Mire jó a " sperrdifi"? Valaki eltudná nekem magyarázni hogy mi az és mire jó?
Figyelt kérdés
2010. ápr. 11. 12:15
1/3 anonim válasza:
A Totalcar szótárában megtalálod, a lényeg annyi, hogy a "sperrdiffi" korlátozott zárású differenciálművet jelöl. Ennek a belső súrlódása nagyobb, mint az egyszerű bolygóműveké. Ennek köszönhető az előnye: ha az egyik kerék elveszti a tapadást, nem az történik, mint az egyszerű, bolygóműves diffinél: a tapadást elvesztő kerék elpörög, a másik áll. A sperrdiffinél a tapadást elvesztő kerék pörög ugyan, de bizonyos mennyiségű nyomaték a másik kerékre is érkezik, ez pedig sok esetben (mély sár, nagy keresztgyorsulású kanyarból kigyorsítás) jól tud jönni.
2/3 anonim válasza:
Jól írta az első válaszoló a sima difinél az is előállhat,hogy például egy autó el sem tud indulni ha az egyik oldali hajtott kereke jégen áll a másik pedig száraz betonon mert a difi csakis a könnyebben hajtott /jégen pörgő/kereket forgatja.
A sperdifi viszont mindkét kereket megforgatja.
3/3 anonim válasza:
A nyílt differenciálműnél, ha az egyik kerék jégen áll, azt még meg lehet menteni, pl egy enyhe balláb fékes rácsúsztatással,
így mind a két hajtott kerékre ráfékezel, és valamennyire eloszlik a nyomaték köztük,
persze ha blokkolsz a fékkel, megse mozdul, ez magátol értetődő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!