Első autó? Részletek odalent!
Nos, tudom hogy van már 1.000.000 ilyen kérdés itt, de én is felteszem az enyémet. Első autót keresek, van egy rövid listám amit kéne teljesítsen minden autó ami szóba jöhet.
Amit teljesítenie kell:
-4 ajtó
-Szervó
-Légkondi
-4 embernek hely, ami hosszabb utakon kényelmes, tehát szedán/kombi
-normális csomagtartó (3-4 egyetemistának a csomagjaival lehet számolni, tehát 4 utazótáska stb.)
-biztonságos legyen (relatíve, azért ne legyen egy Dacia Duster/Logan ami 60-al való ütközés után egy fiat 500al mehet a bontóba)
-legyen télen/esőben móka ha kell (ideális a hátsókerék hajtás/awd/4wd)
-fogyasztás maradjon 10 liter környékén hosszú távon (heti 500 km lesz vele megtéve, városban nem fog járni, max amíg átmegyünk egy pár kissebb falun, tehát az se érdekel ha városban 50l-t eszik) autópálya sebességre lehet számítani, úgy 120-150 közt
-legyen hozzá alkatrész bőven (tehát olcsó szerelési költség
-ami a LEGFONTOSABB: maradjon 700 ezer környékén, annyit össze tudok dobni ősz végéig
Idáig arra jutottam hogy egy E36-os BMW kombi/szedán megfelel, mondjuk egy 1.8-as vagy 2.0-es benzines, mivel mókás is lehet ha kell (olyankor a fogyasztás nem érdekel :P ), hihetetlenül olcsón is van már (200 ezer ft és fölötte, tiszta papírokkal), alkatrész is van (tele vannak a bontók ezekkel) és hosszúban a fogyasztás is kijön.
Ötleteket várok, hátha van még autó amin még elgondolkodhatnék :)
ha kb 700 ezerig mehetsz,akkor miért egy 200 ezrest néztél ki?
érdemes 500 környékére menni, ott hirtelen van ugrás a 200-300ezresekhez képest.
500ért kocsit veszel, maradék 200at meg átiratásra,olajcserére,biztosításra, átnézetésre esetleges szervízre költöd.
szóval én a helyedben 500 körül keresgélnék így.
az jó ötlet,hogy népautót akarsz venni,hogy olcsóbb legyen a szervíz. típusokat nem akarok írni,mert a bmw alapján nem egyforma az ízlésünk.csak tényleg jó tanács,hogy ne 200 ért vegyél,ha többet is tudsz rászánni,akkor érdemes
Ha így gondolkodsz akkor jó választás lehet. Abban igaza van a többieknek, hogy magyarországon majdnem 2-szeres szorzóval kapod az alkatrészt, csak mert BMW. Nekem is van egy haverom, aki olcsón megcsinálja (bmw specialista), egyszer rákérdeztem hogy mennyi egy kuplung, rákérdezett, 110 ezer volt. Mondom akkor hozok magam, mert németeknél a gagyi 100 euró, amit meg ő hozatna 110 ezerért az 200 euró. Ugye majdnem a fele.
Egyből lement az ár 80 környékére, meg azt mondta hogy kap kedvezményt ha bizonyos összeget átlép évente, így enged ő is egy tizest, és akkor már orr vagyunk hogy csak kicsit drágább mint ha én hozom, és nem kell nekem rohangálni utána.
Bár az enyém újabb volt, de ebből a sztoriból is látszik hogy magyarországon hogy húzzák le az embert. Ha BMW, lehet akármilyen öreg, akkor is villan a szemekben a dollárjel. Ugyanez a hajózókkal szemben is. Lehet akár milyen vacak 400 ezer forintos vitorlása az embernek, minden drága, mert h-val kezdődik.
Egyébként tudtam volna még pár márkát ajánlani, ha nem lenne fontos hogy hátsókerekes legyen. De ahogy írták mások is, figyelj arra, hogy ne a legolcsóbbat vedd, illetve hogy ne csak az árat meg a km-t nézd, hanem a valós állapotot is.
Írtad hogy a klíma is fontos. Na most nagy eséllyel csak olyant fogsz találni ahol "ááá csak a gáz ment el, csak fel kell tölteni, és az csak 10 ezer ft."
Erre a helyes válasz az hogy akkor töltesse fel, megadod neki. Általában azért nem teszik, mert vagy tömítetlen rendszer, és akkor már többször 10 ezer lesz, vagy esetleg a klíma kompresszor is halódhat, na az sem olcsó.
ráadásul írtad,hogy egyetemista vagy..gondolom nem jön jól,hogyha majd hirtelen elromlik valami és százezres összeg lesz a javítás.
bmw,merci,honda,nissan. ezeket nem ajánlom,mert általánosságban igaz,hogy drágák hozzák az alkatrészek.
egy suzuki,opel,volkswagen esetében ugyanaz az alkatrész sokkal kevesebb! érdemes átgondolni. mert ha nincs fix jövedelmed, akkor erre is kell gondolni. de ez csak találgatás,nem akarok a tárcádban turkálni.
Igen én is elsőroban az astrákat ajánlanám, keveset esznek, nem sok bajuk van, és 700 ezerért már elég jót kapni.
Alkatrész meg még a húsboltban is van hozzá. Ezek igazad a benzines VW-kra is, csak lehet kicsit drágább az eredeti alkatrész.
De ismerve magamat, milyen makacs voltam az első autónál, ha valaki hátsóst akar venni, akkor nem ezek a szempontok lesznek előtte.:)
#5
Alapjáraton úgy szoktam vásarolni ha csak annyi megjavítani, annyival többet adok de nekem tökéletes legyen akkor. Nem feltétlen kell hátsókerekes, lehet négy kerék hajtású is, de azoknál a fogyasztás kérdéses...:))
#6
Valamennyi fix jövedelmem van, bedolgozok egy tervező irodába, de ez csak a biztosítást fedezi, meg alkalmanként a kopó alkatrészelet, mivel benzint nem kell fizetnem (a stopposok fizetik):)
#7
G Astrákkal csak a probléma van, volt 2 közeli barátoknál, a benzinesek valami viccek, az 1.6os 16 szelepesbe kéne egy 50 literes olaj tartály is, mert azt is tankolni kell:)) Az alkatrész bontóból ehhez is olcsó, amin nem spórolok, azt meg semmilyenen nem spórolnám ki (fékbetétek, gumik, stb)
7-es vagyok. Ez vezetési stílustól függ, 2 embert ismerek akinek van, mindekettő elégedett vele. Az egyik apósom, újként vette, 240 ezerig a kötelezőkön kívül volt egy EGR szelep pucolás. Most már evett nagyobb tempónál németország felé 1000km-en 1 liter olajat. A másik az edzőm, aki szintén elégedett volt vele, amíg bele ment egy Harley és totálkárra vették. Jó, nem voltak erőművek mert 1.4-esek voltak.
Magam egyébként bmw-t hajtok, E39 535 M.et, meg E46 dieselt munkába járni. tehát bort iszom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!