (ezen belül is székelyföldön és környékén) nem igazán.. A mi árfolyamunk 2600 euró egy 1.4es 4es golfért (az órában 180 ezer km-el, a valóságban közelebb van az a 280hoz) amire még környezetvédelmi adó kb 300 euró, +beíratás költsége.Istenigazából nincs eldöntve, csak mivel a legtöbbet az pipálja be, így az tűnik megfelelő döntésnek (ha volna Golf 4 kombi, GTI motorral, 4 kerékhajtással tiszta papírokkal ennyiért, lazán azt választanám :)


#16

A legtöbbjében meghalt valami, azért kerültek bontóba. Egy 1500-1800 eurós autón pl 500 ért turbót cserélni nem éri meg, tehát bontó:)


#17

Milliomos sajnos nem vagyok, és az újabb (relatíve, 2010-es) BMW-ket utálom, kényelmetlen mocskok, ELŐL nem fér el a fejem, pedig az ülést leengedtem. Eközben egy 15 éves Lupo-ban kosarazni tudnék:) De egy új 5xx árából (rendesen felextrázva persze, ki vesz egyáltalán alapfelszereltséggel luxus autót?) inkább vennék egy 159es Alfa kombit, átműtetném bele a V6os benzinest, egy Nissan 350z-t, kissebb módosításokkal hogy elférjek benne és egy régi E30as BMWt (325i Touring). Ez kb 22 ezer euró elköltve:))

2016. jún. 3. 23:11
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!